[ZT] AMD ZEN3 Moederborden, levertijden&beschikbaarheid

Pagina: 1
Acties:

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit topic gaat over de levertijden en beschikbaarheid van Zen3 moederborden. Dit zijn moederborden met een AMD X570, B550 of A520 chipset. Door de grote vraag naar Zen 3 CPU's, is de beschikbaarheid van deze moederborden gedaald, maar zijn momenteel wel redelijk leverbaar. Voor de nieuwe ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero geldt echter wel lange levertijden.

Voor levertijden van de Ryzen 5000 CPU's, zie: [ZT]AMD Ryzen 5000 (ZEN3) levertijden&beschikbaarheid topic
Voor inhoudelijke discussie over de moederboarden i.c.m. Zen 3 CPU's, zie: AMD Ryzen (ZEN3) platform Ervaringen & OC topic

Achtergrondinformatie:
Zen 3 is een CPU architectuur van AMD, die sinds november 2020 op de markt is. AMD CPU's van de Ryzen 5000 serie zijn op deze architectuur gebaseerd.

Om een Ryzen 5000 cpu te gebruiken, is een moederboard met een AM4 socket en een bepaalde AMD chipset nodig. Bij de introductie zei AMD dat deze alleen voor de AMD 500 serie chipset beschikbaar zou zijn, waaronder de X570 en B550 chipset vallen. Dit leidde tot kritiek, waarna AMD besloot ook de B450 en X470 chipset ondersteuning te geven voor de Ryzen 5000 cpu's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cq98pgJ9XHbpyYqrP3k8eDuQPuA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FWEcap9w0PSPnSOOFYeeCXhD.png?f=fotoalbum_large

https://www.amd.com/en/chipsets/x570 :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMG4NwtdaiICtlKQtewDs_k8AlI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eHjRTPOkKanMsIBvuGn7ujfK.png?f=fotoalbum_large

https://www.amd.com/en/products/chipsets-am4 :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3_KWV04Cn5psgryKXsAz6eQklc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hcV6kCMi4bjgffS0tmqPdmmY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door Cyb op 10-12-2020 12:24 ]

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:30

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb de MSI x570 Unify besteld bij Megekko op 27-11. Dit bord had op dat moment ook een cashback actie van 30 euro, en Megekko was een van de shops die daar ook aan meedeed (via de msi site). Gekocht voor 275 minus die 30 euro was wel een strakke deal leek mij op dat moment.

Ze hebben nu 2 keer een status update gemaild, en geven aan dat ze het bord waarschijnlijk 4 januari op voorraad hebben en ik het dus 5 januari in mijn bezit heb. Wat een beetje jammer is want dan is die cashback actie verlopen.

Ik ben nog in dubio over twee zaken. Vandaag komt mijn Ryzen 5800x binnen als het goed is, en een 3060 GPU gaat ook nog ff op zich laten wachten. Dus 1: Ik kan de 5800x terugsturen en een 5900x bestellen en daarop wachten, want ik kan toch niks voor 5 januari. En 2: annuleer moederbord en ga voor bijvoorbeeld de MSI x570 Tomahawk, die blijkbaar zelfs betere VRM’s heeft dan de Unify.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Cyb
  • Niet online
Recente levertijd informatie (van gisteren) over de ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero uit het gesloten topic van gisteren, posts geknipt tot de kern informatie over de levertijd en beschikbaarheid.
TrainedFTW schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:57:
Ik heb zelf bij Azerty besteld waar de medewerker aan de telefoon mij niet kon vertellen wat mijn plek in de wachtrij is. Haar reactie was: pfff er staan echt veel orders voor dit item op! Wel gaf ze aan 24-12 een zending te krijgen, maar niet hoeveel.
Warlington schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:07:
Ik heb het moederbord op 24 November rond 10u besteld bij Tones.be. Dit was vooraleer het moederbord te vinden was op de website van Tones zelf, ben er toen rechtstreeks op beland via Google na meer dan een maand een paar keer per dag te zoeken naar mogelijkheid tot preorderen.

Ik heb gisterenavond mijn factuur en verzendbevestiging ontvangen - leverdienst is voorlopig nog niet langs geweest.

