Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samenstelling Game Pc Competetief

Pagina: 1
Acties:

• Jarizzs
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-05-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een game pc maar ik ben er niet in thuis. Ik wil de pc gaan gebruiken om competetief te gaan gamen in games als Rocket League, Apex, League of Legends en Call of Duty. Daarbij wil ik mogelijk gaan streamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk zelf de pc in elkaar te zetten ivm kostenbesparing. Ik ben al dagenlang informatie aan het opzoeken maar over de onderdelen kan ik geen touw aan vastknopen. Mijn budget is ongeveer 1500 euro met echt een max van 1600 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Ik gebruik een Benq scherm met een max van 240 hz.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb geen idee over de onderdelen zelf maar ik wil wel op Apex/COD op "normal" of "high" settings spelen met 144 fps. Is dit mogelijk binnen dit budget?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst intel als processor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, totaal niet. Ik vind het vooral belangrijk om competetief te kunnen gamen, met een zo best mogelijk kwaliteit (ivm enemys beter te kunnen zien). Vooral het uiterlijk van de game pc interesseert me niet.

Ga je overklokken?
Is dit handig? Is het in mijn geval aanvulling?

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie een samenstelling voor mij kunnen maken van de onderdelen met een motivatie daarbij. Ik voel me het veiligst bij het kopen van de laatste uitgave van onderdelen. Ik hoor graag van u.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!

• Jarizzs
Hallo!

Na wat meer en beter gezocht te hebben op het internet en op tweakers ben ik tot de onderstaande samenstelling gekomen:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 409,-€ 409,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 ELITE V2€ 111,-€ 111,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G€ 664,90€ 664,90
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 88,01€ 88,01
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 31,-€ 31,-
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-16GTZRC€ 116,90€ 116,90
1VoedingenSeasonic Focus GX-650€ 94,95€ 94,95
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.571,76

Ik wil graag een game pc waarmee ik bij games als Apex Legends, Rocket League en misschien zelfs Call Of Duty medium quality en 144 fps haal om competetief te kunnen gamen

Daarnaast wil ik daarbij gaan streamen. Is dit haalbaar met bovenstaande CPU?

Mijn budget ligt rond de 1500 a 1600 euro.

Ik heb begrepen dat door de nieuwe productie van CPU en GPU de vraag groter is dan het aanbod van de rtx 3070 en bovenstaande CPU. Ook de prijs is hierdoor dus veel hoger. Heeft iemand een indicatie wanneer dit opgelost wordt en op wat voor niveau ik de prijsalert kan zetten?

De gigabyte RTX 3070 lijkt me de beste optie omdat deze overclocked wordt geleverd. Heeft iemand betere suggesties voor een RTX 3070?

Heeft iemand uberhaupt tips waar ik nog rekening mee moet houden ivm mijn gamebehoefte?

• Jarizzs
Uiterlijk van de game pc vind ik niet belangrijk. Vandaar de cooler simpel kleur zwart. Verder ook geen behoefte aan veel geheuge. 500GB is voor mij meer dan genoeg.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Op zich goede keuzes. Als het uiterlijk niet belangrijk is kun je ook non-RGB ram nemen wat doorgaans goedkoper is. Wellicht dat een RTX 3060 Ti ook al voldoende is voor competitief gamen. Die is bijna net zo snel als een RTX 2080 Super. Ze lijken bovendien beter verkrijgbaar te zijn wat misschien wel fijn is tijdens deze lockdown. Anders moet je misschien nog maanden wachten.

De voeding zou ik wel veranderen. De Seasonic Focus voedingen zijn minder geschikt voor high end kaarten als de RTX 3070 vanwege de matige transient response en kans op ripple. De pricewatch: MSI MPG A650GF is wel een goede high end voeding.

[ Voor 16% gewijzigd door Djarune op 27-12-2020 08:07 ]

• jadaia
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-11 19:49
Vraag is alleen op welke resolutie je gaat gamen en streamen want met een RTX 3070 ga je meer richting 1440p144 ultra.

Streaming zou moeten kunnen met deze processor afhankelijk van resolutie en kwaliteitsinstellingen:
https://tweakers.net/revi...s-streaming-en-index.html

Een Intel build zou goedkoper kunnen zijn, maar zoals je ziet scoort Intel minder sterk op streamen.

