Welke receiver voor mijn surround systeem en nieuwe tv?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeMaasdam
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-05-2021
Hallo allemaal,

Graag wil ik advies aangaande de aanschaf van een nieuwe receiver voor mijn surround installatie. Ik ga binnenkort mijn huidige TV vervangen voor een LG OLED65CX. Ik ben van plan om mijn apparaten (PlayStation 5 en Ziggo Next box) direct aan te sluiten op de TV. Daar waar ik nu mijn apparaten aan mijn receiver heb hangen.

De 2e HDMI-aansluiting van de nieuwe TV ondersteunt eARC. Nu wil ik hiervan gebruik maken icm mijn surround systeem maar mijn huidige Onkyo TX-NR737 AV-receiver beschikt alleen over ARC. Nu weet ik dat de gewone ARC wel zal werken maar ik wil graag de best mogelijke audiokwaliteit middels eARC doorsturen naar mijn surround systeem en wat meer future proof zijn. Ik ben zodoende op zoek naar een nieuwe receiver die beschikt over eARC en het beste past bij mijn surround systeem. Ook gelet op de impedantie van de speakers. Ik heb een Teufel System 5 THX Select 2 (5.2-Set Cinema).

Op welke wijze / met welke receiver krijg ik de beste audio doorgestuurd via eARC van de nieuwe TV?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:31
Wat is je budget?

De meeste moderne receivers doen wel eARC alleen moet je het vaak even aanzetten in het menu van zowel de TV als de receiver.
(Bij mijn LG OLED55C9 wel zo, en ook bij m'n Yamaha RX-A2080 receiver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 09:54
Hou er wel rekening meer dat je nieuwe TV geen DTS ondersteuning heeft. Mocht je bijvoorbeeld blurays gaan kijken via je PS5 met DTS Master Audio dan zal dat niet worden doorgegeven via eARC naar je receiver. Zelf heb ik mijn Onkyo TX-SR508 aangesloten via ARC (eARC ondersteund de SR508 niet) en krijg daarbij netjes geluid door maar alles wat DTS is wordt tot een stereo signaal gereduceerd (ik ga er vanuit dat de PS5 dat dan omzet omdat ie via HDMI doorkrijgt dat DTS niet ondersteund wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:52
Zie ook je topic in CEA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@MikeMaasdam Dubbel met Welke receiver voor mijn surround systeem en nieuwe TV?. Daar verder; deze gaat dicht.

Dit topic is gesloten.