Anyway; dat maar om aan te geven dat een eerste lading van deze moederborden zijn weg gevonden heeft naar de Benelux. Hoeveel er geleverd zijn kan ik niet inschatten. Gezien het moment van mijn bestelling verwacht ik niet dat er meer dan een handvol mensen sneller dan ik zullen besteld hebben.
Cyb schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:40:
De levertijdstatus op websites zijn vaak dramatisch. Eergisteren waren er opeens enkele stuks bij een leverancier. Een aantal webwinkels bepalen de beschikbaarheid op basis van deze zelfde leverancier, lijkt het. Dus waren er vanuit het niets opeens meerdere winkels met "op voorraad bij leverancier", maar het ging maar om 5 stuks, dus de kans dat je het via één van de webwinkels binnen zou krijgen, was erg klein.
Niemand lijkt echt te weten wanneer het binnenkomt. Levertijden worden steeds opgeschoven. Alternate heeft het vandaag of gisteren veranderd naar "Pre-order Levering in 2021"....
kazzzdafke schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:01:
Dit kreeg ik gisteren van Megekko:

Via deze status e-mail houden wij je op de hoogte van de status van je bestelling met ordernummer MExxx.
Je order bevat producten die helaas niet op 07-12-2020 geleverd kunnen/konden worden.

De nieuwe leverdatum is 22-12-2020.

Hier onder staat de verwachte levertijd van de artikelen.

Overzicht bestelde producten:
1x Moederbord AMD Asus ROG CROSSHAIR VIII D... In ons magazijn verwacht: 21-12-2020

Vooral de laatste zin was wel interessant en ik hoop dat dat niet ergens uit de lucht gegrepen is...
DeeM77 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:07:
Op 18-11 de Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero bij Azerty besteld.

Verwachte leverdatum is 28-12.
cavanta schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:21:
Ik heb een bestelling openstaan bij alternate, daar stond ik op plek 33 begin deze week.

Afgelopen maandag was er ineens voorraad bij my media center. Echter was ik 30 seconden te laat en was de volledige voorraad (2 stuks) al verkocht. Deze webshop verwacht de 14e weer een levering te krijgen.
mindwarper schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:47:
Heb dit op 2 december jl. besteld bij Megekko
  1. Asus ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO moederbord
  2. G.Skill DDR4 Trident-Z Royal 2x16GB 3600MHz - [F4-3600C14D-32GTRS] Geheugenmodules
RAM is nu op voorraad...
Gisteren mail ontvangen dat Dark hero mogelijk op voorraad is op 18-12-2020.
DocBrown schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:38:
Europese 'release' lag op 8 december. Sommige leveranciers hebben de afgelopen 3/4 weken al mondjesmaat kunnen leveren. Nieuwe grote leveringen volgende week en week van 28 december verwacht.

Zelf een tijdje terug aangeschaft uit een regio die ze in grotere hoeveelheden krijgt aangeleverd: Finland/Zweden, die hoek. Als het goed is direct leverbaar bij winkels als Jimms.fi.

Edit: Yes, op voorraad
https://www.jimms.fi/en/P...iii-dark-hero-atx-emolevy

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Bedankt voor de tip van Compumsa.eu

Mijn bordje wordt vandaag opgestuurd :D

EDIT: en ze hebben er nog in stock!

Snelle communicatie met de zaakvoerder: ik ga er vandaag nog achter :)

[ Voor 44% gewijzigd door kazzzdafke op 10-12-2020 11:19 ]

Never ever financial advice...

• kazzzdafke
  • Nu online
Feedback van Tones:

Beste,

Wij hebben net een levering van dit product gekregen, maar helaas zijn alle moederborden daarvan weer uitverkocht. Daarom is het ook zeer moeilijk een geschatte lever datum te geven.

Ik verwacht een nieuwe levering van dit soort moederbord pas binnen minimum een 2 tal weken, maar dat kan zeker nog langer worden.

• kazzzdafke
  • Nu online
Ze zijn legit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3mA2SXerD_VetPnPN5qpDaOqJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDsYbr6esAAStskvD51FuQld.jpg?f=fotoalbum_large

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Iemand een idee hoe het met de leverbaarheid van de Gigabyte X570 Aorus Master zit? Ik zie dat ding ook nooit ergens op voorraad namelijk...

Virussen? Scan ze hier!

• DeeM77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 15:43
wildhagen schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:40:
Iemand een idee hoe het met de leverbaarheid van de Gigabyte X570 Aorus Master zit? Ik zie dat ding ook nooit ergens op voorraad namelijk...
Opschieten :X

https://www.dustinhome.nl...are&utm_campaign=tweakers

https://www.alternate.be/...derbord&utm_term=GREGR503

...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!

