M'n gedachten gaan gelijk naar een klein robotje... Met een "oeps"-touwtje om hem terug te kunnen trekken.
Nu ben ik zelf met een grote bezig die ook kan boren in m'n kruipruimte... Maar een kleintje met vier wielen, elk aangedreven door zo'n minimotortje:
De 75mm maakt het wel een uitdaging om te maken natuurlijk.
Moet ie ook door krappe bochten en of flink hoogteverschil omhoog (ook als je van de gunstige kant begint)?
Middels een ledje en een cameraatje kun je ook gelijk kijken wat er aan de hand is. Wifisignaal zal wel niet zo ver in een buis penetreren, dus dat wordt opnemen en terugkijken...
Zal vanavond eens fusion360 aanslingeren voor een ontwerpje. Ik heb toevallig ook nog een stapel van die motortjes liggen.
@
m_rick
Mocht kijken nodig gaan zijn... dit zou moeten passen. (70mm binnendiameter hier, om wat marge te houden).
https://tweakers.net/foto...qSF2Q89KoINOePoTyKGZT.png
Maar dat casettebandje vind ik ook wel een hele goede om een steviger touwtje erdoor te leiden.
[
Voor 26% gewijzigd door
steveman op 29-12-2020 20:32
]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!