Kijk nog even bij de reviews van de A2000, misschien wil je dan een EVO 970 plus.

Met de suggesties van @Djarune heb je een prima build zo bij elkaar lijkt me d:)b

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Verder ook geen behoefte aan veel geheuge. 500GB is voor mij meer dan genoeg.
500gb(dit zal als 465~gb ‘beschikbaar’ weergeven in windows) is wel erg weinig als je ook games erop wilt plaatsen, het zou net kunnen met je huidige eisen.
De nieuwere cod games pakken zoon 250-300gb
Apex legends neemt momenteel 35gb in beslag
Rocket league 20~gb
Windows zelf 25-40gb
Ook wil je meestal 5-10% van je schijf leeg houden zodat je schijf optimaal blijft presteren(dit geval dus 25-50gb)
Dan zit je dus al op 450~gb met je huidige eisen. Mocht je dus in de toekomst een extra spel willen installeren, programmaatjes etc moet je dus beginnen te schuiven en dingen deïnstalleren.
Persoonlijk zou ik dus een stapje hoger gaan en 1tb pakken, in de toekomst kan je natuurlijk ook meer opslag plaatsen maar wou het je even meegeven :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fusi0nking op 27-12-2020 10:45 . Reden: Typo ]

• Jarizzs
Verbeteringen op bovenstaande reacties;

1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G€ 664,90€ 664,90
1VoedingenMSI MPG A650GF€ 95,05€ 95,05
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 154,90€ 154,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.670,76

Ik weet alleen nog niet zo goed wat het verschil is tussen de videokaarten rtx 3060 en de gesuggereerde rtx 3070 ti. Kan iemand mij dit beter uitleggen? Het doel is uiteraard op een zo hoog mogelijke resolutie te kunnen spelen? Wat gaat het verschel tussen deze 2 zijn?

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-11 23:40
Jarizzs schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:39:
Ik weet alleen nog niet zo goed wat het verschil is tussen de videokaarten rtx 3060 en de gesuggereerde rtx 3070 ti. Kan iemand mij dit beter uitleggen? Het doel is uiteraard op een zo hoog mogelijke resolutie te kunnen spelen? Wat gaat het verschel tussen deze 2 zijn?
Dit kun je toch zelf opzoeken met aan de hand van bencharks?

iig, hier is wel een goede video: YouTube: Nvidia RTX 3060 Ti Vs 3070 Vs 3080: Which Should You Buy? (Benchmark...

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Dat ligt aan allerlei factoren, vooral je monitor.
Als je bijvoorbeeld een full hd 144hz scherm wilt kan dit makkelijk met een 3060 ti(ook veel goedkopere kaarten kunnen dit prima), maar wil je een 1440p 144hz monitor moet je eerder naar een 3070 kijken.
Zou dus eerst kijken naar wat voor monitor je wilt en daar je videokaart op baseren met behulp van benchmarks.

• Jarizzs
Ik gebruik een BenQ scherm 144 hz. Volgens mij haalt die maximaal 1080p. Maar wat zou dit doen met de settings van een spel zelf? Zou ik dan 144ps op de hoogste settings kunnen halen met de 3060 ti?

• Jarizzs
Vergeet bovenstaande, ik was niet bekend met "bennchmarks" nu weet ik wat het betekent!!

• Jarizzs
Na de benchmarks bekeken te hebben en te weten dat ik een 1080 p monitor gebruik heb ik aan de rtx 3060 ti voldoende!

Hieronder mijn nieuwe wenslijst:

1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G€ 519,70€ 519,70
1VoedingenMSI MPG A650GF€ 95,05€ 95,05
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 154,90€ 154,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.525,56

Bedankt voor alle hulp!

Als er iemand nog meer suggesties heeft hoor ik het heel graag!

• Jarizzs
Ik heb alles besteld! Ik sta als 6de in de wachrij voor de gigabyte rtx 3060 ti bij alternate. Kan iemand een indicatie geven hoelang dit zou kunnen duren?

• Jarizzs
Goedenavond,

Ik heb alle onderdelen besteld en grotendeels al ontvangen op de videokaart rtx 3060 ti na.

Ik ga voor de eerste keer zelf een game pc in elkaar zetten.

