Zoemende waterleiding tijdens droog programma wasmachine

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesHak
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoi Tweakers,

Ik heb onlangs een was-droog combinatie gekocht en ben daar opzich wel tevreden mee. Echter bij het droogprogramma ontstaat er een irritant zoemend geluid (https://soundcloud.com/ke...chine-kraan/s-OJvnWg6ImQk) in de water aanvoer wat door het hele huis te horen is. Dit geluid komt bij geen enkele andere situatie in het huishouden voor dan enkel bij het drogen van mijn wasmachine.

Ik had eerst het vermoeden dat het geluid uit het meegeleverde waterslot kwam en heb deze dan ook vervangen door een wateraanvoerslang zonder waterslot om het zeker te weten. Dit heeft het probleem helaas niet opgelost en ik heb inmiddels de originele aanvoerslang met het waterslot weer terug geplaatst.

Het geluid lijkt uit het aanvoerkraantje te komen. Dit kraantje steeds een stukje verder dicht draaien heeft geen enkele invloed op het geluid.

Het lijkt exact hetzelfde probleem te zijn zoals behandeld in https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1637490.

Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor.

Beste antwoord (via KeesHak op 18-08-2021 10:39)

• Naliya
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-05 09:19
Ik had precies dit probleem in mijn net (nieuwe) opgeleverde huur appartement.

De aannemer heeft de kraan vervangen, en toen was de geluid weg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:25
Ik weet niet precies hoe een condensdroger werkt maar een aanname van mij is dat ie continu een beetje koud water gebruikt om warm vocht te condenseren.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesHak
@OnTracK Het lijkt er inderdaad op dat de wasmachine tijdens het drogen kleine beetjes water pakt en dit tussen het moment van het zoem geluid weer wegpompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesHak
Ik heb ondertussen ook een waterslagdemper geplaatst wat een ander geluidsprobleem in de leiding heeft opgelost. Helaas heeft dit, naar verwachting, geen positieve invloed gehad op het zoemende geluid tijdens het droogprogramma van mijn wasmachine.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPqhYGubJ1r8oAlrOUatljsMklA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5C4RQfZ864sv5fqTNCueh5So.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Misschien kan je het kraantje vervangen? welk merk/type was/droogcombinatie is het? inderdaad neemt de machine tijdens het drogen water maar idd maar een heel klein beetje tegelijk waardoor er maar heel weinig water stroomt.
wat ik zou proberen:
1. nieuw kraantje
2. helpt dit niet, laat dan een monteur komen. misschien komt het zoemende geludi wel uit de waterinlaat van de machine en helpt het om deze te vervangen9onder garantie natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesHak
@dicksterk Het betreft een LG F4DV709H1.

Het kraantje vervangen lijkt inderdaad een goede oplossing, echter betreft het een huurappartement dus ik heb mijzelf eerst verdiept in andere mogelijkheden. Wat ik eerst nog wil proberen is de wateraanvoerslang op een andere bron aansluiten zodat ik kan uitsluiten dat het door het kraantje komt. Wordt vervolgd...

[ Voor 3% gewijzigd door KeesHak op 24-02-2021 15:15 ]

• dicksterk
even een vraagje los: hoe lang doet jouw lg over een volledig was&droogprogramma las je extra droog kiest? Mijn vorige beko deed daar 5 uur over, mijn huidige Frilec heeft er 9-10 uur voor nodig, ik was even benieuwd hoe lang lg erover doet.
Op een andere kraan aansluiten om te testen is een goed idee maar houdt er wel rekening mee tdat je dan ook koppelt aan een ander punt vna je waterleiding in huis en dat dat(als het niet aan de kraan ligt) kan resulteren in het verdwijne van de brom of verplaatsen naar een nader deel van de leiding.

• KeesHak
@dicksterk Het volledige was & droog programma gebruik ik niet omdat ik deze niet efficiënt genoeg vind vanwege het was programma. Maar wanneer ik een eco was programma en een droog programma direct achter elkaar gebruik dan duurt deze respectievelijk twee + drie uur.

• dicksterk
en heb je dnan kastdroog of extra droog gekozen? is de was daarna ook echt kurkdroog of soms nog vochtig?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05
KeesHak schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:13:
@dicksterk Het betreft een LG F4DV709H1.

Het kraantje vervangen lijkt inderdaad een goede oplossing, echter betreft het een huurappartement dus ik heb mijzelf eerst verdiept in andere mogelijkheden. Wat ik eerst nog wil proberen is de wateraanvoerslang op een andere bron aansluiten zodat ik kan uitsluiten dat het door het kraantje komt. Wordt vervolgd...
Huurappartement of niet... Zo'n kraan kost je €10 en vervangen is een paar minuten werk (vergeet niet dat je wat teflontape of locktite nodig hebt). Daar zou ik de verhuurder persoonlijk niet eens voor lastigvallen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesHak
@dicksterk Standaard heeft deze machine maar één los droog programma en is in de meeste gevallen goed droog. Alleen als ik mijn complete beddengoed er in prop dan komt het wel eens voor dat het een beetje klam aan voelt nog.

@Xander Mee eens. Het geld is het niet maar ik ben niet zo handig. Hoewel dit relatief eenvoudig te doen moet zijn inderdaad. Teflontape heb ik ook gebruikt voor het plaatsen van de waterslagdemper dus dat heb ik in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
klam beddengoed heb ik nooit gehad(als mijn was/droogcombi heel was) de vorige beko ging helaas stuk, maar toen hij heel was was beddengoed latidj kurkdroog(2persoonsbeddengoed), ook in mijn nieuwe frilec altijd droog. enkel in een review-exemplaar vna hisense dat ik heb gehad werd de was niet kurkdroog. maar ik lees dit vaker over lg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gezon
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-07-2021
@KeesHak
Ik ben sinds kort verhuist en heb daarbij een nieuwe was-droog combi gekocht (samsung).

