Welke receiver voor mijn surround systeem en nieuwe TV?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeMaasdam
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-05-2021
Hallo allemaal,

Graag wil ik advies aangaande de aanschaf van een nieuwe receiver voor mijn surround installatie. Ik ga binnenkort mijn huidige TV vervangen voor een LG OLED65CX. Ik ben van plan om mijn apparaten (PlayStation 5 en Ziggo Next box) direct aan te sluiten op de TV. Daar waar ik nu mijn apparaten aan mijn receiver heb hangen.

De 2e HDMI-aansluiting van de nieuwe TV ondersteunt eARC. Nu wil ik hiervan gebruik maken icm mijn surround systeem maar mijn huidige Onkyo TX-NR737 AV-receiver beschikt alleen over ARC. Nu weet ik dat de gewone ARC wel zal werken maar ik wil graag de best mogelijke audiokwaliteit middels eARC doorsturen naar mijn surround systeem en wat meer future proof zijn. Ik ben zodoende op zoek naar een nieuwe receiver die beschikt over eARC en het beste past bij mijn surround systeem. Ook gelet op de impedantie van de speakers. Ik heb een Teufel System 5 THX Select 2 (5.2-Set Cinema).

Op welke wijze / met welke receiver krijg ik de beste audio doorgestuurd via eARC van de nieuwe TV?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:55
Gaat het om deze set Teufel System 5 THX Select 2 (Wenge) speakers? Je Onkyo TX-NR737 Zilver heeft twee subwoofer outputs, iedere versterker met twee sub outs en eARC voldoet, hier is een lijst in Pricewatch waar je uit kunt kiezen - voeg filters toe zoals welke aansluitingen je nog meer verwacht, welke apps je verwacht, wat je budget is, etc. om een keuze te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door martyw op 30-12-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@MikeMaasdam

Toen je het topic startte, kreeg je onderstaande template voorgeschoteld.
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Het is niet handig dat je deze verwijderd hebt. Wat is je budget? Wat heb je zelf al gevonden? Op basis van die shortlist kan dan een gerichte discussie plaatsvinden. Simpelweg vragen wat je moet kopen, is niet de bedoeling. Graag de openingspost aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeMaasdam
S1NN3D schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:04:
@MikeMaasdam

Toen je het topic startte, kreeg je onderstaande template voorgeschoteld.

[...]

Het is niet handig dat je deze verwijderd hebt. Wat is je budget? Wat heb je zelf al gevonden? Op basis van die shortlist kan dan een gerichte discussie plaatsvinden. Simpelweg vragen wat je moet kopen, is niet de bedoeling. Graag de openingspost aanvullen.
Hi,

Dacht dat het optioneel was. Ik maak nooit gebruik van een forum dus mijn excuses. Hierbij alsnog:

Ik zoek een?
AV-receiver

Wat is je budget?
Max. €800,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Aansluiten op een nieuwe LG OLED65CX d.m.v. eARC en aansluiten op mijn Teufel System 5 THX Select 2 (5.2-Set Cinema). Doel is beste audiokwaliteit uit deze speakers behalen. Overige apparaten sluit ik aan op de tv dus de video-eigenschappen van de receiver vind ik niet belangrijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf gekeken naar de Denon AVR-X2600H en Denon AVR-X2700H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeMaasdam
martyw schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:46:
Gaat het om deze set Teufel System 5 THX Select 2 (Wenge) speakers? Je Onkyo TX-NR737 Zilver heeft twee subwoofer outputs, iedere versterker met twee sub outs en eARC voldoet, hier is een lijst in Pricewatch waar je uit kunt kiezen - voeg filters toe zoals welke aansluitingen je nog meer verwacht, welke apps je verwacht, wat je budget is, etc. om een keuze te maken.
Gaat idd om die Teufel set. Bedankt voor de lijst. Aangezien ik mijn apparaten op de TV ga aansluiten en niet op de receiver, maken de video-eigenschappen en overige functionaliteiten mij niet zoveel uit. Het gaat mij meer om de geluidskwaliteit via streaming (vanuit WebOS) en de PS5. Gebrek aan DTS ondersteuning op deze TV is mij bekend maar vind ik geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Dan zou ik de Denon AVR-X2700H bestellen, die is een generatie nieuwer dan de 2600, de 2700 ondersteunt al 8K TV's mocht dat ooit relevant worden. Daar ga je veel plezier van hebben met die Teufel set.

[ Voor 12% gewijzigd door martyw op 30-12-2020 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeMaasdam
martyw schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:29:
Dan zou ik de Denon AVR-X2700H bestellen, die is een generatie nieuwer dan de 2600, de 2700 ondersteunt al 8K TV's mocht dat ooit relevant worden. Daar ga je veel plezier van hebben met die Teufel set.
Ah ok. Ik zat ook naar de Sony STRDN1080 te kijken toevallig net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Die Sony STR-DN1080 is ook prima, maar heeft geen HDMI 2.1 - dat zou wellicht/ooit/als 8K een ding wordt - iets zijn wat je zou willen hebben.
Pagina: 1