B550 Aorus elite v2
Amd ryzen 7 5800 x
Gigabyte rtx 3060 ti gaming oc pro
Tridentz RGB 3600C16D (2x8)
MSI A650GF
CoolerMaster hyper 212 RGB Black Edition
Samsung 970 evo plus 1tb
Fractal Meshify C

Zijn er overige materialen die ik nodig heb?:

- Heb ik kabels nodig of zitten die bij de producten? De doosjes zijn ongeopend en wil ik ook zo laten totdat de videokaart binnen is.

- Hoe zit het met windows? Hoe krijg ik het voor elkaar om de demo versie van windows op een usb stick te zetten?

- Wat voor anti-virus wordt er aangeraden?

Mocht er nig meer in u opkomen, dan hoor ik het ook graag.

Graag in jip en janneke taal.

Ik hoor graag van u.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:24
Jarizzs schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:34:

- Heb ik kabels nodig of zitten die bij de producten? De doosjes zijn ongeopend en wil ik ook zo laten totdat de videokaart binnen is.
Alle benodigde kabels worden mee geleverd.
- Hoe zit het met windows? Hoe krijg ik het voor elkaar om de demo versie van windows op een usb stick te zetten?
Met de Media Creation Tool https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
- Wat voor anti-virus wordt er aangeraden?
Wat in Windows zit voldoet prima. Windows Defender dus.

• Jarizzs
Bedankt voor je reactie! Welke versie is dan het beste? Standaard windows 10 of update oktober 2020 windows 10?

• Uszka
De meest recente, en neem Windows 10 Pro. Scheelt nogal wat reclame.
Een key koop je online voor 2 tientjes.

• Jarizzs
Waarom scheelt dat reclame?

• Uszka
Met de Home versie krijg je meer advertenties doorgestuurd. Pro is meer gericht op bedrijven.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima verder in Samenstelling Game Pc Competetief. Merge.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Jarizzs schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:50:
Ik heb alles besteld! Ik sta als 6de in de wachrij voor de gigabyte rtx 3060 ti bij alternate. Kan iemand een indicatie geven hoelang dit zou kunnen duren?
[ZT] [NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen

• Jarizzs
Even nog terug komend op windows, welke versie kan ik het beste pakken, 32 bit of 64 bit?

En is het ook handig om een druppel koelpaste op de processor te doen met bovenstaande samenstelling?

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:39
Jarizzs schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 01:54:
Even nog terug komend op windows, welke versie kan ik het beste pakken, 32 bit of 64 bit?

En is het ook handig om een druppel koelpaste op de processor te doen met bovenstaande samenstelling?
64bit
Bij de boxed versie zoals jij gekozen hebt is er al koelpasta aanwezig op de koeler. Hier dien je niet je eigen pasta aan toe te voegen.

Hm maar je pakt er een andere koeler bij.
Hier een leuke review incl het montage proces:
productreview: Cooler Master Hyper 212 Black Edition review door Foritain

[ Voor 22% gewijzigd door LopendeVogel op 13-01-2021 05:06 ]

• Jarizzs
Wat bedoel je met, je pakt er een andere koeler bij?

• Jarizzs
Kan iemand dit uitleggen wat deze meneer/mevrouw bedoelt

• AndreasRex
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-10 17:39
Hij bedoelt alleen maar dat je apart een koeler erbij hebt besteld en niet de standaard meegeleverde gaat gebruiken.

Voor je originele vraag, volgens mij moet koelpasta altijd. Over het algemeen kan er bij het in elkaar zetten van een pc weinig fout gaan, maar koelpasta is wel een van die dingen.

Ik zou als ik jou was hier gewoon allemaal rustig de tijd voor nemen en veel youtube instucties kijken.
Mijn eerste keer pc bouwen koste me ook een volledige dag.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-11 23:57
Kijk in handleiding van cpu koeler.... Staat daar iets in? Meestal zit het er al op, of wordt er een tube meegeleverd.

• Jarizzs
Beste mensen,.

Deze pc werkt echt perfect, bedankt voor alle hulp!

Ik wil een tweede monitor gaan toevoegen:

Deze tweede monitor hoeft voor het gamen zelf eigenlijk geen waarde te hebben. Op deze monitor wil ik bijvoorbeeld naast het gamen de streamchat zetten of sociale media gebruiken.

Ik heb nu een dure BenQ 1080p 144hz 1ms monitor (450 euro).