• Kyoko
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 16:34
Gisteren besteld bij Compumsa.eu, Vandaag m'n Dark Hero binnen gekregen. Top!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Alleen zie ik dat ze bij Compumsa.eu de prijs snel 30e omhoog hebben gegooid.. blijft een pak geld

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:50
IK blijf wel wachten op mijn eerder gedaan bestelling bij Megekko - levertijd een dag later weer - verwacht 23 december 2020

Moet toch nog wachten op CPU ook

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 10:41
Ik wacht al een tijdje op de msi b550 thomahawk bij alternate...de bot geeft al een week aan dat er binnenkort voorraad is bij de leverancier, maar via mail contact gehad en geven ze onbekend aan..... Iemand enig idee waar dit heen gaat? Ook ivm de cashback

• nils.destoop
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik heb gisteren van Alternate mijn track & trace gekregen voor de ROG STRIX B550-F. Bestelling was 27 november.

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:25
wortelsky schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:09:
Ik wacht al een tijdje op de msi b550 thomahawk bij alternate...de bot geeft al een week aan dat er binnenkort voorraad is bij de leverancier, maar via mail contact gehad en geven ze onbekend aan..... Iemand enig idee waar dit heen gaat? Ook ivm de cashback
Een megekko of azerty heeft vrije voorraad.

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 10:41
daveytje schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:50:
[...]

Een megekko of azerty heeft vrije voorraad.
Ik kijk het deze week nog even aan, mocht er niks veranderen cancel ik het mobo daar en kijk ik idd even verder. Zonder graka kan ik leven ( zelfde bestelling, maar zonder mobo kan ik niks)

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:05
Pfff, er lijkt nog geen teken van leven te zijn voor de Dark hero :(.
Als het nog lang duurt zal ik toch naar een ander moederbord gaan overstappen denk ik.

• Cyb
  • Niet online
cavanta schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:32:
Pfff, er lijkt nog geen teken van leven te zijn voor de Dark hero :(.
Als het nog lang duurt zal ik toch naar een ander moederbord gaan overstappen denk ik.
Kan gemakkelijk nog wel een maand duren, als ik een beetje naar levertijden kijk. Het is bij veel bedrijven onbekend, en degene die wel datums in december aangeven, schuiven het steeds op.
Uit het buitenland bestellen vind ik voor een moederboard ook niet direct een prettig idee. Het is toch een redelijk gevoelig onderdeel als het gaat om dead on arrivals. En garantie uit het buitenland kan misschien minder gemakkelijk gaan dan in NL. Maar wachten kan ook weer lastig zijn met retourneren van andere onderdelen, als bijv. ram niet compatible blijkt te zijn.

• mindwarper
Inderdaad nu eerder vandaag een mail gekregen vanuit Megekko dat het opgeschoven is naar 30-12-2020 voor bestelling van Dark Hero Moederbord en RAM (wel al op voorraad)...

Na ja ik sta ook nog in de wacht voor CPU - Ryzen 9 5900X ook bij Megekko in andere order...

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

• DeeM77
Ik wacht ook gewoon even af. Alles is binnen behalve het bord. Azerty heeft aangegeven de dark hero op 28-12 uit te kunnen leveren.

• cavanta
Zojuist maar een gokje gewaagd.
Ik heb de Dark hero bij Alternate geannuleerd, hier stond ik nog steeds op plaats 33 geloof ik.

Nu heb ik deze gekocht:
https://rog.asus.com/nl/M...shair-VIII-Formula-Model/

Mijn andere pre order bij My media center loopt nog wel, deze wacht ik nog even af.
Mocht ik hem met mijn vakantie nog steeds niet hebben annuleer ik hem.

• Gidio
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-04-2021
Welke ATX AM4 moederborden zijn het beste qua prijs-kwaliteit en beschikbaarheid?

Ik was aan het kijken naar een MSI B550-A Pro, maar dit is misschien niet de betere keuze?

• Cyb
  • Niet online
Vandaag was er weer even een mini voorraadje Dark Hero's bij een leverancier. Je zag op de Pricewatch opeens snel weer wat winkels opduiken. Maar dat mini voorraadje was natuurlijk meteen weer weg, veel winkels hadden al lopende orders. Jammer dat winkels als Azerty het snel op hun website plaatsen zodra het bij de leverancier op *voorraad* is, maar het traag weghalen zodra de minivoorraad op is.

Wel interessant is dat Amazon de levertijd naar voren gehaald: https://www.amazon.nl/dp/B08NCJQY32/
Naar 29 december, waar het stond op een levertijd van 1 tot 2 maanden. Met een beetje geluk geldt dat ook voor andere winkels in NL.

