Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC ~1000~ met hulpvraag setupmogelijkheden.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Karchief
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-11 22:23
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral gaan gamen erop, ben een enorm fan van de Anno serie en wellicht nog aankomende AAA-titels volgend jaar. Cyberpunk build lijkt me wel wat meer futureproof.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit rond de 1000 te denken, moet nog randapparatuur erbij aanschaffen. Ook hier heb ik graag jullie advies bij nodig. Is er een mogelijkheid om een pc te linken naar een monitor elders in de woonkamer? Dit ivm ruimtegebrek.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee heb helemaal niks, zie bovenstaande hulpvraag. Ik zit nog te twisten om de pc dan te verbinden op mijn tv of (en) via een draadloze verbinding indien mogelijk naar een monitor. Dus suggesties hiervoor zijn meer dan welkom

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gevoelsmatig neigde ik altijd naar AMD maar door naar aardig wat topics te kijken LIJKT het of Intel een betere prijs kwaliteit waarborgt momenteel met de RTX 3060-70 kaarten en processors. Persoonlijk maakt het me eigenlijk niet zoveel uit. Eventueel wat verduidelijking op dit gebied is ook fijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nou zoals in bovenstaande reeds aangegeven. De pc komt tussen de zitbank en muur te staan omdat dat de enige ruimte is in de woonkamer waar deze kan staan. Dus de zijkanten zijn eigenlijk bedekt en alleen de voor/achterkant en de bovenzijde uiteraard is open genoeg voor ventilatie. Dit is denk ik wel een belangrijk aandachtspunt ivm de koeling. Tevens als die niet teveel herrie maakt zou het mooi zijn.
Ook ben ik benieuwd welke mogelijkheden er zijn op het gebied van het streamen van pc naar monitor elders in de woonkamer etc. (Bluetooth?, of iets anders) .

Ga je overklokken?
Nee was ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het samenstellen van de meest efficiënte build aan de hand van mijn wensen: tussen de bank en muur, pc draadloos linken evt naar een monitor, koelingsopties. En de vraag hoe dat momenteel zit met AMD en Intel. Want ik raak daar nogal van in de war wat nou handig is en wat niet. Misschien een mobo met bluetooth en WiFi erin verwerkt ? Ik sta voor alles open, ik ben er lang uit geweest dus hoop dat jullie me kunnen helpen:)
Alvast heel erg bedankt :)

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:20
Hoeveel FPS wil je?
Wil je meer focus op FPS of meer op mooi beeld (hogere settings, 1440p etc)

• Karchief
Oei goeie vraag. Als het kan op 1440p zou mooi zijn maar wil ook wel met goeie FPS gamen. Weet niet wat de mogelijkheden dan zijn maar als je daartussen zou kiezen ga ik iets eerder voor FPS.
Een soepele game ervaring is altijd fijner dan met haperingen of lage FPS.

• 99ruud99
Kom je op ziets achtigs uit

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 152,05€ 152,05
1MoederbordenASRock B460M Pro4€ 99,90€ 99,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3060 Ti Ventus 2X€ 0,-€ 0,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Wit€ 95,95€ 95,95
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 31,-€ 31,-
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 70,08€ 70,08
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 70,20€ 70,20
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 101,-€ 101,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 620,18

De 3060ti kost ergens tussen 400 en 450, dus net buiten budget.

Mogelijk de 3060 die in Jan uitkomt een goede optie?

• Karchief
Wat is het verschil tussen die 3060ti en degene die in januari uitkomt ?

Tevens kan je misschien uitleggen wat nou het verschil tussen die AMD en Intel processoren zijn ?
Ik "dacht" dat een Ryzen 5 3600x een no brainer was een tijdgeleden samen met de 5700xt videokaart. Maar gezien laatste topics in tweakers worden er vaker andere samenstellingen gekozen ?

• 99ruud99
degene in januari heeft minder vram, dus is iets minder sterk.

Ryzen kan meer taken tegelijk uitvoeren
intel heeft snellere cores.

