HTML hulp bij escaperoom voor leerlingen

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem123456789
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik wil een website maken met een inlog.

Ik ben bezig met het maken van een escaperoom voor mijn leerlingen. De leerlingen krijgen allemaal spullen, maar moeten uiteindelijk inloggen in een klaarstaande zogenaamd gehackte computer die nog maar 1 code nodig heeft.

Ik wil dit voor elkaar krijgen met een website. Als de leerlingen de goede code invullen gaat de website naar pagina A, als ze het fout hebben naar pagina B en naar 60 seconde weer terug naar de website.

Ik heb al wat in elkaar gezet, maar loop volledig vast. Als ze de goede inlog hebben dan gaat hij naar de website, maar de tweede keer ook. Als ze de foute inlog hebben krijgen ze een error terwijl ik liever wil dat ze naar een andere site gaan.

Wie kan me helpen? Hier de code, inclusief het begin zodat je ziet dat het een soort hackerspagina moet lijken.

<HTML>
<HEAD>
<style>
body
{background-color: #000000; color: lightgreen; font-family: menlo, Courier, sans-serif}
.blinking {
animation: opacity 2s ease-in-out infinite;
opacity: 1;
}
@keyframes opacity {
0% {
}

50% {
opacity: 0
}

100% {
}
}
</style>
</HEAD>
<TITLE>Perquins Hacker</TITLE>
<P><align=“right”>
>Last login: 08:49:29 on console
<BR>>Firewall activity: off
<BR>>Shell authority: Perquins Hacker
<BR>>Perquins Hacker:~ willem$

<P class="blinking">
❑ ❑ ❑
</P>

<TABLE BORDER=1 CELLPADDING=10>
<TR><TD><H1>Override login terminal</H1></TR></TD>
<TD><P>Enter your four digit password:</P>

<form name="loginForm" method="post" action=http://www.waarwoontwillem.nl>

<table>
<TR><TD>Username:</td><TD><input type="text" size=25 name="userid" placeholder=Willem></TD></TR>

<TR><TD>Password:</TD><TD><input type="Password" size=25 name="pwd"></TD></TR>

<TR><TD><TD><input type="submit" onclick="return check(this.form)" value="Login"></TD></TR>
<TR><TD><TD><input type="Reset" value=Reset></TD></TR>

</table>
</form>

<script language="javascript">
function check(form)
{

if(form.userid.value == “Willem” && form.pwd.value == “2222”)
{
return true;
}
else
{
alert("Error Password or Username")
return false;
}
}
</script>

</TABLE>
</BODY>
</HTML>

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Ten eerste,

Devschuur® Beleid

Ten tweede,

Het gebruik van [code] tags om je 'code' heen

Ten derde,

Wat heb je zelf allemaal geprobeerd? Waar draait dit op? Is het een webserver, zo ja wat? Hoe? Etc. Er mist van alles aan info. Zie ook 1e punt.

Hulp vragen is prima, maar dit is een beetje boogschieten in het donker

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kan iemand even...?

Zoals je in onze Quickstart zult lezen verwachten we hier ook wat eigen inzet en die vragen die er staan wanneer je hier een nieuw topic opent staan er ook niet voor niks:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Open gerust een nieuw topic maar hou dan wel even voorgenoemde quickstart in je achterhoofd :) En gebruik code tags voor 't posten van relevante(!) code, dat maakt het geheel een stuk leesbaarder; probeer daarbij irrelevante delen weg te laten.
Willem123456789 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:56:
Als ze de foute inlog hebben krijgen ze een error terwijl ik liever wil dat ze naar een andere site gaan.
Beschrijf dan ook even wélke error. "Een error" zegt zo weinig; je gaat ook niet naar de dokter met "het doet pijn" en laat hem dan raden waar 't pijn doet ;)

@Barreljan: Doe volgende keer gewoon even een Topic Report (klik op 'Afbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif rapporteer' bovenaan een topic) en laat 't modden aan de mods over ;)

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 30-12-2020 15:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.