PC aansluiten op Finlux HCS-4030 - geen surround?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruintje23
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-04-2024
Goedenavond mede tweakers,

door een verhuizing van mijn oma heb ik een stereoset gekregen.
ik heb hem nu aangesloten op mij op pc doormiddel van een aux naar dubbele tulp aansluiting.
nu probeer ik via een AV kabel aan te sluiten op een tv maar krijg geen beeld ook niet als ik op setup indruk op de afstandbediening.

apparatuur: stereo Finlux, HCS-4030 MK2

vraag hoe krijg ik beeld zodat ik de rear speakers kan aansluiten of inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:16

timovd

Voorsprong door techniek

Bruintje23 schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:43:
nu probeer ik via een AV kabel aan te sluiten op een tv maar krijg geen beeld ook niet als ik op setup indruk op de afstandbediening.
Wát probeer je aan te sluiten op een tv met AV-kabel?
vraag hoe krijg ik beeld zodat ik de rear speakers kan aansluiten of inschakelen.
Wat is stereo met rear speakers?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruintje23
Ik probeer de tv aan te sluiten op de stereo finlux... via een scart kabel en krijg geen beeld.

Of werken de rear speakers en center speakers alleen bij het draaien van dvd en cd en niet via de aansluiting. Ik ben niet gewend om met oudere apparatuur te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bruintje23 schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:43:
Ik probeer de tv aan te sluiten op de stereo finlux... via een scart kabel en krijg geen beeld.
Wellicht trap ik een open deur in: maar staat je tv wel ingesteld op de juiste bron (in dit geval dus de scart aansluiting)?

Ook zijn niet alle scartkabels hetzelfde (want scart is geen standaard: er kan zowel composiet als component video over de scart gaan).
Of werken de rear speakers en center speakers alleen bij het draaien van dvd en cd en niet via de aansluiting. Ik ben niet gewend om met oudere apparatuur te werken
Wat is 'de aansluiting'? Bedoel je scart? Over scart gaat alleen een stereo-signaal. Deze Finlux HCS-4030 kan daar daar een nep-surround signaal van maken (Dolby Pro Logic), maar dat is niet vergelijkbaar met een echt 5.1 signaal.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Bruintje23 schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:43:
Het zal voornamelijk bij DVD zijn. CD's met 5.1 geluid zijn er wel maar het gros is 2.0 stereo. Als ik zo afbeeldingen zie van de HCS-4030 is er geen ingang die surround kan dragen. Van externe bronnen kan je dus alleen stereo geluid invoeren. Zoals genoemd kan je er met Dolby Pro Logic wel pseudo surround van laten maken.

Edit:
Posts afgesplitst van Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic. Liepen nu meerdere vragen door elkaar wat het geheel er niet heel veel leesbaarder op maakte.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 28-12-2020 12:30 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruintje23
Ja, tv staat ingesteld op juiste poort. Zal nog ff verder knutselen

Bedankt allemaal
Pagina: 1