Hallo,
Sinds vorige week heb ik een nieuwe PC (deels), in oktober heb ik mijn videokaart vervangen voor een RTX3080 zonder enige problemen heb ik die een hele tijd gebruikt op een 2600k i7 16GB en AX760i voeding.
Nu heb ik sinds vorige week een nieuw moederbord, CPU, geheugen en ssd icm de "oude" AX760i
AMD 5950X
Asus VIII Dark Hero
Gskill trident Neo 2x16gb CL16
EVGA 3080 FTW3
WD SN850
Hier heb ik een verse installatie van windows 10 van gedaan en alles leek te werken maar al vrij snel kreeg ik spontane reboots. Nu is de voeding al 7 jaar oud maar heb ik nooit problemen mee gehad ook niet met de RTX3080 in het oude systeem.
In totaal heb ik nu 13 kernel 41 errors (spontane reboots) vrijwel allemaal gebeurd in idle condities (beetje internet enzo). Vanmorgen toevallig toen ik een nieuwe Kodi install aan het instellen was.
Het volgende heb ik gedaan om er achter te komen:
- Memtest heel de nacht gedraaid zonder errors
- 3Dmark Stress test tegelijk met CPUID stress test
- Voedingen gechecked tijdens de stresstest en die zien er allemaal stabiel uit
- Cinebench meerdere malen gedraaid
- Flink aantal uren Warzone gespeeld (max settings)
- alle updates gedaan
- Bios update met alles op standaard settings (auto)
- CHKDSK gerunt
- WhoCrashed gekocht met de volgende output
Windows logboek:
/f/image/PKdNn5G71xZa2LX9r5ctOrN6.png?f=fotoalbum_large)
De vraag is zit ik hier naar software of hardware issue te kijken. Ik krijg de reboot ook niet geforceerd.
Wie o wie kan mij verhelpen ? Wat ik dus op internet lees is dat kernal 41 vaak PSU gerelateerd is maar ook genoeg mensen gezien die dan nieuwe voeding kopen zonder dat het de problemen oplost.
Sinds vorige week heb ik een nieuwe PC (deels), in oktober heb ik mijn videokaart vervangen voor een RTX3080 zonder enige problemen heb ik die een hele tijd gebruikt op een 2600k i7 16GB en AX760i voeding.
Nu heb ik sinds vorige week een nieuw moederbord, CPU, geheugen en ssd icm de "oude" AX760i
AMD 5950X
Asus VIII Dark Hero
Gskill trident Neo 2x16gb CL16
EVGA 3080 FTW3
WD SN850
Hier heb ik een verse installatie van windows 10 van gedaan en alles leek te werken maar al vrij snel kreeg ik spontane reboots. Nu is de voeding al 7 jaar oud maar heb ik nooit problemen mee gehad ook niet met de RTX3080 in het oude systeem.
In totaal heb ik nu 13 kernel 41 errors (spontane reboots) vrijwel allemaal gebeurd in idle condities (beetje internet enzo). Vanmorgen toevallig toen ik een nieuwe Kodi install aan het instellen was.
Het volgende heb ik gedaan om er achter te komen:
- Memtest heel de nacht gedraaid zonder errors
- 3Dmark Stress test tegelijk met CPUID stress test
- Voedingen gechecked tijdens de stresstest en die zien er allemaal stabiel uit
- Cinebench meerdere malen gedraaid
- Flink aantal uren Warzone gespeeld (max settings)
- alle updates gedaan
- Bios update met alles op standaard settings (auto)
- CHKDSK gerunt
- WhoCrashed gekocht met de volgende output
Dit was de eerste keer dat er een dump file was, het gekke is dat ik mij niet kan herinneren dat mijn PC gisteren gereboot is.Crash dump file: C:\Windows\MEMORY.DMP
Date/time: 7-12-2020 11:24:15
Uptime: 00:23:59
Machine: PCAMD
Bug check name: CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT
Bug check code: 0x101
Bug check parm 1: 0x6
Bug check parm 2: 0x0
Bug check parm 3: 0xFFFFF8014A872180
Bug check parm 4: 0x0
Probably caused by: ntfs.sys
Driver description: NT-bestandssysteemstuurprogramma
Driver product: Microsoft® Windows®-besturingssysteem
Driver company: Microsoft Corporation
OS build: Built by: 19041.1.amd64fre.vb_release.191206-1406
Architecture: x64 (64 bit)
CPU count: 32
Page size: 4096
Bug check description:
This indicates that an expected clock interrupt on a secondary processor, in a multi-processor system, was not received within the allocated interval. This can be caused by non-responding hardware or by a overheated CPU (thermal issue).
Comments:
The crash took place in a file system driver. Since there is no other responsible driver detected, this could be pointing to a malfunctioning drive or corrupted disk. It's suggested that you run CHKDSK.
Windows logboek:
/f/image/PKdNn5G71xZa2LX9r5ctOrN6.png?f=fotoalbum_large)
De vraag is zit ik hier naar software of hardware issue te kijken. Ik krijg de reboot ook niet geforceerd.
Wie o wie kan mij verhelpen ? Wat ik dus op internet lees is dat kernal 41 vaak PSU gerelateerd is maar ook genoeg mensen gezien die dan nieuwe voeding kopen zonder dat het de problemen oplost.
[ Voor 3% gewijzigd door Cyrus The Virus op 08-12-2020 09:32 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i