Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Noob zoekt game PC

Pagina: 1
Acties:
  • 620 views

Vraag

• FeelGood91
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-12-2020
Hoi allemaal,

Laat ik beginnen met het verklaren dat ik een complete idioot ben wat betreft de jungle van PC-onderdelen (en ook zeker op andere vlakken).

Al jaar en dag koop ik om de zoveel jaar een standaard gamelaptop(tussen de euro 1.000,- en 1.300,-).
Nu is de tijd aangebroken om mij te oriënteren op een volledige game-desktop, alleen heb ik dus geen flauw benul welke onderdelen bij elkaar passen en zorgen voor de beste prestaties.

Het budget voor de pc zelf is euro 1.500,-.
Toetsenbord, monitor en muis vallen buiten het budget.

Ik zou graag voor dit budget een game-pc terugkrijgen met optimale prestaties (zoveel mogelijk bang voor mijn buck).
Het zou top zijn als de nieuwste games op grafisch standje "high" gespeeld kunnnen worden.
Games die ik speel lopen uit één, van LoL tot Cyberpunk.
Oh, ik ben trouwens echt een sucker voor RGB, hoe meer hoe beter.

Zouden jullie als experts mij hierbij willen helpen/adviseren?

Mochten jullie meer info nodig hebben, dan hoor ik het uiteraard graag!

Alle reacties

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:18
Als eerste zou ik hier kijken
reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2020

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:21
Wat heb je zelf gevonden? Je hebt zelf niets gevonden/geen moeite gedaan. Met deze eigen bijdrage zou beter naar de winkel kunnen gaan en vragen welke computer kan alle games op high draaien en kost tussen de 1000 1300?

• FeelGood91
BlackBarryNL schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:30:
Wat heb je zelf gevonden? Je hebt zelf niets gevonden/geen moeite gedaan. Met deze eigen bijdrage zou beter naar de winkel kunnen gaan en vragen welke computer kan alle games op high draaien en kost tussen de 1000 1300?
Zoals ik al zei, ben ik compleet nieuw op het gebied van computer onderdelen.
Het feit dat ik hier terecht ben gekomen is omdat ik geen idee heb waar ik moet beginnen of waar ik de juiste informatie kan vinden en vooral wat bij elkaar past.
Ik zal jouw advies om naar de Mediamarkt te gaan en daar te vragen naar een snelle computer, zeker meenemen. bedankt voor je bijdrage.

• FeelGood91
Thanks, mooi overzichtelijke informatie!
Is september nog recent genoeg, of zijn er beter onderdelen uitgekomen inmiddels?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:12
rickboonman schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:57:
[...]

Thanks, mooi overzichtelijke informatie!
Is september nog recent genoeg, of zijn er beter onderdelen uitgekomen inmiddels?
Vooral duurder geworden, met name de videokaarten.

• FeelGood91
Bump

• Nathan94
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-02-2023
Voorbeeldtopic Desktopaankoopadvies

Ik raad je aan eerst de spelregels van dit forum te lezen ;)

Wanneer je de aangegeven template gebruikt is de kans dat je geholpen wordt een stuk groter lijkt me

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:28
Dezelfde vraag als jij hebt word hier best wel vaak gesteld, kijk eens wat andere topics door om te kijken wat je bevalt en wat niet: https://gathering.tweaker...Id%5B%5D=121&keyword=1500, en volg dan de template - dan kunnen we gerichter spreken

[ Voor 14% gewijzigd door martyw op 24-12-2020 21:27 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:11

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.