Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xkihindrax
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-09-2024
Hi all!

Vorig jaar heb ik een bedrijfsmiddel aangeschaft met een prijs die hoger was dan € 450,- ex btw. Deze heb ik een jaar gebruikt en dus een jaar netjes afgeschreven. Echter is het product verloren gegaan en dus niet meer in het bezit van mijn bedrijf.

Nu weet ik dat verloren bedrijfsmiddelen dienen te worden afgeschreven om de balans correct te houden. Echter kan ik mij niet meer precies herinneren onder welke grootboekrekening dit hoort. Is dit "Boekwinst/verlies bedrijfsmiddelen"?

Alvast bedankt! En natuurlijk hele fijne feestdagen iedereen :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ja daar kan het ondergebracht worden. Heb je een vergoeding van de verzekering gehad? Dan moet je dat wel als inkomsten verwerken. Dat zou je ook op dezelfde rekening kunnen boeken.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Mocht het gaan om de iPhone die je in je vorige vraag noemde (en verkocht was), vergeet dan niet dat er eventueel nader onderzoek volgen kan bij een controle. Mocht de verkoop in privé contant gedaan zijn, dan loop je weinig risico, als het via bankschrift en omschrijving van de overboeking te vinden is, is het niet zo'n sterk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-05 12:58
Dit boek je onder afschrijvingskosten. Je schrijft namelijk in 1x de resterende boekwaarde af.
Het maakt op zich niet uit of je de activa nu bent kwijtgeraakt, of kapotgemaakt is.

Afschrijvingskosten debet
Materiële vaste activa credit

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:25

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Als dit gaat over je iPhone, is dit gewoon fraude. Die iPhone is niet verloren gegaan, je hebt het verkocht.

Dus, waar gaat het precies over, en idd, is het verzekerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 22-12-2020 19:30 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-05 09:43
Zou als ik jou was heel snel contact opnemen met de fiscus / jouw boekhouder.
Wat je nu wilt is frauderen met de btw als ondernemer.

Zou even heel goed nadenken of je dat risico wilt nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Advies over belastingfraude vragen op een openbaar forum, onder je eigen naam :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Alsof de fiscus er op controleert.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:15
Cyberpope schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:09:
Alsof de fiscus er op controleert.
Geen idee of ze controleren. Maar fraude en/of een economisch delict aan je broek wil je niet hebben. T.o.v. een iPhone gaat je dat echt een veelvoud aan geld kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
@Anoniem: 627988 kan misschien wel antwoord geven hoe hiermee om te gaan

Try SCE to Aux

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Robkazoe schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:21:
[...]

Geen idee of ze controleren. Maar fraude en/of een economisch delict aan je broek wil je niet hebben. T.o.v. een iPhone gaat je dat echt een veelvoud aan geld kosten.
Eens, ik zou het ook absoluut niet aanraden. Ik zelf zeker niet, want ik ben altijd het bokje om dit soort zaken (uit mijn stamkroeg kan ik minimaal 3 mensen noemen, die wekelijks met te veel alcohol achter het stuur kruipen, jaren lang. Ik drink niet en ben minimaal 4x aangehouden om te blazen....). En voor een paar lullige centen zou ik het niet doen. Of ik moet zo groot worden dat ik het zo grootschalig kan doen dat ik er gewoon mee weg kan komen.

Maar zie genoeg mensen creatief zijn en die komen er allemaal mee weg. De pak kans is volgens mij behoorlijk laag. Niet voor mij, als ik 1 euro scheef zet, valt morgen het AT binnen. En omdat ik dat geloof, zou ik ook slecht slapen.... dat en mijn studie ethiek.

Maar heb ik er vertrouwen in elke overtreder gepakt wordt? Nee, hoor. Slechts een kleine minderheid. Een hele kleine minderheid zelfs. We zetten de capaciteit als samenleving veel liever in om die voor 25 euro bijverdiende bijstandsmoeder te pakken. Zoek eens op hoeveel van de bedrijven met creatieve boekhouding in de kinderopvang gepakt zijn.... Je weet wel waar die 22.000 mensen de toeslag voor hebben terugbetalen.

Je moet het voor jezelf verantwoorden, maar ik ben mijn geloof ik karma en boontje komt om zijn loontje allang kwijt. Het loont in Nederland om je als een schofterige egoïstische hufter te gedragen die de rechten van burgers aan zijn laars lapt. Zie Camelot (NRC afgelopen weekend), zie diverse PGB-zorgbedrijven (met winsten van >25%) en ga zo door.

Dus zie ook geen reden om hier heiliger als de paus te zijn. Hoewel ik het hem ernstig afraad om het te doen.
ImNotnoa schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:26:
@Anoniem: 627988 kan misschien wel antwoord geven hoe hiermee om te gaan
Geinig... maar denk niet dat er nog iemand binnen de belastingdienst te vinden is weet heeft van dit account of de login gegevens. Kansloos dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 22-12-2020 18:50 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Welkom bij Tweakers, waar de aannames je om de oren vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:04:
Welkom bij Tweakers, waar de aannames je om de oren vliegen.
Mwa. https://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/677904

Geen bijzondere aannames iig.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 22-12-2020 19:41 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

En een bedrijf heeft natuurlijk maar 1 eigendom, en verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:25

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:42:
[...]
En een bedrijf heeft natuurlijk maar 1 eigendom, en verder niets.
Zolang TS niet reageert, weten we niks. En vragen of het om de iPhone gaat, is niet hetzelfde als aannemen dat het om de iPhone gaat. "Als - dan" is niet gelijk aan "Zo is het". "Als 'niet iPhone', dan niks aan de hand". "Als 'wel iPhone', dan fraude. Daar zit geen aanname in.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 20:11
Ardana schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:59:
[...]

Zolang TS niet reageert, weten we niks. En vragen of het om de iPhone gaat, is niet hetzelfde als aannemen dat het om de iPhone gaat. "Als - dan" is niet gelijk aan "Zo is het". "Als 'niet iPhone', dan niks aan de hand". "Als 'wel iPhone', dan fraude. Daar zit geen aanname in.
Als je geen aannames doet, hoef je je toch niet aangesproken te voelen?
Een aantal posts na de jouwe doen zeker wél enorme aannames zonder enig voorbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 22:22
Bij verkoop betreft het opbrengst verkoop vaste activa, ik meen een rekening in de 8 categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Achternaam checks out _O-

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
ja goed we kunnen stellen dat de asset voor niks is aangeschaft, gezien de huilpogingen om iets van het geïnvesteerde geld terug te kunnen verhalen op de werkende mens. Ik hoop voor ts dat ie z'n afschrijving kan verantwoorden, dat ie daarna beluit om verdere investeringen stop te zetten, vanwege nodeloze druk op de belasting betaler.

;)
Pagina: 1