• DeeM77
Asus Dark Hero nu op voorraad. Site geeft aan dat je het de 25e thuis hebt. Maar ik denk dat ze kerst zijn vergeten.

https://www.tones.be/nl/article/132867

Uitverkocht

[ Voor 6% gewijzigd door DeeM77 op 28-12-2020 20:59 ]

• DeeM77
Vandaag was de dag dat Azerty mijn Dark Hero zou kunnen leveren. Helaas geen zending mogen ontvangen. :'(

Vanmorgen maar eens een mail achteraan gestuurd en net feedback gekregen. Helaas kunnen ze geen levertijd meer aangeven. De leverancier weet het zelf ook niet. 8)7

Redelijk teleurgesteld omdat ik op 4-12 en 21-12 het express nog had nagevraagd of de levering nog steeds voor de 28e stond gepland.

• Cyb
  • Niet online
DeeM77 schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:58:
Vandaag was de dag dat Azerty mijn Dark Hero zou kunnen leveren. Helaas geen zending mogen ontvangen. :'(

Vanmorgen maar eens een mail achteraan gestuurd en net feedback gekregen. Helaas kunnen ze geen levertijd meer aangeven. De leverancier weet het zelf ook niet. 8)7

Redelijk teleurgesteld omdat ik op 4-12 en 21-12 het express nog had nagevraagd of de levering nog steeds voor de 28e stond gepland.
Sommige zaken, zoals Centralpoint, schuiven de verwachte voorraad datum gewoon elke week een weekje op, met een uit de lucht gegrepen datum. Veel systemen houden ook geen rekening met een dergelijke grote vraag, waarbij het systeem van de leverancier ook nog eens onbetrouwbaar is. (Leveranciers die bijv. aangeven dat het product op een bepaalde datum op voorraad zal zijn, terwijl diverse winkels er allemaal grote backorders op hebben.) Alternate, een bedrijf dat schat ik wel iets betrouwbaarder is kwa datums, geeft dan ook aan dat het een pre-order is met levering in 2021. Wat iets zegt over hoe onduidelijk de levertijd is van de Dark Hero.

Iemand een idee waar "ZT" in de topic titel voor staat? (Zoek-tocht?)
Ik heb het er in gezet omdat soortgelijke topics het ook hebben, maar geen idee waar het voor staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyb op 29-12-2020 13:39 ]

• mindwarper
Zero Tolerance ..

Wat betreft Dark Hero bord... Ja zal wel ergens eind januari worden...
Dat de levering eens mijn kant op gaat komen...

CPU Ryzen 9 5900X wacht ik ook nog op...

• KriVaDesign
  • Laatst online: 17:34
Ik heb op 28/12 bij Tones.be een Dark Hero besteld in pre-order/nabestelling. Kreeg gisterenochtend (29/12 dus) om 09:05 al een mail dat ik hem mocht gaan afhalen.
De verkoper wist me te vertellen dat er vier borden waren binnen gekomen en ik de vierde klant was.
Top service in mijn ogen, en toeval of niet, geen lange wachtrij dus.
Natuurlijk: resultaten uit het verleden etc. etc.

• OMX2000

OMX2000

Man man man. MSI MEG x570 Unify laat op zich wachten. Eind november besteld maar nog steeds niet binnen. Hij had vandaag geleverd moeten worden maar kreeg gisteren een mail van MeGekko dat het is uitgesteld naar overmorgen. Leverancier is volgens hun niet betrouwbaar.

Alle onderdelen van pc zijn binnen. En had vooraf niet gedacht dat moederbord het laatste zou komen. Gekke tijden!

• cavanta
Ik ben uiteindelijk ook maar gegaan voor de Asus Crosshair XIII Formula.
Ben blij dat ik dit gedaan heb, de Dark Hero lijkt nog steeds nergens aan te komen te zijn.

Leuk spul! Alleen de firmwareupdates mogen nog wel wat beter.

• OMX2000

OMX2000

OMX2000 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:55:
Man man man. MSI MEG x570 Unify laat op zich wachten. Eind november besteld maar nog steeds niet binnen. Hij had vandaag geleverd moeten worden maar kreeg gisteren een mail van MeGekko dat het is uitgesteld naar overmorgen. Leverancier is volgens hun niet betrouwbaar.