Voor gamen gebruik je toch niet het feit dat je zoveel taken tegelijk uit kan voeren, en heb je juist veel aan snelle cores.
Echter, tot ergens in september was ryzen een stuk goedkoper dan intel, waardoor je gauw 1/3 goedkoper uit was met ryzen dan met intel (CPU + bord). Sinds toen zijn de ryzen CPU's omhoog gevlogen, waardoor het nu juist andersom is. Ryzen is zoveel duurder geworden, dat het een no-brainer is geworden.

5700xt was lange tijd the way to go, maar de rx5700xt is iets zwakker dan de RTX2070s. De 3060ti is iets sterker dan de 2080s. Dus als de 5700xt en de 3060ti even duur zijn, zou je wel gek zijn om de 5700xt te pakken.
De 3060 wordt een baby-variant van de 3060ti (minder vram), maar perfect voor 1080p. Tijdens uitkomst zal prijs ergens rond 300-350 euro liggen, met aftermarket modellen rond 400.

• Karchief
Zo bedankt voor je uitleg Ruud.

Begrijp het gelijk, als je er een tijdje uit ben dan moet je opnieuw de zee induiken lijkt het wel haha.

En qua moederbord ?
Is het een overweging om eentje te nemen waar Bluetooth en WiFi geïntegreerd zit voor mijn hulpvraag?
Weet niet of je ermee bekend ben of het überhaupt kan, pc linken aan monitor draadloos ?

• 99ruud99
Het kan wel, ik doe het ook om films te kijken, maar reken op vertraging, afhankelijk van hoe goed je wifi is. Kabel is altijd beter, zeker als je FPS games doet.
Als je een bord zoekt met wifi, pricewatch: ASRock Z490 Phantom Gaming 4/ac is een mooi voorbeeld.

[ Voor 27% gewijzigd door 99ruud99 op 17-12-2020 22:22 ]

• Karchief
Ja welke mogelijkheden zijn daarvoor dan ?
Plug je een soortement van stick in de pc en in de monitor die met elkaar dan verbonden zijn?

Of gaat dat via een andere verbinding ?

• 99ruud99
optie 1: via wifi
Je cast je scherm gewoon naar een smart-tv (of een chromecast ofc)
optie 2: hdmi / DP kabel: spreekt voor zich lijkt me, controleer even wat maximale hdmi / display port bij je tv is voor je hieraan begint, en koop ook meteen die maximale kabel.
optie 3: via een shield
en zo kan ik nog wel tijdje door gaan.

wat bedoel je met soortement stick ?

• Karchief
Ik dacht een keer iets gelezen te hebben over 2 usb sticks die met elkaar communiceren die ik dus in de pc en monitor zou kunnen prikken.

Maar HDMI kabel is natuurlijk het beste.
En welke manieren zijn ervoor om het scherm te casten ? Daar ben ik echt totaal vreemd in.
Een chromecast alleen ?

Of via WiFi ?
Wat zou jij zelf doen?

• 99ruud99
zoals gezegd, kabel is stabielste / snelste .
wat voor tv heb je, en heb je "beetje snelle router" (en goed bereik)

• Karchief
Ik heb een Q70 van Samsung als tv.
En zit nog op de basismodem van KPN.

Verder zelf nooit problemen mee gehad qua verbinding maar ik kan wel begrijpen dat er waarschijnlijk een snellere router moet komen ?

• 99ruud99
Ligt er volledig aan wat je zelf verwacht?
Is er geen mogelijkheid om een kabel te trekken?
Ga eens spelen op de tv, bevalt het? Dan voldoet je setup, een nieuwe router kan altijd nog.

Let wel op, als je zonder kabels wilt moet je wifi hebben: of via bord of via een antenne.

[ Voor 20% gewijzigd door 99ruud99 op 18-12-2020 08:40 ]

• Karchief
Hoe kan ik die lijst met onderdelen hierin droppen om bijv m'n winkelwagen te laten zien? :')
Hellep

• 99ruud99
Pagina: 1