Sinds juli dit jaar woon ik in een prachtig huis wat geheel naar smaak is gemaakt.
Een van mijn wensen is altijd een een thuisbioscoop bouwen en nu ik de financiële middelen heb om dit te doen blijft de vraag.. hoe?
Een aanbouw zetten zou kunnen maar heeft als nadeel verlies van de tuin.
Idealiter wil je dit soort ruimtes sowieso onder de grond (geluid)
Ons huis is op staal gefundeerd en is vrijstaand.
Om een kelder toe te voegen zijn er twee opties:
1) Kelder onder de tuin/oprit. Dit kan een zinkkelder worden bijvoorbeeld.
2) Onder keldering huis, dit d.m.v. compleet nieuwe fundering.
Eigenlijk neig ik meer naar optie 2. Optie 1 is 'eenvoudig' maar zal waarschijnlijk door de gemeente worden geweigerd. Diverse huizen in de straat hier hebben al een kelder onder het huis dus de kans op slagen is daarmee groter.
Na wat rondbellen en Googlen kom ik niet veel verder. De meeste kelderbouwers werken alleen met zinkkelders of beginnen er simpelweg niet aan. Grove schattingen lopen uiteen van 50k tot 100k+ voor 40m2.
Ik besef dat het absoluut geen ideale situatie is en dat verhuizen de voorkeur heeft maar zijn er mensen die dit ooit achteraf hebben laten doen? Zo ja, wat zijn de ervaringen
'
Een van mijn wensen is altijd een een thuisbioscoop bouwen en nu ik de financiële middelen heb om dit te doen blijft de vraag.. hoe?
Een aanbouw zetten zou kunnen maar heeft als nadeel verlies van de tuin.
Idealiter wil je dit soort ruimtes sowieso onder de grond (geluid)
Ons huis is op staal gefundeerd en is vrijstaand.
Om een kelder toe te voegen zijn er twee opties:
1) Kelder onder de tuin/oprit. Dit kan een zinkkelder worden bijvoorbeeld.
2) Onder keldering huis, dit d.m.v. compleet nieuwe fundering.
Eigenlijk neig ik meer naar optie 2. Optie 1 is 'eenvoudig' maar zal waarschijnlijk door de gemeente worden geweigerd. Diverse huizen in de straat hier hebben al een kelder onder het huis dus de kans op slagen is daarmee groter.
Na wat rondbellen en Googlen kom ik niet veel verder. De meeste kelderbouwers werken alleen met zinkkelders of beginnen er simpelweg niet aan. Grove schattingen lopen uiteen van 50k tot 100k+ voor 40m2.
Ik besef dat het absoluut geen ideale situatie is en dat verhuizen de voorkeur heeft maar zijn er mensen die dit ooit achteraf hebben laten doen? Zo ja, wat zijn de ervaringen
'