Moderne vloerstaande speakers gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:50
Ik ben op zoek naar vervanging van mijn Boston A360's, wel met pijn in het hart want ik ben ontzettend fan van het geluid wat deze units produceren. Maar ze zijn qua looks uit de tijd en passen niet meer in mijn moderne woonkamer plus dat ze net als de meeste witte producten van Boston behoorlijk vergeeld zijn (zonder roken en uit de zon).

Met welke moderne 2.0 vloerstaande speakers zou ik deze qua sound het beste kunnen vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Justevo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:59:
Ik ben op zoek naar vervanging van mijn Boston A360's, wel met pijn in het hart want ik ben ontzettend fan van het geluid wat deze units produceren. Maar ze zijn qua looks uit de tijd en passen niet meer in mijn moderne woonkamer plus dat ze net als de meeste witte producten van Boston behoorlijk vergeeld zijn (zonder roken en uit de zon).

Met welke moderne 2.0 vloerstaande speakers zou ik deze qua sound het beste kunnen vergelijken?
Voor dat soort vragen hebben we een heel subforum: Consumentenelektronica Aankoopadvies
Dat grote roze vak had je vermoedelijk gemist? ;)

Anyway, als het gaat om het geluid: ga luisteren. Alleen jij kunt bepalen wat je zoekt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
The Eagle schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:14:
[...]

Voor dat soort vragen hebben we een heel subforum: Consumentenelektronica Aankoopadvies
Dat grote roze vak had je vermoedelijk gemist? ;)

Anyway, als het gaat om het geluid: ga luisteren. Alleen jij kunt bepalen wat je zoekt :)
Die heb ik gezien, kom hier al wel een tijdje zeg maar.

Alleen krijg je daar gewoon niet hetzelfde advies als in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Afgesplitst vanuit Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic. Dat topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:35
Is een restauratie geen optie? Wellicht een lokale meubelmaker/restaurateur die kan helpen?
Als je zo'n fan bent van het geluid..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 21:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat je dan meer kwijt bent dan de speakers waard zijn. Reken voor bijvoorbeeld trappen of spuiten op 200 euro per speaker.
Doe anders eens een foto van hoe ze er nu uit zien? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:35
@The Eagle hmmm goed punt.. ik heb ze even opgezocht. Wellicht is restaureren wat overkill.

Er staan er trouwens enkele op V&A
pricewatch: Boston Acoustics A 360 (Wit)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:16
Wat noem je modern?
De vormgeving van speakers is namelijk veelal gelijkaardig. De vorm van de frontjes of voet kunnen afwijken, maar of dat dan ineens modern is weet ik niet. Enige wat je kan aanpassen aan je interieur is de kleur, maar er zijn niet zoveel fabrikanten die een heel kleurenpakket aanbieden.

Binnen eenzelfde prijsrange zou je nog eens bij Jamo kunnen kijken. Die hebben o.a. ook witte uitvoeringen. Maar enkel je eigen oren kunnen je vertellen of een mooie speaker ook goed klinkt.

Restaureren werd al aangehaald, maar spuiten is idd duur. Wrappen is ook nog een optie.

Wat ik zelf wel modern vind, zijn de Focal Kanta serie en speakers van Buchardt. Zien er goed uit en klinken goed. MAAR dan spreken we over een heel ander budget.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien je geen budget opgeeft zou ik een modelletje van Magico willen aanraden. Die hebben een mooi modern design. Als je dat teveel wordt zou ik voor de Kii Three gaan incl. het BXT systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:02
Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:43:
Aangezien je geen budget opgeeft zou ik een modelletje van Magico willen aanraden. Die hebben een mooi modern design. Als je dat teveel wordt zou ik voor de Kii Three gaan incl. het BXT systeem.
Haha, iemand die nu naar speakers van 600 euro nieuw luistert speakers van 30k aanraden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:27
Ik heb zelf 2 boekenplankspeakers van Q acoustics op standaarden, ze hebben echter ook zuilen. Zijn vrij strakke speakers (vooral in glans zwart of wit). Maar of ze nu zó veel strakker zijn dan die Boston A360's?

https://hifi.nl/artikel/27097/Review-Q-Acoustics-3050i.html

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:38

FeaR

In GoT we trust

Mogelijk dat @Justevo wat meer informatie kan geven. In de vorm van bijvoorbeeld een budget en mogelijk ook wat er onder "moderne vloerstaander" wordt verstaan? Nu is het gissen en vormt er een opsomtopic, beide voegt niet veel toe.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:21
Monitor audio silver/bronze 200/500 hebben een prachtige grill op de tweeter die zeker modern oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
FeaR schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:38:
Mogelijk dat @Justevo wat meer informatie kan geven. In de vorm van bijvoorbeeld een budget en mogelijk ook wat er onder "moderne vloerstaander" wordt verstaan? Nu is het gissen en vormt er een opsomtopic, beide voegt niet veel toe.
wiemelen schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:05:
Wat noem je modern?
De vormgeving van speakers is namelijk veelal gelijkaardig. De vorm van de frontjes of voet kunnen afwijken, maar of dat dan ineens modern is weet ik niet. Enige wat je kan aanpassen aan je interieur is de kleur, maar er zijn niet zoveel fabrikanten die een heel kleurenpakket aanbieden.

Binnen eenzelfde prijsrange zou je nog eens bij Jamo kunnen kijken. Die hebben o.a. ook witte uitvoeringen. Maar enkel je eigen oren kunnen je vertellen of een mooie speaker ook goed klinkt.

