Bedankt voor je reactie! De optie als werkstudent is mij inderdaad al eerder aangeraden, maar dit is voor mijn gevoel meer het slechtste van beide werelden (Defensie en studeren) dan het beste.BFD_WD schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:35:
Ha OP,
allereerst succes met je afweging, hierbij ook nog even mijn ervaringen bij defensie (net de 12,5jaar aangetikt bij CZSK).
De eerste fase van je carrière zal operationeel gericht zijn dus je mag verwachten dat je op uitzending gaat als die op dat moment draaien. Afhankelijk van de vulling kan er ruimte zijn voor andere functies buiten de operationele eenheden, denk hierbij aan engineeringsfuncties of projectmanager. naar mate je langer in dienst zit zal er meer ruimte zijn om functies buiten je vakgebied te doen of een buitenland plaatsing te doen mocht daar je interesse in hebben.
Defensie biedt veel verschillende opleidingen aan die je kan volgen tijdens je functies, leiderschapstraining zijn zo ongeveer verplicht maar andere opleidingen zijn vrijwillig en gericht op je persoonlijke ontwikkeling en afhankelijk van je interesse en vakgebied.
Het volgen van een master in deeltijd behoort zeker tot de mogelijkheden maar er zijn ook kansen bij defensie om dit in voltijd te mogen doen. Dit zijn masters waar defensie behoefte aan heeft en deze volg je in voltijd met behoud van salaris.
Persoonlijk heb ik nooit spijt gehad van mijn keuze, defensie heeft mij de kans gegeven om persoonlijk en professioneel te groeien en de techniek waarmee je te maken krijgt is fantastisch.
Mocht je toch nog twijfelen dan heb ik misschien nog een alternatief voor je. Defensie heeft ook de mogelijkheid om als werkstudent naast je opleiding aan de slag te gaan. Je werkt dan 1 a 2 dagen in de week aan een project voor defensie en krijgt zo de mogelijkheid om kennis te maken met het werk en de cultuur van defensie.
https://werkenbijdefensie.nl/interessegebieden/werkstudent
Mijn voornaamste doel van Defensie is inderdaad ook persoonlijke ontwikkeling, dus ik ben erg blij om te horen, dat hier veel interesse in is vanuit de krijgsmacht.