dierkx36 schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:58:
Mensen vraagje :
Ik gebruik een Inno3D RTX 3090 Frostbite :
Volgens HWInfo64 gebruikt Cyberpunk 2077 maar maximaal 34,5% van het videogeheugen.
Gezien ik voor 24GB VRAM betaald heb zou het prettig zijn als hij ook daadwerkelijk die 24Gb gebruikt

(Of in ieder geval meer dan de 6GB nu)
Heeft iemand een idee hoe ik dit Cyberpunk aan zijn verstand kan brengen

Via de memory pool csv file gaat niet : ik heb nu de 1.05 versie en zie dat die file dus niet meer bestaat.
Had toch verwacht dat iemand die een dure GPU koopt met 24GB aan geheugen toch wel een globaal idee zou hebben hoe dat geheugen door verschillende spellen wordt gebruikt. Al helemaal omdat die discussie hevig werd gevoerd toen men de 3080 met 'maar' 10gb lanceerde.
De meeste games gebruiken wat ze nodig hebben. Als je op hogere resoluties speelt dan gebruikt je GPU meer geheugen omdat de grotere textures in je geheugen worden geladen. Sommige games reserveren wel je gehele geheugen maar gebruiken dus niet alles. Dit noemen ze allocated memory. In MSI afterburner zal je het verschil daarin niet vinden. Een goed voorbeeld daarvan is Quake Champions.
De memory pool csv file word (en werd) niet gebruikt voor de game sinds release. Dit staat ook gewoon in de release notes van de patch. Die is alleen gebruikt tijdens beta testen om het gedrag van de engine bij bepaalde geheugen configuratie's te testen. Dat mensen wel een verschil zagen komt waarschijnlijk doordat de game per keer best verschillend presteert. Dus als je een keer slechte FPS hebt in de game dan kan een easy fix een simpele herstart van de game en/of computer wonderen doen.
Sander64 schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:48:
Ik heb nog steeds FPS die bagger is. Maakt eigenlijk niet uit welke kwaliteitsinstellingen ik gebruik. GPU (3080) komt vrijwel nooit boven de 60% usage, en sinds de laatste patch zit de Ryzen 5 3600 eigenlijk altijd rond de 70-90% usage.
Gewoon een slecht optimaliseerd spel.
Ohja, en qua content is het echt leeg. AI is stom, verkeer gescript..... achja. Ff een tijd wachten voordat dit spel enigsinds fatsoenlijk is afgemaakt.
Dit is iets wat mij ook vies is tegen gevallen. Plus dat de physics ook niet echt geweldig zijn. NPC's glijden meer over straat en trappen dan dat ze er over heen lopen. Zelfde geld eigenlijk voor auto's ook. In sommige situatie's doet gta5 het zelfs vele malen beter en die game is inmiddels 7+ jaar oud.
Toegegeven, de game ziet er fantastisch uit als alles stilstaat en er geen motion is. Komt er ietwat beweging in de scene dan is al het gevoel van immersie bij mij meteen weg. Ik betwijfel (hoop het wel natuurlijk) dat men dit allemaal weg kan patchen.
Wie goed doet, die goed ontmoet.