tv signaal opnemen met nas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 22:56
Beste mede-tweakers,

Mijn KPN opnemen zit regelmatig vol en dan wis ik het eea ander. Nu Zou ik opnames graag wat langer willen behouden en vroeg mij af of je via een synology NAS(213j) kpn (glasvezel) TV opnames kan laten maken.

Ik lees wel TV programma’s digitaal opnemen en bewerken bijvoorbeeld voor ziggo hoe dit zou moeten, maar KPN lijkt niet te kunnen?

iemand hier ervairng mee? IS er anders een veel simpeler manier? Ben hier zelf niet ervaren in helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

KPN TV is digitaal, net zoals Ziggo. Je moet dus je NAS voorzien van een digitale tuner, je moet de codeersleutels hebben, je NAS moet de tunen kunnen aansturen enz enz. Ga er niet van uit dat dit ooit gaat werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 26-12-2020 14:55 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Dat klinkt inderdaad als een hele ondernemening. Wellicht is dan opnemen via de TV makkelijker, alleen moet je het dan daadwerkelijk aanzetten om op te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als je dat graag wilt, dan moet je overwegen om over te stappen naar Ziggo (of andere Coax TV aanbieder, Trined b.v.). Vervolgens koop je je eigen PVR, b.v. een Vu+ DUO2, met minimaal een Twin DVB-C tuner. Regel een Ziggo CI+ kaart erbij voor de decodering. Je kan in de Vu+ een harddisk bouwen, maar je kan je Vu+ waarschijnlijk ook zonder problemen verbinden met je NAS. Vanaf dat moment zijn je opnames helemaal je eigen verantwoording, op je eigen spullen in je eigen huis. Geen cloud meer.

Edit:
Sommige TV's hebben reeds een TWin DVB-C aan boord, en daaraan kan via USB een harddisk aan worden gesloten. Als dat het geval is kan je TV (ook als hij in standby staat) opnames doen van de Ziggo kabel onder de voorwaarde dat de coax kabel aan is gesloten en dat de CI+ kaart (en module) in de TV zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door remco_k op 26-12-2020 15:11 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

remco_k schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:09:
Als je dat graag wilt, dan moet je overwegen om over te stappen naar Ziggo (of andere Coax TV aanbieder, Trined b.v.). Vervolgens koop je je eigen PVR, b.v. een Vu+ DUO2, met minimaal een Twin DVB-C tuner. Regel een Ziggo CI+ kaart erbij voor de decodering. Je kan in de Vu+ een harddisk bouwen, maar je kan je Vu+ waarschijnlijk ook zonder problemen verbinden met je NAS. Vanaf dat moment zijn je opnames helemaal je eigen verantwoording, op je eigen spullen in je eigen huis. Geen cloud meer.

Edit:
Sommige TV's hebben reeds een TWin DVB-C aan boord, en daaraan kan via USB een harddisk aan worden gesloten. Als dat het geval is kan je TV (ook als hij in standby staat) opnames doen van de Ziggo kabel.
Of gewoon een Humax 5050C scoren en dan de opnamen via FTP overzetten naar je NAS. Werkt ook nog steeds prima :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

@Microkid Ah, ja uiteraard. Ik ben wat minder bekend met die Humax apparaten. Ik dacht ook ergens gelezen (of ergens uit opgemaakt) te hebben dat Humax deze PVR markt aan het verlaten is en helemaal naar de cloud aan het gaan is.
Maar; als deze apparaten nog goed verkrijgbaar zijn, dan is dat ook een prima plan uiteraard.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Ben toch wel verknocht aan mijn glasvezel verbinding. Kort samengevat: als je het echt wil, is alleen ziggo een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:39
Zou gewoon je TV eens met een coax-kabel verbinden, grote kans dat er gewoon signaal op staat. Zo ja, kun je met een Humax aan de slag(alle zenders behalve NPO123 en Ziggo Sport in SD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Of Trined (als verkrijgbaar in jouw regio), die gaat over glasvezel, dus internet kan je over glas blijven doen, met een mediaconverter wordt er daarnaast ook coax van gemaakt voor TV.
Sommige andere glasvezel aanbieders doen dat ook, kwestie van zoeken. KPN doet dat in ieder geval niet.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:50
Microkid schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:11:
[...]

Of gewoon een Humax 5050C scoren en dan de opnamen via FTP overzetten naar je NAS. Werkt ook nog steeds prima :)
Prima in het oude Ziggo-gebied, met beperkingen bij oud-UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

hcQd schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:46:
[...]

Prima in het oude Ziggo-gebied, met beperkingen bij oud-UPC.
Ja, da's waar, dat was ik vergeten. weet niet of dat met KPN werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:00
Of glas internet en televisie bij Ziggo oid?
Dat zou ik hier zelf eerder doen zodra we glas kunnen krijgen.
Televisie van Ziggo (in ieder geval altijd UPC gebied) vind ik onovertroffen qua kwaliteit. Maar wellicht hebben wij gewoon geluk daarmee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Arunia schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:19:
Of glas internet en televisie bij Ziggo oid?
Dat heb ik hier ook. Prima combinatie.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
remco_k schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:38:
[...]

Dat heb ik hier ook. Prima combinatie.
Klinkt ook als een oplossing, alleen tv van ziggo kost je al €20,- pm. Want op een tv met opname functie zal dit alleen werken met een ci+ module lijkt mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Yep. Ci+ module nodig.
Meer info: remco_k in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"
En remco_k in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

In beide topics ook het een en ander te vinden over eigen PVR installaties.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
remco_k schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:37:
Yep. Ci+ module nodig.
Meer info: remco_k in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"
En remco_k in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

In beide topics ook het een en ander te vinden over eigen PVR installaties.
Tx! Helaas zit ik vast aan de jongens van kpn. Is een nieuwbouwwoning en net aangelegd. Tweak zal er wel nooit komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik verschuif deze toch even naar [CEA] i.v.m. het feit dat je een nieuwe apparaat zoekt met specifieke functionaliteit.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

no_way_today schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:58:
Tx! Helaas zit ik vast aan de jongens van kpn. Is een nieuwbouwwoning en net aangelegd. Tweak zal er wel nooit komen.
Ik weet niet in hoeverre je "vast" zit aan KPN voor de glasvezeldiensten, ik kan hier uit meerdere aanbieders kiezen op onze bestaande (maar ongebruikte) door KPN aangelegde glasvezel aansluiting?

Trined beidt ook DVB-C als oplossing aan; https://www.trined.nl/diensten/televisie/digitale-televisie/

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 27-12-2020 18:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ik denk dat ie bedoeld dat hij net een jaar abbo aan is gegaan.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

remco_k schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:16:
Ik denk dat ie bedoeld dat hij net een jaar abbo aan is gegaan.
Dat zou kunnen, maar niet geheel logisch aangezien "..... zal er wel nooit komen" ?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:25
Geen idee hoe kpn juist werkt, maar ik had tot voor kort zelf 2 ci+ kaarten van Telenet (BE) in mijn tv zitten. Met daarnaast nog een aparte harddisk. Enige mogelijke nadeel is dat je de opnames enkel kan afspelen via de tv waarmee ze opgenomen zijn. Dus opnames zijn waardeloos als je een nieuwe tv koopt.
Pagina: 1