FeaR schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:38:
Mogelijk dat @
Justevo wat meer informatie kan geven. In de vorm van bijvoorbeeld een budget en mogelijk ook wat er onder "moderne vloerstaander" wordt verstaan? Nu is het gissen en vormt er een opsomtopic, beide voegt niet veel toe.
wiemelen schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:05:
Wat noem je modern?
De vormgeving van speakers is namelijk veelal gelijkaardig. De vorm van de frontjes of voet kunnen afwijken, maar of dat dan ineens modern is weet ik niet. Enige wat je kan aanpassen aan je interieur is de kleur, maar er zijn niet zoveel fabrikanten die een heel kleurenpakket aanbieden.
Binnen eenzelfde prijsrange zou je nog eens bij Jamo kunnen kijken. Die hebben o.a. ook witte uitvoeringen. Maar enkel je eigen oren kunnen je vertellen of een mooie speaker ook goed klinkt.
Restaureren werd al aangehaald, maar spuiten is idd duur. Wrappen is ook nog een optie.
Wat ik zelf wel modern vind, zijn de Focal Kanta serie en speakers van Buchardt. Zien er goed uit en klinken goed. MAAR dan spreken we over een heel ander budget.
Ik had totaal niet door dat er een apart topic was aangemaakt, bedankt!
Omdat ik het in het kleine hifi topic had geplaatst had ik het ook vrij summier gehouden. Het budget ligt rond de 1000,- en het liefst zou ik ook een bijpassende center willen, want ik heb nu ook de Boston 225c. (Dat kan dan nog bovenop de 1000.-) Ik ben niet echt een zware audiofiel maar ben wel iemand die een grote collectie aan FLAC muziek heeft en veel films kijkt met DTS-HD MA of Atmos (waar ik veel waarde aan hecht en de setup is dan ook 5.2.2)
In eerste instantie zat ik inderdaad aan de Jamo 807 te denken omdat die estetisch bij mijn woonkamer passen en ik dat ook belangrijk vind, zeker omdat je daar makkelijk een bijpassende center bij kan kopen. Maar toen kwam ik deze review tegen:
https://www.erinsaudiocorner.com/loudspeakers/jamo_s807/ en was ik daar vrij snel van genezen.
This one is easy: If you are trying to achieve a high-fi stereo setup on a budget, these are not what you want. I recommend you save your money until you can find a more suitable replacement. These speakers provide two things: punch at about 80Hz only and annoying high frequencies. These are not high-fidelity by any metric. They make sound. That’s it.
Mijn absolute voorkeur gaat uit naar de KEF LS50 Meta, alle reviews wijzen uit dat dit wel echt pareltjes zijn voor die prijs. Alleen kom ik dan een beetje in de knoop met de vele films die ik kijk en of die met zulke front speakers nog wel tot hun recht komen. Is muziek niet meer de doelgroep van zulke speakers?
Ik hou van het volle en warme geluid van de Boston's en ik zou ze qua geluid graag willen houden maar ze kunnen met hun (vergeelde) looks gewoon niet meer mee in mijn moderne inrichting. De Q Acoustics 3050i staan ook op mijn short list, alleen heb ik nergens de mogelijkheid om die te gaan beluisteren. Klipsch valt af, hoe goed ze wellicht ook zijn vind ik ze simpelweg niet mooi. En ik begrijp dat de spoeling op deze manier wel dun wordt, vandaar ook mijn vraag.