Alle onderdelen van pc zijn binnen. En had vooraf niet gedacht dat moederbord het laatste zou komen. Gekke tijden!
Nou dat "overmorgen" (donderdag) werd vrijdag, en gedurende de dag werd het zelfs zaterdag. Ik begrijp dat MeGekko de leverancier ervan verwijt niet betrouwbaar te zijn. Maar geef dan niks aan tot je de boel echt in huis hebt. Ik heb weinig vertrouwen in de voorspellingen van MeGekko in het geval van dit moederbord.

Ik heb de order geannuleerd via mail, en de order geplaatst bij My Media Center. Ik kende de shop nog niet, maar goede beoordeling op tweakers, en via de chat werd snel gereageerd. Ze gaven aan als ik vandaag zou bestellen dat ze het moederbord vandaan nog verzenden.

Ja het zijn allemaal 1st world problems. Maar ik had al een enorme marge genomen over wanneer ik alle onderdelen binnen zou hebben, omdat ik de machine ook wil gebruiken voor werk. Dus ik begin er gewoon sjaggo van te worden dat ik de plank nog niet hebben mogen ontvangen. Verwend nest dat ik ben ;)

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 08:23
Iemand nog tips waar een Dark Hero te kopen? Ik heb 2 orders uit staan (1 bij Informatique en 1 bij Azerty). Ik wacht nu al 6 weken en alle NL webshops + Amazon NL/DE/ES zeggen levertijd onbekend...

Dit is het laatste onderdeel waar ik nog op wacht *zucht*

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

• Cyb
  • Niet online
@TrainedFTW https://www.jimms.fi/en/P...iii-dark-hero-atx-emolevy
Geen idee hoe betrouwbaar de winkel of accuraat de voorraad cijfers zijn.
Alternate krijgt misschien deze of volgende week wat binnen.

• TrainedFTW
Thanks, in de winkelmand van die webshop kan ik geen land selecteren. Ik heb ze nu gemaild.

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

• mindwarper
Ik heb sinds december een order uitstaan voor de Dark Hero bij Megekko..
Nou ja ik wacht dan maar wel samen met RAM in zelfde order

CPU 5900X wacht ik ook op - order van 06 november :)

[ Voor 6% gewijzigd door mindwarper op 14-01-2021 10:10 ]

• Cyb
  • Niet online
Dark Hero, 19 januari inmiddels 25 januari, als je snel bent: https://www.amazon.nl/dp/B08NCJQY32/

[ Voor 15% gewijzigd door Cyb op 15-01-2021 15:48 ]

• TrainedFTW
Thanks man, ik heb direct besteld toen ik je post zag.

Levering verwacht op 20-1!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-11 18:46

star-saber

Ryzen

ik had dark hero vrij vroeg besteld bij Megekko op 18-11. toen stond deze er net op geloof ik.
Uiteindelijk geleverd op 3 december. draait inmiddels alweer een week of 3 als een zonnetje met een 5950x

Was wel even lastig met alle hitte de kast goed uitwerken i.c.m. de 3090 oc

[ Voor 16% gewijzigd door star-saber op 15-01-2021 16:19 ]

• mindwarper
Ik wacht wel op mijn bestelling samen met RAM vanuit Megekko...
Twijfel nog namelijk...

• mindwarper
Ergens nog kans om Dark Hero bord te vinden ??? - ik weet dat JImms.fi (Finland webpagina er op voorraad heeft)
UK heeft ze ook zie ik... Maar met GBP vind ik iets te duur

Maar ik zoek het iets dichter bij huis...

Wellicht Amazon weer ??? - vorige van Amazon had ik even overgeslagen - in de waan dat er op korte termijn in NL wel voorraad zou verschijnen.
My bad hehe

[ Voor 9% gewijzigd door mindwarper op 20-01-2021 13:05 ]

• mindwarper
Ik ga alles afblazen... contract wordt niet verlengd - dus ik blaas alles maar af - jammer maar helaas
geen Ryzen 9 5900X
geen Dark Hero + RAM

• OMX2000

OMX2000

mindwarper schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:59:
Ik ga alles afblazen... contract wordt niet verlengd - dus ik blaas alles maar af - jammer maar helaas
geen Ryzen 9 5900X
geen Dark Hero + RAM
Sterkte!

• Cyb
  • Niet online
Dark Hero bij Compumsa (Belgie):
https://www.compumsa.eu/a...ro_AM4_ATX_X570_DDR4.html
(Ik weet niet hoe betrouwbaar de voorraad indicatie is.)

