Ik heb onlangs een Asrock B550 Phantom Gaming 4 gekocht met de gedachte om daar mijn oude Ryzen 1700X in te zetten terwijl ik wacht op een 5600X. Ik had geen idee dat de huidige generatie moederborden geen ondersteuning meer bieden op de oudere CPU's. Dus heb ik nu een mooi rood lampje op het moederbord dat de CPU niet door de POST heen komt (geheugen overigens ook niet, die vind ik wel bijzonder).
Wachten op de 5600X heeft ook geen zin, daar de BIOS versie net 1 versie te laag is..
Ik ben dus benieuwd of er winkels of particulieren zijn die een Rysen 3000 of 4000 uitlenen danwel verhuren om een moederbord mee te updaten, of misschien technische dienst van computerwinkels die dit als dienst aanbieden. Ik zit in Den Haag, het lijkt me dat iets dergelijks toch echt wel moet bestaan.
Dus, weet iemand of dat zo is?
Zo niet, dan heb ik straks een nogal dure boekenlegger.
Wachten op de 5600X heeft ook geen zin, daar de BIOS versie net 1 versie te laag is..
Ik ben dus benieuwd of er winkels of particulieren zijn die een Rysen 3000 of 4000 uitlenen danwel verhuren om een moederbord mee te updaten, of misschien technische dienst van computerwinkels die dit als dienst aanbieden. Ik zit in Den Haag, het lijkt me dat iets dergelijks toch echt wel moet bestaan.
Dus, weet iemand of dat zo is?
Zo niet, dan heb ik straks een nogal dure boekenlegger.