Beste Allen, sinds dit jaar woon ik in een woning van 1972, vrijstaand met nieuwe grundfos vloerverwarming (hoofdverwarming) onder tegelvloer met een oppervlak van 120 meter. 100 meter heeft een droge kruipruimte , 20 meter heeft geen kruipruimte.
Ruimtes staan in open verbinding met elkaar.
De 20 meter betreft een omgebouwde serre, aluminiumen veel glas. Dak is plat en geisoleerd met pirplaten.
Overal dubbel glas.
Nu schommelt het gas verbruik tussen 20 en 30 kub en dat vind ik fors.
Temperatuur in is ca 30 graden, temperatuur stenenvloer ca 22 graden.
De vragen die ik heb : wat is een acceptabel verschil tussen invoertemperatuur en uiteindelijk de temperatuur van de keramische tegel? Ik heb inmiddels offerte voor isolatie kruipruimte van 100 meter met folie, de bekende. Klopt het dat je dit eigenlijk altijd moet doen in onze situatie?
Ben benieuwd naar de reacties.
Ruimtes staan in open verbinding met elkaar.
De 20 meter betreft een omgebouwde serre, aluminiumen veel glas. Dak is plat en geisoleerd met pirplaten.
Overal dubbel glas.
Nu schommelt het gas verbruik tussen 20 en 30 kub en dat vind ik fors.
Temperatuur in is ca 30 graden, temperatuur stenenvloer ca 22 graden.
De vragen die ik heb : wat is een acceptabel verschil tussen invoertemperatuur en uiteindelijk de temperatuur van de keramische tegel? Ik heb inmiddels offerte voor isolatie kruipruimte van 100 meter met folie, de bekende. Klopt het dat je dit eigenlijk altijd moet doen in onze situatie?
Ben benieuwd naar de reacties.