JT schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:06:
[...]
Dan is je dak niet vaak genoeg open
But on a serious note, ik denk dat je niet op zoek bent naar een sportieve auto maar naar een comfortabele auto die een beetje vlot is in een rechte lijn en een hardtop heeft

Sportiviteit suggereert toch wel in bepaalde mate wel compromissen op het gebied van comfort en bruikbaarheid en die wil je niet doen

Wat ook helemaal niet erg is en het is niet gezegd dat een comfortabele auto niet leuk kan zijn.
[...]
In mijn NC heb ik wel eens iets illegalere snelheden gereden

En dat is niet iets wat je langere tijd wil doen. Dan moet je lekker een 530 kopen ofzo, dat zijn autobahn cruisers. Alhoewel ik mij kan voorstellen dat een 3 serie cabrio hardtop een stuk minder lawaai maakt. Je moet echter niet gaan kijken naar het verschil in gewicht

Nog los van dat een hard top topzwaarder is.
Edit: ik ken iemand die van een NC naar een 135 is gegaan, softtop dus lichter en minder topzwaar dan een hardtop. Die vond de MX5 iets te, maar die verlangt nu terug naar een NC want deze boot vindt hij niks

Sportief is relatief natuurlijk. Net toevallig nog in de Kia Ceed van mijn vriendin gereden, en die rijdt nog sportiever dan de mijne. De motor in mijn auto is gewoon veel te zwakjes.
Maar klopt dat ik een vlotte hardtop cabrio zoek. Tevens zijn MX5s standaard helemaal niet zo snel, maar is de ervaring, bochtenwerk en 50/50 gewicht de reden waarom ze sportief voelen, niet voor hun 0-100.
Hoge snelheden met dak open is idd niet heel fijn, volgens mij was iets van 155-160 het snelste met open dak, en dat was volgens mij met een graad of 20 laat in de avond.
SteV1986 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:25:
[...]
Betreffende de pre-facelift of de facelift versie een radio kun je ook zelf nog wisselen mocht je willen en vervolgens je stuurwielbediening weer koppelen. Staat nog wel op mijn lijstje in ieder geval zodat ik ook CarPlay kan gaan gebruiken.
Heeft eerlijk gezegd mijn voorkeur. Heb al de nodige Android auto radio's ingebouwd, en daar zitten ook hele mooie tussen, en dat geeft wel een stuk beter resultaat dan een ingebouwde die rond de 10 jaar is (of soms al vanaf dag 1...)
s2sw schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:23:
Heb heel veel cabrio's gehad voor de handel, vooral veel 1 en 3-series BMW.
Qua rijden is een 1-serie met atmosferische 3 liter het fijnst, dus een 125i of een 128i, maar jij wilt eentje met een hard dak. Een E93 met diezelfde motoren is mij al te langzaam, je moet ook niet vergeten dat het een auto van ca. 1700kg is.
De 25i en 30i is een N53 motor met directe inspuiting en NOX katalysator, bij hogere kilometerstanden zit die katalysator vol en loopt de motor niet meer in leanburn modus met verhoogd verbruik als gevolg. Door uit te lezen makkelijk te zien. Als je een automaat neemt, heeft deze variant ook een ZF 6HP automaat die, ongeacht of de automaat oliewissel gehad heeft, na 200dkm wel eens kapot kan gaan.
De 28i variant van de 1-serie en 3-serie cabrios is enkel buiten Europa geleverd, het is een atmosferische motor met normale injectie en GM automatische transmissie. Die bak schakelt minder snel dan de ZF variant, maar houdt het wel langer vol.
De 35i is een fantastische motor met wel een groot aantal aandachtspunten, ongeacht of het een N54 of N55 is. Ik heb dit jaar 10+ auto's met die motor gehad en eigenlijk alles wat mogelijk is er al op stuk gehad.
Verder nog:
BMW Z4 E89: uiterlijk top, rijden flop. Krappe auto met wazig stuurgedrag.
Volvo C70: zo slap dat ik er haast zeeziek van werd, ook erg traag. Interieur wel mooi en erg praktisch.
Porsche Boxster: top auto, meer ruimte als een BMW E89 Z4 met kleinere buitenmaten. Echter geen hardtop.
Het klopt dat die 3 series best zwaar zijn, tegelijkertijd weet zo'n 330 nog de 6,5 naar de 100 te doen, dat is snel zat.
Ik had al wat gelezen over de N52 en N53, volgens mij is de conclusie dat ze elkaar niet zo ontlopen qua plus en minpunten.
De 350i is mij toch wel teveel van het goede, zal zonder meer heel leuk zijn, maar levert wel veel meer kosten en problemen op. Ik sluit niets uit, maar denk niet dat dit hem zal worden.
hoi1234 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:07:
De r171 is trouwens best zuinig. Ik ben er vandaag mee naar een vriend gereden. Toen ik de snelweg opreed, had ik 12l/100km, omdat ik best hard optrok in het dorp. Maar 70 km later alsnog 6.0 gehaald. Ik heb continu 100 gereden en een paar kilometer 80 achter een vrachtwagen, omdat het best druk was en inhalen redelijk krap was.
Ga zo maar eens terug 130 rijden. Kijken hoe zuinig die dan is.
Overigens is het dodelijk saai om dicht te rijden, maar dat is dan mijn mening.
Dicht is zeker saai, met open dak is het gewoon genieten, de frisse lucht in enz. Met dak dicht is het saai en is het om van A naar B te gaan. Daarom dan toch wel iets leukers met meer comfort.
t_captain schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:31:
Sportieve auto’s met hardtop. Vroeger had je best veel targa’s, dat lijkt een goed compromis tussen open en sportief.
Recent zijn er volgens mij niet zoveel meer. De 911 natuurlijk maar die zijn nogal boven budget.
Daarbij vind ik targa's ook zeker aantrekkelijk. Helaas inderdaad weinig tot geen aanbod, tenzij je jaren 80/90 ga. Dat zou ik best tof vinden, maar dan wil ik er ook aan kunnen klussen en natuurlijk als 2de auto. Helaas heb ik hier totaal geen mogelijkheden voor.
Heb even gekeken, leuke auto om van benzinepomp naar benzinepomp te rijden.

