• kimhaas
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-12-2020
Goedemorgen,

Ik woon sinds 2015 in mijn huis en heb altijd glasvezel gehad. Nu wilde ik over naar kabel en ging vol goede moed aan de slag met een installatiepakket van Ziggo maar ik loop al vast bij het vinden van de coax-uitgang.

Op de foto zie je rechts het ding voor de glasvezel. Die wilde ik er eerst afhalen om te zien of er een coax-uitgang onder zat, maar dat blijkt nogal lastig (kan dat er uberhaupt af?). Toen viel mijn oog op een opnieuw 'gestuct' stukje muur ter grote van een wandcontactdoos. Dat heb ik er even afgebeiteld en linksbovenin zie ik iets zitten dat hopelijk een plug is, maar ik vreesde ook dat het een afgesneden kabeltje is. Zou dat de oorspronkelijke coax-kabel kunnen zijn? Of moet ik toch dat ding rechts van de muur proberen te krijgen? En zo ja, enig idee hoe ik dat moet doen zonder het te slopen?

Sorry mensen, voor mijn a-technische kennis. Het zal wel een ontzettend domme vraag zijn, maar ik heb werkelijk geen idee. 8)7 Kan iemand me op weg helpen?

Bedankt alvast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGvMAz2265qQuEVWy1EqxEleZqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brD52NLuneHV9LMtyUJuJADG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nPqLK1LFGd5uGvv4HVuAfsrUYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z49PETPquaM6UWn9Wv0gDG4O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:20
Het ziet er eerder uit als een plug dan een afgesneden kabel.
Van wanneer is je huis? Vaak komt de coax binnen in je meterkast namelijk.

• kimhaas
peponline schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:26:
Het ziet er eerder uit als een plug dan een afgesneden kabel.
Van wanneer is je huis? Vaak komt de coax binnen in je meterkast namelijk.
Gelukkig.. Het is een huis uit 1948, ik kan in de meterkast ook niets vinden eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-05 12:25

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
En waar zit dit?

In een oud huis zou ik zoeken in een hoek (van de woonkamer) het dichtst bij de straat. Of een rondje door de kruipruimte maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:54
kimhaas schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:28:
[...]

Gelukkig.. Het is een huis uit 1948, ik kan in de meterkast ook niets vinden eigenlijk.
In de meterkast moet je opzoek naar een groene kabel met een dikte van een coax kabel.
https://www.coaxkabelwink...ads/2015/11/groengoed.jpg

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:36
volgens mij zie ik hem aan de bovenkant net achter je glasvezel box zitten hoor. er staat een A en een B op

Gwindorian's Diablo Profiel

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:54

*sowieso

• kimhaas
Septillion schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:29:
En waar zit dit?

In een oud huis zou ik zoeken in een hoek (van de woonkamer) het dichtst bij de straat. Of een rondje door de kruipruimte maken.
Dit zit inderdaad in de hoek die het dichtst bij de straat zit. Ik woon in een souterrain-woning, dus onder mij zit geen kruipruimte maar een kamertje. Daar heb ik net even gekeken, maar daar zit ook niks. Ook geen groene kabel te vinden in de meterkast :X

Zou het nog achter dat ding rechts kunnen zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-05 13:48
ga onder je huis als dat kan en ga op zoek naar een groene kabel dit is je coax kabel. met een beetje geluk kan je er aan trekken en trek je hm zo terug. dan is het enige nog dat je hm weer opnieuw moet aansluiten. dit kan je het beste doen door een gat te boren buisje er in en weer aansluiten.
het lijkt er ook op dat jou aansluit punt weg is, deze ben ik zelf ook kwijt. heeft iemand toevallig een adresje waar ik zn ding kan bestellen?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• kimhaas
Gwindorian schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:33:
volgens mij zie ik hem aan de bovenkant net achter je glasvezel box zitten hoor. er staat een A en een B op
Dat zou heel prettig zijn :) Weet je toevallig hoe ik dat er af kan krijgen zonder de boel kapot te maken? Die kapjes zitten aan de zijkanten los, maar in het midden niet, dus ik krijg ze er niet af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Zou een bijzondere keuze geweest zijn om het eronder te doen. Maar goed, sommige klussers maken rare keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
kimhaas schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:37:
[...]

Dat zou heel prettig zijn :) Weet je toevallig hoe ik dat er af kan krijgen zonder de boel kapot te maken? Die kapjes zitten aan de zijkanten los, maar in het midden niet, dus ik krijg ze er niet af.
maak anders eerst even een fototje een beetje vanaf de bovenkant, je kunt het nu net niet zien, dan weten we het zeker voor we je dingen laten slopen 8)

• kimhaas
Gwindorian schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:33:
Oh, nu snap ik wat je bedoelt. Nee, dat is gewoon een stukje plastic, ik denk bedoeld om dat ding aan te bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

kimhaas schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:37:
[...]

Niet doen want dat A/B is onderdeel van je glasvezelaansluiting. Die worden door installateurs gemonteerd en die doen dat niet over een oude aansluiting heen. Daar zou ik het dus niet gaan zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Als je het echt niet kunt vinden dan is het denk ik tijd voor de Ziggo monteur. Mag die lekker zoeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kimhaas
Gwindorian schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:38:
[...]

maak anders eerst even een fototje een beetje vanaf de bovenkant, je kunt het nu net niet zien, dan weten we het zeker voor we je dingen laten slopen 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vjB7n9Jr4l7lNUFm1VjDydUxO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6egJ62phFJkQh1HVGBTwaAC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dotJvDBKTPZVhtHrJ6ZujvRo2zQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPxjPl85a9Pxx6T6oFHE6iwI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJC3rGSxW-zqxHnnGldsy1vnm5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmCmhby3I1uzB3gAgKQdO3vz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0I1C_ptCMv_FpVazCDeVcD0OUWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPnjgPatp3K74HmwWXJ3gPNB.jpg?f=fotoalbum_large

• kimhaas
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:43:
[...]

Niet doen want dat A/B is onderdeel van je glasvezelaansluiting. Die worden door installateurs gemonteerd en die doen dat niet over een oude aansluiting heen. Daar zou ik het dus niet gaan zoeken.
Oke, thx. Tijd om Ziggo te bellen dan. Bedankt voor het meedenken allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:43:
[...]

Ja, je hebt helemaal gelijk !

Sorry, ik vond het een beetje op een coax plaatje lijken ook, maar niet aankomen, daar zit hij duidelijk niet !

( https://forum.telfort.nl/...afdekkap-grondplaat-75208 ) referentie

Pagina: 1