• miesjaa
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 10:22
rens-br schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:10:
[...]

Klopt. Maar doordat het een alles in één apparaat is, heb je ook beperkingen. AP's wil je bij voorkeur op een logische plek plaatsen, vaak hangen die dus in het zicht. Een volledge UDM in het zicht hangen is wellicht wat minder mooi.
Helemaal mee eens. Al zie ik het wat minder zitten om een AP vol in het zicht in bijvoorbeeld mijn woonkamer te hangen, maar de gang zou bijvoorbeeld wel een optie zijn. Daar kan ik evt wel komen via de kruipruimte.

Ik ben inmiddels ook wel afgestapt van het idee van de UDM. Dit n.a.v. jullie argumenten.

[...]
Correct. Persoonlijk zou ik ook eerst voor drie AP's gaan, mocht dat goed bevallen kan je later nog altijd een USG kopen en je Ziggo modem weer in bridge zetten.
Hier iet ik zelf nu ook aan te denken. Is een mooie eerste stap. Kan ik later evt. nog verder uitbreiden

Dan krijg je dus deze (sterk versimpelde) situatie. Ben er maar vanuit gegaan dat ik inderdaad een kabel naar zolder ga trekken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxWQpPRBX__8o8besvUOC7gfOlc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6LyzzhJp2XviA9Md2GWLTlbE.png?f=fotoalbum_large

Nu alleen nog bepalen wat de beste optie voor de switches is. Mooiste is natuurlijk unifi, omdat ik ze dan ook meteen in dezelfde controller kan beheren. Zijn wel wat duurder dan andere alternatieven, tenzij ik voor de flex mini ga. Die is niet zo duur, maar die heeft weer geen PoE en geen mogelijkheid om hem op de muur te hangen.

Zitten er nog andere nadelen aan de flex mini die ik over het hoofd zie? En hebben jullie nog tips voor alternatieven? Ik las net al iets over managed switches van Netgear.

Als ik switches van een ander merk er tussen hang, ben ik dan niet heel beperkt in de mogelijkheden die ik dan in de controller heb?

[ Voor 4% gewijzigd door miesjaa op 22-12-2020 13:09 ]

• miesjaa
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 10:22
RubenMa_ schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:40:
@miesjaa,

Kun je mij uitleggen waarom je niet voor de UDM bent gegaan? Ik heb altijd gedacht dat je een UDM nodig had om de AP's namelijk in te stellen en te configureren?

Ik ga binnenkort namelijk verhuizen met Ziggo internet en wil over naar unifi producten en had eigenlijk hetzelfde idee als jij eerst:
1X UDM
2x AC WiFi 6 Lite
Nee hoor, is niet nodig zoals rens-br ook al aangegeven heeft. Belangrijkste reden dat ik niet voor de UDM ben gegaan is dat deze nogal buggy lijkt te zijn.

Nadeel is wel dat ik nu niet alle features in de controller kan gebruiken. Misschien dat ik er daarom in de toekomst nog een keer een USG tussen hang. Maar voor nu draait het allemaal stabiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x74D0qr36XDWW7_-S8lHSuHdgVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JqEflKxvYmqcAuqKskX8XBym.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door miesjaa op 31-05-2021 11:20 ]

Pagina: 1