Toon posts:

Oude platenspeler aansluiten aan actieve speakers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• codGmer
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-01 21:56
Ik heb een mooie Philips 22GF907 gekocht, en wil graag deze aansluiten op mijn actieve logitech speakers. Ik heb een T (tuner) output (een 5 pin din) plug, daar heb ik een kabel van din naar rca in geplugd, deze zit in de input van een pre-amp en dan een rca kabel naar aux female waar de speakers in zitten. Alleen krijg ik geen geluid eruit, het is compleet stil, ik heb de hendel al naar de T gezet op het apparaat maar dit helpt helaas niet, passieve speakers werken wel gewoon op de speaker outputs, zonder pre-amp heb ik ook al geprobeerd maar hetzelfde resultaat zelfs niet heel zacht. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Din kabel: https://www.bol.com/nl/p/...er/9200000043764033/?s2a=
pre-amp: https://www.bol.com/nl/p/...er/9200000009231799/?s2a=

[Voor 39% gewijzigd door codGmer op 30-12-2020 23:40]

Alle reacties

• codGmer
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-01 21:56
Volgens mij zie ik het al, de din kabel is van rca naar din en niet andersom, kan iemand dat bevestigen? Ik zie namelijk een andere soort din plug aan de voorkant met veel meer pinnen erin, is dat soms de headphone output?

[Voor 36% gewijzigd door codGmer op 30-12-2020 22:42]

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:04
Ik denk dat de tuner een ingang is en geen uitgang. De cassette aansluiting zou wel een uitgang moeten hebben. Dat kun je wel even proberen.
Met dit zou het moeten werken.

https://www.onlinekabelsh...weerstand-470-k-1-5-meter

[Voor 31% gewijzigd door blissard op 31-12-2020 00:11]

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:50
De uitgang met de TAPE-aanduiding zal op lijn niveau zijn, de pre-amp (wat volgens mij een phono/mic voorversterker is) is met deze Philips helemaal niet nodig.
Het is geen platenspeler maar een gecombineerde versterker/platenspeler.

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
De T aansluiting op de Philips is i.d.d. een ingang.

De TAPE aansluiting is voor een recorder en kan zowel als input dienen en als output voor
opnamen van de Philips naar de recorder.

Jouw DIN naar RCA kabel lijkt me echter de verkeerde, deze gebruikt pin 3 en 5 van de plug, wat bij
TAPE een input is. Je hebt dus een kabel nodig die van pin 1 en 4 van de DIN plug naar RCA gaan.

En wat Marcel Br al aangeeft: een voorversterker voor phono is eigenlijk overbodig, omdat
er al een voorversteker in de Philips zit.
De DIN aansluiting voor TAPE in die jaren was echter vaak niet op line niveau, en het spanningsniveau kan
te laag zijn. Het kan dus zijn dat enige extra versterking nodig is, maar dan zonder de RIAA correctie
die een phono voorversterker heeft, die zit nl. al in de Philips.

[Voor 34% gewijzigd door ReneK op 31-12-2020 16:29]

• swami
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik heb hier ook een vraag over. Mijn platenspeler is overigens Philips 22 AF461 maar die zit hetzelfde in elkaar.

Ik heb de boel aangesloten zoals hierboven aangegeven maar het enige dat ik krijg is een brom (als ik de voorversterker aan zet) Zonder voorversterker (direct van platenspeler naar aux) krijg ik helemaal niets te horen.

Enig idee wat het probleem kan zijn? Kabel is in ieder geval DIN naar RCA dus dat zou goed moeten zijn.

Bijgevoegd 2 fotos van hoe het aangesloten is

[Voor 3% gewijzigd door swami op 16-12-2022 14:39]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee