Printer sharen tussen Win2k en Win2kAS werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 22:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Als ik op m'n Win2kPro bak de printer wil gebruiken van m'n win2kAS bak, geeft ie de melding 'server does not have the correct printer driver installed' Als ik kijk bij de 'Additional drivers' van de sharing properties van de printer op de win2kAS machien dan staan daar de drivers voor 'windows 95 or 98' en 'windows NT 4.0 or 2000'. Op de win2kAS bak kan ik printen, dus verwachtte ik dat ook op de win2kPro bak. Er is nog een driver voor 'windows 2000' mogelijkheid in de additional drivers, maar die krijg ik niet geinstalleerd, hij zoekt nl. naar 'hpfntkm0.dll'. Ik stuur hem naar de win2k drivers die ik heb ge-DL-t en daar vindt ie 'hpfntkm0.dl_' (gecomprimeert?) vervolgens installeert ie die driver, maar hij wordt niet actief. Ook als ik de niet gecomprimeerde hpfntkm0.dll uit C:\winnt\system32\spool\drivers\w32x86\2 opgeef wordt er van alles geinstalleert, maar wordt de driver niet actief. HELP!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Kun je niet gewoon naar control panel gaan, dan naar printers en dan zeggen netwerk printer installen, zoek je ff de goeje printer op en je pakt de win2k cd, zegt dat ie daar de drivers vandaan moet halen

Als het goed is werkt ie dan?!

Verwijderd

Netwerkprinter is afhankelijk van de drivers. Deze moeten ook echt van de netwerk-versie zijn. Om jouw probleem op te lossen kun je ook gewoon je netwerkprinter installeren, door na de melding 'server does not have the correct printer driver installed' gewoon de driver lokaal te installeren. Dan werkt het ook.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Nee, want dan verwacht windows dat de printer ook echt aan die machien 'hangt'. Ik heb geen zin om steeds de kabel van de ene naar de andere PC te verhuizen.
edit:
reactie op keepitcool

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
SaiyanPrince heeft de winnende oplossing :) Maareh, dit werkte niet onder win98, daar moest ik de drivers op de server installeren. Dit is echt mega verwarrend.
Net ff geprobeerd om ook iets te printen. Niets dus. Er komt niets in de printerqueue van de server bak. Hoe los ik dat op?
edit:
ik krijg geen enkele error melding, dus alles lijkt goed te gaan. Alleen komt er niets uit de printer. Ik hoef toch niet te rebooten he?

Verwijderd

De oplossing die je gebruikt hebt, is een workaround. In principe is het mooier om de drivers v/d server af te halen. Helaas heb je een HP Printer en is de compabiliteit voor dit soort zaken in Win2000/HP en netwerkinstallatie van drivers niet zo denderend. Microsoft heeft hiervoor een patch uitgebracht fixprnsrv.exe (te vinden via de KB van MS). Dan werkt het in 98% v/d gevallen wel. Ik heb dit probleem zelf gehad bij de vorige opdrachtgever met het inrichten van twee Windows2000 printservers (icm Windows NT & Win95)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Nou, die fixprnsrv.exe kon ik niet vinden op de KB van MS. I'll stick to the workaround :) Ik moest deze work-around wel nog een keer uitvoeren, deze keer een local printer installeren met als port de server naam met de printer naam (bij mij \\yoda\Printer). Dan doet ie het. Volgende keer maar een printer kopen die wel fatsoenlijk ondersteund wordt.....

Verwijderd

Ik heb ook weer flink moeten spitten voordat ik het weer op een rijtje had...was fixprnsv.exe. Waarom had ik dat ding niet van de vorige opdrachtgever meegenomen.
Maar alle info is te vinden in de volgende artikelen:
Q247196
Q244869
En het staat gewoon op je Windows2000 CD-rom.
Pagina: 1