Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qroqant
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02 19:21
Hallo!

Ik heb zo'n Chromecast met Google TV gekocht, en ben er enorm tevreden over. Hetgene waar ik minder tevreden over ben is de verbinding van mijn wifi ermee.
Nu merk ik dat er een adapter voor deze Chromecast is, maar deze net als de Chromecast, niet beschikbaar is op de NL en BE site.
Op de franse site is die wel verkrijgbaar; linkje

Nu vroeg ik mij af of iemand een of andere manier heeft om toch zo'n adapter te bemachtigen? (in België)
Of als u eventueel een andere ethernet adapters kan aanraden mag dit ook altijd!

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Qroqant op 07-12-2020 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28
€ 3,88 41% Off | Ethernet Adapter for Google Home/Chromecast Ultra 480 Mbps Micro USB2.0 to RJ45 NIC Conversion Line
https://a.aliexpress.com/_mK72pNP

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
laurens0619 schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:15:
€ 3,88 41% Off | Ethernet Adapter for Google Home/Chromecast Ultra 480 Mbps Micro USB2.0 to RJ45 NIC Conversion Line
Zover ik weet werkt die je. Misschien de usb-c variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:50
Waarschijnlijk werken de meeste usb-c docks met ethernet en power pass-thru. Geeft je meteen de mogelijkheid om wat extra opslag en niet-bluetooth apparaten via usb-a aan te sluiten mocht je dat willen. Mogelijk heb je een waar zwaardere voeding nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door hcQd op 07-12-2020 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-08 20:11
laurens0619 schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:15:
Die gebruik met een Chromecast 2, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudhaar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:45
Ik ga ook pas de CCGTV kopen als ik deze op ethernet kan aansluiten en heb er al een paar zoekuurtjes in zitten, maar nog geen goede oplossing voor Nederland gevonden.

De ethernetadapter bestellen via google zelf werkt niet want deze is nog niet leverbaar in Nederland en bij een buitenlandse google een afleveradres opgeven in Nederland werkt niet.
Ik heb overwogen gebruik te maken van een doorstuur service vanuit Duitsland, zoals Huifkar, maar dat vind ik dan weer te veel moeite.

Op deze post bij Reddit geven ze aan dat de oude ethernetadapter niet werkt voor CCGTV.

Kortom ik wacht nog even tot de CCGTV leverbaar wordt via google.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Design013
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-05-2021
*knip*, dit zien we als spam en is niet de bedoeling hier.

[ Voor 161% gewijzigd door Perkouw op 03-02-2021 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:36
Wat is er mis met deze? Alleen even omvorm-adaptertje van micro usb naar usb-c erbij

https://www.amazon.nl/dp/...pa_i_7C1HACV86FR4E7D2393V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
mad-dog schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:52:
Wat is er mis met deze? Alleen even omvorm-adaptertje van micro usb naar usb-c erbij

https://www.amazon.nl/dp/...pa_i_7C1HACV86FR4E7D2393V
Heb je dat wel eens geprobeerd? Ik heb wel eens een otg-kabel met een micro-usb naar usb-c adapter geprobeerd op mijn tablet, dat was geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
hcQd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:06:
[...]

Heb je dat wel eens geprobeerd? Ik heb wel eens een otg-kabel met een micro-usb naar usb-c adapter geprobeerd op mijn tablet, dat was geen succes.
Alle Chromecasts hebben ethernet-ondersteuning, dat zal bij deze niet anders zijn. Dat is uiteindelijk waar het om draait. Die omvormer gaat het verschil sowieso niet maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
mad-dog schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:17:
[...]

Alle Chromecasts hebben ethernet-ondersteuning, dat zal bij deze niet anders zijn. Dat is uiteindelijk waar het om draait. Die omvormer gaat het verschil sowieso niet maken
Ik vroeg of je het geprobeerd had, niet of je alleen maar denkt dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
hcQd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:31:
[...]

Ik vroeg of je het geprobeerd had, niet of je alleen maar denkt dat het werkt.
Ik heb twee Chromecasts (een eerste en tweede generatie) met precies die adapter, en die werkt prima bij mij. Maar die Chromecasts hebben micro-usb, je had het over USB-C? Hebben nieuwe Chromecasts dat toevallig? If so, dat heb ik niet geprobeerd, dus daar durf ik niks over te zeggen. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Cyphax op 03-02-2021 20:41 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Cyphax schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:39:
[...]

Ik heb twee Chromecasts (een eerste en tweede generatie) met precies die adapter, en die werkt prima bij mij. Maar die Chromecasts hebben micro-usb, je had het over USB-C? Hebben nieuwe Chromecasts dat toevallig? If so, dat heb ik niet geprobeerd, dus daar durf ik niks over te zeggen. :)
Nieuwe heeft inderdaad usb-c, dus vandaar die omvormer, maar dat soort omvormers werken prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Er is een "grote topic" over Chromecast waar dit vaker aan bod is geweest, er is ook een aantal linkjes gepost daar mbt zo een ethernetadapter die men gebruikt icm CCGTV. Misschien wil je daar kijken?

Deze bijv: aleppink in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"
Of deze: grunnsat in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"
Of John J. in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

enz enz

Edit: ik had niet gezien dat dit topic al 2 maanden oud is. 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 04-02-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stino85
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21-04-2023
Mijn Chromecast Google TV wil precies niet connecteren met mijn Ethernet.
Ik gebruik hiervoor een USB C/Ethernet dongle van Satechi.
Als ik deze in precies dezelfde setup in mijn macbook steek, heb ik Ethernet verbinding.
Steek ik deze in mijn Chromecast, dan komt er geen 'Ethernet' optie in de instellingen op Google TV wanneer ik de wifi uitschakel.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Het Shopping Forum is niet bedoeld voor technische vragen. Gezien alles in de orginele discussie 3 jaar terug wel is gezegd, doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.