Blijf het wel apart vinden, dat NLse bedrijven er niet aan kunnen komen, maar omliggende landen wel.

• DeeM77
Cyb schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:13:
Dark Hero bij Compumsa (Belgie):
https://www.compumsa.eu/a...ro_AM4_ATX_X570_DDR4.html
(Ik weet niet hoe betrouwbaar de voorraad indicatie is.)

Blijf het wel apart vinden, dat NLse bedrijven er niet aan kunnen komen, maar omliggende landen wel.
Vorige keer dat ze voorraad hadden bleek deze toch wel accuraat.

Zelf heb ik mijn Dark Hero nog bij Azerty open staan. Verschillende leveringsindicatie gekregen maar geen van alle was accuraat. Ben gestopt met het opvragen van een eventuele datum en ik zie het wel. :X

18-11 besteld

Leverdatum1 03-12
Leverdatum2 28-12
Leverdatum3 15-01

Huidige leverdatum 11-02 :F

• mindwarper
Heb mijn order bij Megekko hoop ik kunnen annuleren - moederbord levering tegen mei 2021
No thanks...

Nu maar bij compumsa in België gekocht - 533,60 inclusief verzendkosten en korting (producten boven 500 euro)...
Hoop dat het goed gaat...
Heb het betaald met bank overschrijving....

Order Megekko voor het moederbord is geannuleerd...

[ Voor 16% gewijzigd door mindwarper op 02-02-2021 15:01 ]

• Cyb
  • Niet online
Over de Dark Hero:
Voor als Compumsa niet lukt, kan je het beste https://www.amazon.nl/dp/B08NCJQY32/ proberen. Momenteel is het daar niet bestelbaar, maar zodra het bestelbaar is, direct daar bestellen, ook al hebben ze het niet op voorraad. Als het bestelbaar is bij Amazon, betekent het dat ze het binnenkort binnenkrijgen.
In tegen stelling tot computerzaken, heeft Amazon er schat ik minder belang bij om de klant steeds een uitgestelde datum voor te schotelen, omdat ze gewoon puur met logistieke verkoop bezig zijn i.p.v. nep marketing, en niet de klant met allerlei speculatieve uitgestelde datums een worst voor de neus houden. Zaken als Centralpoint en Dustin Home schuiven een exacte datum gewoon doodleuk structureel om de paar dagen weer een paar dagen op, in de hoop dat klanten er in trappen en een bestelling plaatsen, zodat ze het geld alvast binnen hebben.

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-10 08:33
geen Ryzen 9 5900X
geen Dark Hero + RAM
Klote man. Sterkte.

• mindwarper
geen Ryzen 9 5900X
geen Dark Hero + RAM
welnu - geheugen en moederbord zijn naar mij onderweg

Ben toch van gedachten veranderd - omdat ik een nieuwe PC nodig heb ook qua specs voor goede video conferencing te kunnen doen nu in tijden van corona maatregelen

Alleen nu heb ik niet (op tijd) een Ryzen 9 5900X kunnen bemachtigen.
Wellicht heb ik ergens geluk in deze maand.

[ Voor 28% gewijzigd door mindwarper op 03-02-2021 10:39 ]

• mindwarper
Kreeg net eerder vanmiddag een mail binnen dat het Crosshair VIII Dark Hero moederbord van compumsa onderweg is :)

Joepie - ein inderdaad mijn RAM F4-3600C14D-32GTRS is vandaag ook binnengekomen vanuit Megekko - nadat ik het moederbord heb geannuleerd daar...

Nu nog een Ryzen 9 5900X please, pleaae lol....
Nu plek 100 van 619 - bij Megekko

[ Voor 5% gewijzigd door mindwarper op 03-02-2021 17:34 ]

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10 18:01

Skyline GT-R

RB26DETT

Om even de draad in dit topic weer op te nemen..

Zijn er hier mensen die een Dark Hero van Amazon NL geleverd kregen?
Ik heb vandaag mijn 5900X ontvangen dus nu nog mijn AM4 bordje. De keuze gaat tussen een Asus X570-E, die voor 255 direct leverbaar is op Amazon NL of een Dark Hero. Ik verkies die laatste en ik heb deze ook in bestelling staan bij Amazon NL aan 419EUR, maar met onbekende levertijd. Vandaar de vraag hoe vlot ze daar leveren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KES9tPkNRte_fJmz9ge0qi8_7KM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7rSZ6Th6ADx79bjTeVH5umRK.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Skyline GT-R op 03-03-2021 11:33 ]

Pagina: 1