"Droom verder." Hou je het een beetje respectvol graag.vso schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:54:
[...]
NOFI maar droom verder, chloor heeft in deze geen moer ermee te maken. dat is een discussie die hier ook dat betreft niet hier thuishoort. (chloor heeft ALLEEN op algen) kalk/roest of ander oorzaken waar de waterkleur niet meer helder bij is zijn hele andere oorzaken ..
En belangrijker met een "simpele" filter haal je deze miniscule verontreiniging ook niet uit het water .. teminste niet voor zwembaden .. (zandfilterpomp/of de papieren cartridige filter) ..
het zwembad topic zijn dit soort zaken een leuke terugkerende discussie en zoektocht naar "filtratie" methodes, overgens donker / koud water krijgt geen alg.. (licht en warme temp nodig om te overleven) als het water te koud is word het weer helder als je een vast zwembad hebt weet je dit wel ..
Ander topic die raakvlakken heeft is bv "waterontharders" afhankelijk v.d setup ben je ook aardig wat $$ kwijt aan de installatie en bijbehorende media
En je wilt ook niet wekelijks een betere(lees dure) filter vervangen voor je dit miniscule meuk ..of liters/kilo's aan "klonter" producten verbruiken ..
Anyway deze miniscule aanslag/verontreiniging zie je wel terug in de vaat/wasmachine en wc / badkamer omdat daar vele liters die passeren genoeg restanten achterlaat (denk aan normale kalk aanslag in je leiding water../waterkoker enzv)
en maak eens je regengoten schoon .. als je geen bomen hebt waarom zijn ze dan toch zwart ?en laag slib gevormd ?
Volgens mij gaat het natriumhypochloriet toch echt een reactie aan met het ijzer, en als ik het goed heb volgens deze chemische reactie. Vormt dus ijzeroxide oftewel roest+zout. Zelfs RVS mag in zwembaden niet meer gebruikt worden door chloor aantasting.
Maar goed. Kalk is WIT en is dus op zichzelf niet de oorzaak van bruine vlekken. En de temperatuur van water zal geen chemische of organische reactie opwekken op zichzelf.
De smurrie in je dakgoot is verder aangewaaid zand en grit dat van je pannen af komt, aangevuld met aangewaaid en gegroeid organisch afval.
Maar goed, dit voegt inderdaad, net zoals de jouwe, bijzonder weinig toe aan het topic.
@Yucon Kruipruimte is niet altijd gebruikelijk. Op zandgronden wordt vaak zonder kruipruimte gebouwd. Terwijl dat wel de plekken zijn waar het water snel de grond in zakt. Ik heb in elk geval geen kruipruimte. Daarom kan ik niet eens bij mijn afwatering, de HWA zit in de spouw bij het grootste dak (ivm muur op erfgrens) en verdwijnt direct onder het huis. Afkoppelen gaat dus niet eens lukken hier.
Voor wateropslag kan je ondergrondse tanks kopen trouwens, ook in betonnen uitvoering zodat je hem bijvoorbeeld gewoon onder je oprit kunt positioneren. Ik zou daar nog eerder voor kiezen dan een zak in de kruipruimte eerlijk gezegd, als ik zoiets zou willen.
Zie bijv hier. https://www.dbcom.nl/regenwatertanks.htm
[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 18-12-2020 01:58 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.