Ik hoor precies hetzelfde geluid bij de waterkraan. Ook alleen tijdens het droog programma. Het geluid verdwijnt als ik de kraan helemaal dicht draai tijdens het programma.
Ik ben via een Google search bij dit topic terecht gekomen. Ben jij al tot een oplossing gekomen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Naliya
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-05 09:19
Ik had precies dit probleem in mijn net (nieuwe) opgeleverde huur appartement.

De aannemer heeft de kraan vervangen, en toen was de geluid weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesHak
@Gezon Het lijkt mij geen goed idee om het kraantje volledig dicht te draaien want je machine heeft kleine beetjes water nodig tijdens het droog programma.

@Naliya Goed om te horen dat het bij jou heeft geholpen. Ik wil het kraantje ook gaan vervangen maar ik wacht even tot de bouwmarkt om de hoek weer open mag.

[ Voor 4% gewijzigd door KeesHak op 15-03-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:49
Ik volg dit topic ook met aandacht, zelfde probleem bij een nieuwe Siemens wasdroogcombi.

Heeft het vervangen van het kraantje geholpen?

Hier ook een huurappartement en geen al te handige doe het zelver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudsbloem
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-09-2021
;w Ik zit ook in hetzelfde schuitje met een nieuwe Siemens was-droog combi .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudsbloem
theonlymarco83 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:22:
Ik volg dit topic ook met aandacht, zelfde probleem bij een nieuwe Siemens wasdroogcombi.

Heeft het vervangen van het kraantje geholpen?

Hier ook een huurappartement en geen al te handige doe het zelver ;)
Hi, heb je oplossing gevonden ?

[ Voor 4% gewijzigd door Goudsbloem op 16-08-2021 02:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:49
Na vervangen van het wasmachinekraantje (waar ogenschijnlijk niks mis mee leek) was het probleem (vooralsnog?) weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudsbloem
Gelukkig maar! 😊 Ik loop nu naar de winkel om een nieuwe kraantje te kopen. Bedankt🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesHak
@theonlymarco83 @Goudsbloem Top dat het voor jullie heeft geholpen of zal helpen. In mijn geval wordt het kraantje vervangen lastig vanwege de positie van de hoofdkraan. Het zijn wel verschillende appartementen waar ik woon maar gas, water en licht zijn gedeeld met anderen.

Ik ben inmiddels ook wel aan het geluid gewend en ik gebruik het droog programma toch minimaal. Bedankt voor de hulp en het topic kan gesloten worden.

[ Voor 9% gewijzigd door KeesHak op 18-08-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yani Dokov
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Hi all,

Apperantly this is an issue present with LG washer dryers. It happends indeed only during drying and maybe even 20 min after the drying has started.

Solution is to change out the washingmachine faucet (Wasmachine Kraan) as usually they are older design and in anycase it should be changed every 10-12 years. Look at the picture with the two I have marked. Buy the one from gamma I have indicated and it will be solved. I also suggest buying water hammer from Flamco or Caleffi to reduce any pressure in your pipes.

Hope this helps somebody. Happy holidays. 8)

YaniAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ZotHeRMM5AQ8MnKUH4g_KjECes=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Pho5bqS1lat9iIML0KT2loz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJeXUbsx7ZwSyV5eKftczA4gBNc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EFF8WyD3oYbKy9A5REXxtdTd.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1XMVrcpVNjjwhhr8LR1qegZZMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEv6fpxCMxJeO7cE2yzFS8uO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Yani Dokov op 06-12-2022 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SylvainVII
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-05 14:32
Yani Dokov schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:20:
Hi all,

Apperantly this is an issue present with LG washer dryers. It happends indeed only during drying and maybe even 20 min after the drying has started.

Solution is to change out the washingmachine faucet (Wasmachine Kraan) as usually they are older design and in anycase it should be changed every 10-12 years. Look at the picture with the two I have marked. Buy the one from gamma I have indicated and it will be solved. I also suggest buying water hammer from Flamco or Caleffi to reduce any pressure in your pipes.

Hope this helps somebody. Happy holidays. 8)

Yani[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hi @Yani Dokov,
I stumbled upon this thread having the exact same problem with a LG wash/dry combination. So I went with your advice and purchased the faucet you suggested at Gamma. However, what I don't understand: in the picture below with the green checkmark and red cross it seems that you added the red cross (=bad?) to the faucet that comes from Gamma?

I just replaced my current faucet and found out that it I have the identical 2 faucets as you display on the picture, but it seems weird to me, because the faucet that I just removed has the green check mark... So did you mix it up on the picture? Or did Gamma change their faucet models? I'm a bit confused atm :F

Anyway, we'll see if it has done any good in about 2 hours when my washing cycle ends and the drying starts.... to be updated.

Edit: so the dryer has kicked into gear. The sound is still there in the background and you can hear the water run through the pipes, but it has definitely improved and is no longer noticeable throughout the entire house. Definitely worth the 10,- fix for me.

Still no clue which faucet is the "good" faucet according to the pictures displayed above, perhaps a "new" faucet just does the trick.

[ Voor 8% gewijzigd door SylvainVII op 09-02-2023 19:25 ]

Pagina: 1