Reparatiekosten terugvragen? Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteins
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-01-2023
Hallo allemaal,

Paar maanden terug heb ik een laptop aangeschaft voor 1000 euro. Deze ging na twee maanden stuk. De laptop heb ik opgestuurd naar de leverancier zodat deze gerepareerd kon worden. Hierop heb ik een prijsopgave ontvangen van 120 euro en betaald. Nu heb ik te horen gekregen dat de reparatie niet voortgezet kan worden omdat het onderdeel wat nodig is niet op voorraad is. Ook hebben ze geen ander exemplaar op voorraad. Mij is daarop een optie gegeven om het aankoopbedrag van 1000 euro terug te sturen. Ik heb hierop gezegd dat ik dit enkel wil als ik ook de 120 euro aan reparatiekosten terugkrijg. De reparatie is immers niet gedaan. Hier gingen ze niet mee akkoord, omdat de ''reparatie'' buiten garantie viel. Daarom dat ze enkel het aankoopbedrag van 1000 euro willen terugsturen.

Is het slim om hier achteraan te gaan tot ze mij ook de reparatiekosten teruggeven? heb hier recht op?

Groet,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:26
Het lijkt mij dat als er betaald is voor een reparatie en deze is niet uitgevoerd dat je recht hebt op geld terug. Mogelijk dien je wel onderzoekskosten te betalen mits dat gespecificeerd is. (?)

Misschien kun je akkoord gaan met de €1000,- en vervolgens kijken of je via klachtenprocedures je €120,- nog terug kunt krijgen. Als het een finale deal is dan wellicht onder protest akkoord gaan en kijken of je een blafbrief kunt laten sturen door een jurist.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteins
De onderzoeks- en verzendkosten zijn inderdaad gespecificeerd. Deze waren namelijk 60 euro uit de 120 euro. Denk dat ik dan akkoord ga mits ik de rest van de prijsopgave wel terugkrijg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-10 16:36
Misschien te laat, maar Een laptop die na 2 maanden stuk gaat zou überhaupt geen reparatie kosten voor betaald moeten worden. Dat zou lekker zijn.

*knip* Vragen naar de naam van de (web)winkel is niet de bedoeling..

Of heb je hem zelf kapot gemaakt? 🤣

[ Voor 25% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2020 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:51
McMark schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:35:
Of heb je hem zelf kapot gemaakt? 🤣
Dat idee heb ik ja, aangezien het een gebrek is wat niet onder de garantie valt:
Kapiteins schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:57:
Hier gingen ze niet mee akkoord, omdat de ''reparatie'' buiten garantie viel.
Dat verandert de zaak natuurlijk wel. 88% van de nieuwprijs terugkrijgen voor een product wat je zelf gesloopt hebt is mogelijk best een goede deal.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteins
De laptop heb ik onder normale omstandigheden gebruikt en ook nog eens vrijwel altijd op een laptop standaard. Dus heen en weer dragen van de laptop heb ik dus eigenlijk nooit gedaan, ook al is hij daarvoor bedoeld.

Het ging om een scheur in het plastic welke rondom het scherm zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:38
Bij normaal gebruik hoort zo'n scheur niet voor te komen. En als het binnen 6 maanden gebeurt, dan is de aanname dat het komt door een productiefout.

edit: ik neem aan dat je de laptop als consument hebt gekocht. Als het bedrijfsmatig is aangeschaft kunnen bepaalde regels anders zijn

[ Voor 31% gewijzigd door celshof op 30-12-2020 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMark
Lijkt me vrij duidelijk.

Het is aan dat bedrijf te bewijzen dat jij de oorzaak bent. En dat kunnen ze niet.

Check consuwijzer even voor exacte regels. Maar dit mag natuurlijk nooit.

Niet accepteren en in het vervolg nooit reparatie kosten betalen Binnen garantie. En al helemaal niet sprookjes van bedrijven geloven dat iets niet binnen garantie valt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:19

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Hoi,

Ik heb een voorbeeldbrief voor je gemaakt:
Beste <winkel>,

Op <datum> heb ik een laptop van het merk <merk>, model <model> en serienummer <serienummer> bij u gekocht. Twee maanden na aanschaf constateerde ik een scheur in het plastic rondom het beeldscherm en heb ik de laptop ter reparatie aangeboden.

U gaf aan dat het probleem voor EUR 60,- hersteld kon worden, vermeerderd met EUR 60,- onderzoekskosten. Dit leverde een reparatienota van EUR 120,- op. Ik ben akkoord gegaan met uw voorstel en heb het bedrag voldaan.

Nu blijkt dat u de reparatie niet kunt uitvoeren. U biedt mij aan om het aankoopbedrag te restitueren, maar wil de reparatiekosten en de onderzoekskosten niet vergoeden.

Uw aanbod om het aankoopbedrag te restitueren accepteer ik. Maar het is wel vreemd dat u mij een reparatie in rekening wil brengen die u niet kunt uitvoeren. De kosten voor een niet geleverde dienst hoef ik niet te voldoen.

Daarnaast wijs ik u op het volgende. Het probleem aan de laptop trad binnen zes maanden na aanschaf op. De wetgever heeft bepaald dat een gebrek aan een product dat binnen zes maanden na aanschaf optreedt of zich openbaart, moet worden beschouwd als reeds aanwezig tijdens de aankoop van het product. Het gebrek is in ieder geval zeker niet aan mij te wijten: ik heb de laptop altijd gebruikt volgens de voorschriften van de fabrikant. Daarmee voldoet de laptop niet aan de eigenschappen die ik van de laptop mag verwachten.

Ik verzoek u dan ook om de reparatiekosten en de onderzoekskosten ook aan mij te retourneren. Uiteraard naast het aankoopbedrag zoals u zelf al aan heeft geboden. Ik zie het totaalbedrag graag binnen veertien dagen op mijn bankrekening.

Onder voorbehoud van alle rechten,

Met vriendelijke groet,

Kapiteins

[ Voor 2% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 30-12-2020 12:17 . Reden: typo ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapiteins
@Heroic_Nonsense Het voorbeeldbrief was niet nodig, want heb het al duidelijk gemaakt bij ze. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Het benoemen / hinten naar de naam van de webwinkel is niet de bedoeling in geschillentopics op Tweakers. Deze heb ik dus uit diverse reacties gehaald.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapiteins
Ik heb goed nieuws. De laptop is teruggenomen en Ik krijg zowel het aankoopbedrag als de volledige reparatiekosten teruggestort. Bedankt allen voor het reageren.

• McMark
Super!

Hadden ze nog iets te melden waarom het in eerste instantie niet kon?

• Kapiteins
@McMark Eigenlijk is daar mij niets over vermeld. De persoon met wie ik contact had heeft mij, nadat ik bezwaar had gemaakt doorgezet naar een collega die meer verstand heeft van zulke zaakjes. Die heeft de zaak verder afgehandeld.
Pagina: 1