Om de schetsen te maken heb ik eerst de plattegrond en fundering van ons huis in kaart gebracht door de bouwtekeningen op te vragen en zelf de kruipruimte in te duiken. Voor de schetsen gebruik ik een surface tablet en - verrassend genoeg - OneNote. Het makkelijke aan OneNote vond ik dat ik heel eenvoudig op een grid de schets (plattegrond) kon maken, beetje gummen e.d., en ook versiebeheer van verschillende varianten kon doen. Dit is bijv uiteindelijk de kelder geworden:Stainless85 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 00:09:
[...]
Begrijpelijke afweging. Wij hebben nog geen concrete schetsen gemaakt, uiteraard wel een idee wat we waar willen realiseren. Maak je die schetsen 'gewoon' met potlood of gebruik je een speciaal programma (of heeft iemand tips voor een gebruiksvriendelijk programma)?
Voor ons moet het vooral een multifunctionele ruimte worden met sanitaire voorzieningen. Ruimer Leven zal de blauwdruk van de woning digitaliseren en een voorlopig ontwerp maken (afgestemd op onze wensen).
In mei krijgen we inderdaad de sleutel. Vanaf dat moment willen we wel de engineeringsfase in. Dit neemt ook de nodige tijd in beslag en ondertussen kan ik met de zolder aan de slag zodat we eventueel op de 1e etage en zolder kunnen wonen zodra ze daadwerkelijk met de kelder gaan beginnen. Tot de overdracht willen we ons vooral bezig houden met het vergaren van informatie en de offerte volledig begrijpen. Verder absoluut geen haast, dus best kans dat de schep er net als bij jou pas in 2022 ingaat. Tot nu toe in ieder geval erg blij met de tips die ik hier heb gelezen (waarvoor dank).
:fill(white):strip_exif()/f/image/wjBiWgAEWmMoEdMPx8X0CSAV.png?f=user_large)
Btw, je hebt niet toevallig onlangs in onze buurt een huis gekocht he? Zijn we straks hetzelfde type huis aan het onderkelderen.
There can be only fun
/u/143917/crop635fe053e2d26.png?f=community) 
            :strip_exif()/f/image/JexWNVQHoopknHilYpg4FlVu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EnFkEhGb1wHq8d66omx0hykt.jpg?f=fotoalbum_large)