Plugin hybride / electrisch rijden. Koudwatervrees: terecht?

Pagina: 1
Acties:

• ShogNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-02 10:14
Een Ford C-Max is een mooie ruime auto.
Helaas is de plug-in versie behoorlijk beperkt in de kofferbak door het accupakket.
Even een afbeelding van Autoweek geleend
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9i9Q1MBmUkJ6faNgTpAVUmjguM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wPZftswLtakV0XQblMcc39wR.jpg?f=user_large

Verder heeft de C-Max Plug-in een Type 1 aansluiting, deze zie je (bijna) nergens in Europa.

- Hoe lang gaat een gemiddeld accupack mee ?
Durf ik niet te zeggen hoelang deze mee gaan. Meeste Plug-in Hybrides stammen uit 2015, voor zo ver ik weet hebben deze nog prima accuduur.
- Zijn die dingen modulair en kun je, als 1 cel stuk is, alleen de kapotte cel vervangen, of moet je de hele accupack vervangen ? En wat kost zoiets ?
Voor zo ver ik weet niet modulair.
- We zijn niet het type gezin dat iedere twee jaar een andere auto koopt: is zo'n hydride na 5 jaar wanneer het dus 10 jaar oud is, nog wel wat waard ?
Restwaarde is altijd gissen. Wat nu wel zeker is dat de korting op MRB in 2024 naar 25% gaat en 2025 naar 0% korting. Dit zal wel nadelig zijn voor de restwaarde van een Plug-in.
- Is een hydride auto geschikt om vol te stampen met kinderen en koffers om dan naar Zuid-Frankrijk te rijden ?
Die zijn zeker geschikt. Brandstof is makkelijk bij te vullen. Laden onderweg heeft geen nut. Je kunt meestal met maximaal 3,6kw laden. Waardoor de meeste plug-in's 2 tot 4 uur nodig zijn om volledig vol te laden.
- Wat verbruikt een hydride auto als je op de brandstof-motor rijdt? Is dat verbruik (veel) hoger dan een "normale" benzineauto?
Verschilt uiteraard per auto. Mijn VW Passat GTE ongeveer 1L:16km
- Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze auto en hoe bevalt (beviel) dat ?
Geen ervaring met een Ford c-max plug-in. Mijn ouders hebben een gewone C-max 1.0 ecoboost en die zijn super tevreden.
- Is er een andere goede hydride die jullie aanraden?
Ik rij zelf een VW Passat GTE van 2015. Deze kan ik zeker aanraden, grote kofferbak en lekker ruim achter in. Plus bijna alle opties.
Pagina: 1