Kan ik naast deze monitor een goedkope monitor zetten en gebruiken zonder dat dit invloed heeft op de BenQ monitor en het gamen?

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:08
Jarizzs schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:44:
Beste mensen,.

Deze pc werkt echt perfect, bedankt voor alle hulp!

Ik wil een tweede monitor gaan toevoegen:

Deze tweede monitor hoeft voor het gamen zelf eigenlijk geen waarde te hebben. Op deze monitor wil ik bijvoorbeeld naast het gamen de streamchat zetten of sociale media gebruiken.

Ik heb nu een dure BenQ 1080p 144hz 1ms monitor (450 euro).

Kan ik naast deze monitor een goedkope monitor zetten en gebruiken zonder dat dit invloed heeft op de BenQ monitor en het gamen?
Ja zolang je je game fullscreen runt wel.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

• Jarizzs
Dus als ik op de Benq een game draai maar niet full screen gebruik, maar een gedeelte van het scherm, dan is de kwaliteit ook minder, zoals bijvoorbeeld verversingssnelheid?

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:08
Dat klopt. Verversingssnelheid past zich aan, aan je andere scherm.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

• Jarizzs
Hoi Mensen ik heb een vraagje,

Ik ben heel blij met deze game pc. Ik heb er nog een BenQ 1080P, 240 hz, TN paneel, 1ms, monitor erbij gekocht en de oude monitor weg gedaan.

Nu heb ik een vraagje over een mogelijke tweede monitor:

Ik wil een tweede 'afk' monitor, om te kunnen Netflixen, social media bekijken, guides bekijken en etc. Moet ik ergens op letten zodat dit geen invloed heeft op het vermogen van de bovenstaande BenQ? of kan ik gewoon geheel onafhankelijk een redelijk goedkope monitor aansluiten?

Ik zat dan zelf te denken aan een monitor op 1080P, 60hz rond de prijs van 150 euro.

Hebben jullie misschien nog advies of info waar ik op moet letten?

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 22:16

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Waarom ben je voor een TN paneel gegaan? als je dan vanaf de zijkant kijkt ziet het erg lelijk uit. ik zou voortaan voor een IPS paneel gaan.
Jarizzs schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:41:
of kan ik gewoon geheel onafhankelijk een redelijk goedkope monitor aansluiten?
staat hierboven, je kan hem inderdaad gewoon aansluiten, maar als je niet in fullscreen speelt gaat de 240hz monitor ook op 60hz (als je een monitor haalt die 60hz is).

wat is de schermdiagonaal van je huidige monitor (in inch)? en wil je dat je nieuwe dezelfde groote is? en gebruik je nu een monitorarm? zo ja, kan daar een 2e scherm op? en wil je dat hij HDMI of DisplayPort heeft?
Hebben jullie misschien nog advies of info waar ik op moet letten?
kijk wat filmpjes op yt over de monitor, en lees reviews. wat dacht je van deze: pricewatch: LG 22MK430H-B Zwart?

Specs

• Jarizzs
Bedankt voor je reactie!

Ik ben voor een TN paneel gegaan door reviews en informatie op het internet te lezen tussen verschillende soorten panelen. Waaruit ik heb opgemaakt dat alléén een TN paneel de hoogste/echte verversingssnelheid haalt ondanks dat een IPS paneel er beter uit ziet!

Mijn monitor staat gewoon op mijn bureau. 24,5 inch.

De bedoeling is echt dat ik het andere scherm als een AFK scherm gebruik, dus niet gebruik voor gamen. Hooguit om te Netflixen of te youtuben. Ik heb een vrij groot bureau, dus geen monitorarm. schermdiagonaal hoeft ook niet hetzelfde te zijn.

Ziet er goed uit man!

Deze ga ik mogelijk bestellen.

Ik gebruik voor mijn huidige scherm wel een DisplayPortkabel. Maakt dat nog iets uit, dat ik dan 2 verschillende kabels gebruik?

• BKooij
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-08 23:31
Jarizzs schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:15:
Ik gebruik voor mijn huidige scherm wel een DisplayPortkabel. Maakt dat nog iets uit, dat ik dan 2 verschillende kabels gebruik?
nope, zeker niet voor de hierboven aangegeven monitor. Dan is de meegeleverde HDMI kabel voldoende.
Pagina: 1