LG Dilemma toekomst 4K 8K

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterlinders
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-01-2023
mijn naam is Wouter Linders en ben op zoek naar een nieuwe tv.

Mijn huidige tv is een Sony Bravia KD55x8507C gekocht in 2016 bij de MM. Op dit moment zou ik willen overstappen naar LG OLED 65 CX GX of NANO 4K of 8K voor optimalisatie voor de toekomst. 8K zou leuk zijn maar nog niet echt veel op de markt om te gebruiken of toepasbaar. overigs hoeft het niet perse een LG tv te zijn en zijn andere merken ook welkom.

Zelf ben ik bereid om er best wel wat geld uit te geven. zelf ben ik overdag niet veel thuis ivm werk en kom ik er vaak pas 's avonds aan te pas

eisen:

gaming: PS4 PRO / PS5 PRO?

films: uitstekende kwaliteit cq bioscoop kwaliteit

geluid: dolby atmos ondersteuning

wie zou hier advies in kunnen geven?

vriendelijke groet,

Wouter Linders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterlinders
sorry ga het aanpassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:44
Koop de cx of gx(als je hem op wil hangen aan de muur). Alle televisies hebben pro's en con's maar deze staan vrijwel altijd bovenaan de reviewlijsten. Bij twijfel check je het lg oled topic waarin uitgebreide gebruikservaringen staan. Wacht wel tot januari als de nieuwe cashbacks er zijn voor pak hem beet 200 euro korting en check ook altijd het oled aanbiedingen topic.

[ Voor 19% gewijzigd door RaijRaij op 25-12-2020 13:38 . Reden: Links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Al eens naar de Sony ZG9 of ZH8 gekeken?

https://www.sony.nl/electronics/tv/t/tv?type=8kHdr

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterlinders
Super mooi alleen wel te veel geld €10000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Haha... was is ik al bang voor, maar als ik geld teveel had....
Ik heb nu een Sony AG9 ook een perfecte 4K TV.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:23
Wat betreft 4k vs 8k is niet alleen beschikbaarheid van content relevant maar ook de beoogde kijkafstand. Het verschil ga je alleen kunnen zien als je extreem dicht bij de TV zit.

Voor de meeste situaties heeft 4k feitelijk al nauwelijks meerwaarde, het valt hoogstens op hoe scherp het beeld is als je er voor langs loopt naar de WC. Voor een 8k kan ik al helemaal geen praktische toepassing bedenken, dat is een kijkafstand waar je zeker geen sportwedstrijd meer op gaat kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ck8hQxrX-ldN_pfLwuzsAQjeeXY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pbuHclkSwAHmnpujsno5IqUY.png?f=user_large
The optimal distances for viewing 8K screens are ridiculously short. For example, the optimal distance for a 65” screen is two feet. That’s close enough to reach out and touch for many people. Moving up to a 75” screen lets you move back another six inches. Nobody is going to sit that close to a screen that size even if they could arrange their viewing area so it was possible. Many people sit roughly nine feet away from their TV. You’d need between a 275” and 280” 8K screen to push the optimal viewing distance out to nine feet.
https://www.google.com/am...ney-for-most-viewers/amp/

Verder, als beste beeldkwaliteit de leidend is heb je heel simpel sowieso maar 1 optie: OLED

[ Voor 66% gewijzigd door assje op 25-12-2020 19:21 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@assje Ja dat klopt, kijk maar eens naar 480p plaatje, vlakbij het scherm ziet het er niet uit, maar hoe verder weg je loopt hoe beter het eruit ziet.
En onze AG9 OLED heeft inderdaad schitterend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterlinders
het is voor mij wel duidelijk geworden 8K zou mooi zijn maar nog veel te duur. dan wordt het de OLED GX CX 4K.

Bedankt voor de reacties en input.

fijne dagen gewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou januari afwachten tenzij je nu echt een nieuwe tv moet hebben. De nieuwe line-ups worden meestal in januari aangekondigd (op de CES, halverwege de maand) en dan kan je eerst eens kijken wat de nieuwe line-ups gaan inhouden.
Pagina: 1