Restaureren werd al aangehaald, maar spuiten is idd duur. Wrappen is ook nog een optie.

Wat ik zelf wel modern vind, zijn de Focal Kanta serie en speakers van Buchardt. Zien er goed uit en klinken goed. MAAR dan spreken we over een heel ander budget.
Ik had totaal niet door dat er een apart topic was aangemaakt, bedankt!

Omdat ik het in het kleine hifi topic had geplaatst had ik het ook vrij summier gehouden. Het budget ligt rond de 1000,- en het liefst zou ik ook een bijpassende center willen, want ik heb nu ook de Boston 225c. (Dat kan dan nog bovenop de 1000.-) Ik ben niet echt een zware audiofiel maar ben wel iemand die een grote collectie aan FLAC muziek heeft en veel films kijkt met DTS-HD MA of Atmos (waar ik veel waarde aan hecht en de setup is dan ook 5.2.2)

In eerste instantie zat ik inderdaad aan de Jamo 807 te denken omdat die estetisch bij mijn woonkamer passen en ik dat ook belangrijk vind, zeker omdat je daar makkelijk een bijpassende center bij kan kopen. Maar toen kwam ik deze review tegen: https://www.erinsaudiocorner.com/loudspeakers/jamo_s807/ en was ik daar vrij snel van genezen. This one is easy: If you are trying to achieve a high-fi stereo setup on a budget, these are not what you want. I recommend you save your money until you can find a more suitable replacement. These speakers provide two things: punch at about 80Hz only and annoying high frequencies. These are not high-fidelity by any metric. They make sound. That’s it.

Mijn absolute voorkeur gaat uit naar de KEF LS50 Meta, alle reviews wijzen uit dat dit wel echt pareltjes zijn voor die prijs. Alleen kom ik dan een beetje in de knoop met de vele films die ik kijk en of die met zulke front speakers nog wel tot hun recht komen. Is muziek niet meer de doelgroep van zulke speakers?

Ik hou van het volle en warme geluid van de Boston's en ik zou ze qua geluid graag willen houden maar ze kunnen met hun (vergeelde) looks gewoon niet meer mee in mijn moderne inrichting. De Q Acoustics 3050i staan ook op mijn short list, alleen heb ik nergens de mogelijkheid om die te gaan beluisteren. Klipsch valt af, hoe goed ze wellicht ook zijn vind ik ze simpelweg niet mooi. En ik begrijp dat de spoeling op deze manier wel dun wordt, vandaar ook mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
En de Teufel Ultima 40? Kun je ook een paar weken op proef nemen, als het niet bevalt stuur je ze terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:21
Dali Oberon 5 of 7? Zit ook een center in de range dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:38

FeaR

In GoT we trust

Justevo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:36:
[...]
[...]
Ik had totaal niet door dat er een apart topic was aangemaakt, bedankt!
Ah, ik zie dat @S1NN3D je niet getagged of gequote had. Dan is het inderdaad lastig. Krijg je met die nieuwe modjes :P

* S1NN3D @FeaR Grapjas. :+

[ Voor 6% gewijzigd door S1NN3D op 05-01-2021 19:32 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:16
Het budget ligt rond de 1000,- en het liefst zou ik ook een bijpassende center willen, want ik heb nu ook de Boston 225c. (Dat kan dan nog bovenop de 1000.-) Ik ben niet echt een zware audiofiel maar ben wel iemand die een grote collectie aan FLAC muziek heeft en veel films kijkt met DTS-HD MA of Atmos (waar ik veel waarde aan hecht en de setup is dan ook 5.2.2)

Mijn absolute voorkeur gaat uit naar de KEF LS50 Meta, alle reviews wijzen uit dat dit wel echt pareltjes zijn voor die prijs. Alleen kom ik dan een beetje in de knoop met de vele films die ik kijk en of die met zulke front speakers nog wel tot hun recht komen. Is muziek niet meer de doelgroep van zulke speakers?
Enkele opmerkingen en voorstellen :)
1) als je ook een (goede) center gebruikt, dan zijn de vloerstaanders van net iets minder groot belang bij film. Zeker als je ook nog 1 of 2 subwoofers hebt. Dus dan zouden die KEFs eventueel wel een goed alternatief zijn. Goed voor muziek en voldoende voor film. Nadeel, de LS50 zijn enkel front speakers, dus geen center, rear of sub in dezelfde reeks.

2) De Jamo S809 surround krijgt nochtans wel goede reviews, o.a. hier :

Persoonlijk vind ik de Jamo C serie er beter uitzien en die klinkt ook best goed aan de reviews te zien. Ook in een surround setup te krijgen :*)

3) Als je je budget kunt stretchen voor de KEF's, zou je ook eens naar de Focal Chora reeks kunnen kijken. De Chora 816 net boven 1.000 euro, de Chora 826 net iets hoger.
Zie ook een deze leuke review : https://hifi.be/artikel/2...r-van-hoge-kwaliteit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
B&W CM9?

Afbeeldingslocatie: https://img.audiofanzine.com/images/u/product/normal/b-w-cm9-112986.jpg

https://link.marktplaats.nl/m1649333671

Met als center een bijpassende CMC2 (~600€ 2e hands) of CMC (~400€).

[ Voor 67% gewijzigd door _eLMo_ op 09-01-2021 11:38 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Pagina: 1