Maar inderdaad wel heel tof.
Bullebas schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:22:
Leuk, in de meeste van dit soort topics vraagt de betreffende Tweaker wat de saaiste gezinsauto is wat hij voor een bedrag kan krijgen.
Je kan de grote broer van de Mercedes SLK overwegen; de SL. Het model van na 2000 ongeveer heeft standaard een hardtop. Qua kosten is die heus wel een stuk duurder, maar het is ook meer auto dan de SLK.
De Volvo C70 is voor zover ik kan zien een comfortabele reisauto en niet erg sportief, maar de vijfcilinder T-5 is een fantastische motor. Ik heb zelf al twee Volvo's gehad met de 2.3 T-5, en deze motoren zijn erg vermogend, hebben een prettig ontspannen karakter en een goede soundtrack. Het is ook makkelijk om het vermogen te verhogen met chiptuning; mijn huidige auto(een 2001 S60 T-5 met standaard 250PK) produceerde al voordat ik 'm kocht in 2014 rond de 300PK, en omdat het een betrouwbare motor is werkt met inmiddels drie ton op de klok alles nog naar behoren. Het ingetogen uiterlijk van de C70 kan een plus zijn als je bang bent voor vandalisme.
Wat exotischer: een Cadillac XLR. Moeilijk te vinden hier; ik zie maar een paar exemplaren, en die hebben allemaal maar weinig kilometers afgelegd, dus de prijzen zijn daarom hoog. Wel een invouwbare hardtop en veel vermogen.
Tot slot: de Jaguar XK8 heeft standaard geen hardtop, maar aftermarket is er wel wat te krijgen zo te zien. Misschien het overwegen waard.
Mijn vorige topic was al over een saaie gezinsauto, maar dat was voor mijn vriendin haha.
De turbo versies van de C70 had ik bekeken, de combinatie van hoog verbruik en gewicht, maakt ze alleen niet aantrekkelijk voor mij. Dus tenzij ik dit zeker terug ga verdienen met minder onderhoud, dan is dat niet zo aantrekkelijk.
Tevens voordeel qua onderhoud, is dat over BMW extreem veel te vinden is, dus heb op mijn E46 best wel wat reparaties gedaan, inclusief compleet vervangen van een deur.
Zal de andere nog eens bekijken.
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2020 @ 07:58:
Persoonlijk vind ik dat een cabrio een 6 cilinder hoort te hebben en een automaat. Voor dagelijks gebruik zou ik geen slk nemen of een andere 2 zitter, maar een auto waar je ook iets meer in kwijt kunt en voldoende comfort geven.
Mercedes clk, e klasse, BMW 3 serie zijn net allemaal iets meer auto en hebben die heerlijke 6 in lijn motoren. De nieuwere Mercedessen helaas de v6.
Een corvette als dagelijks vervoer zou ik je afraden.
Meer in kwijt is niet zo relevant, mijn vriendin heeft een stationwagon.
Wat betreft automaat ben ik het niet eens. Wil je puur cruisen, ja absoluut, maar ik vind het toch ook wel leuk om zelf te schakelen.
Verder rijd ik zeer zelden file i.v.m. aparte diensttijden, dus dan is schakel prima.
Helaas niet. Mijn angst voor schade heeft niets te maken met de buurt of het uiterlijk van de auto, maar met de doelgroep met wie ik werk. Zij weten welke je auto je rijdt, en zouden ze wraak nemen, dan boeit het ze niets of je in een C1 rijdt of een Porsche.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900