Regio 1 DVD's met betere beeldkwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 07:16

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Topicstarter
Columbia Tristar brengt volgende maand een aantal 'Superbit' DVD's uit. Deze DVD's zijn helemaal kaal en bevatten dus totaal geen extra's. De extra ruimte die op de DVD vrijkomt door het verwijderen van de extra's wordt echter geheel gebruikt voor het verbeteren van de beeld- en geluidskwaliteit. Superbit DVD's hebben zowel een dts als een Dolby Digital geluidsspoor, en daarnaast een zo hoog mogelijke bitrate voor het beeld, zodat de dual layer DVD stampvol komt te zitten met beeld en geluidsinformatie. Of, en zo ja wanneer er ook een Nederlandse versie zal komen van de Superbit DVD's is niet duidelijk.

http://www.audiorevolution.com/news/0801/08.superbitdvd.shtml

Fashionably sensitive, but too COOL to care

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:39

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 19:01 schreef JoeCool het volgende:
Columbia Tristar brengt volgende maand een aantal 'Superbit' DVD's uit. Deze DVD's zijn helemaal kaal en bevatten dus totaal geen extra's. De extra ruimte die op de DVD vrijkomt door het verwijderen van de extra's wordt echter geheel gebruikt voor het verbeteren van de beeld- en geluidskwaliteit. Superbit DVD's hebben zowel een DTS als een Dolby Digital geluidsspoor, en daarnaast een zo hoog mogelijke bitrate voor het beeld, zodat de dual layer DVD stampvol komt te zitten met beeld en geluidsinformatie. Of, en zo ja wanneer er ook een Nederlandse versie zal komen van de Superbit DVD's is niet duidelijk.

Das wel beter zeg.. passen dus in elke DVD, maar je ziet er alleen wat van op je vette dikke teevee zeker?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Verwijderd

Ik vindt dit een zeer goede zaak.
Al die extra's op een DVD is allemaal wel leuk en aardig, maar als ik moest kiezen tussen deze extra's, (die je naar een paar keer kijken toch nooit meer kijkt) of een betere beeld en geluids kwaliteit kies ik echt wel voor het laatste.

Eén van de redenen dat er in europa zo weinig DVD's uitkomen met een dts geluidsspoor is het feit dat die "extra's" zoveel plaats op een DVD schijfje in-nemen zodat er dom weg geen plaats meer is voor een Dolby Digital en een dts geluidsspoor.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die dvd schijfjs worden ook steeds goedkoper om te produceren, dus dan word het straks de standaard, een dvd voor de film, een voor de extra's..... zeer goede zaak :7

• JoeCool

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Topicstarter
De éérste serie titels van deze "superbit" DVD's zijn :Crouching Tiger Hidden Dragon, Johnny Mnemonic, The Fifth Element, Air Force One en Desperado.

Ook komt er waarschijnlijk een "Superbit 3-pack" met Crouching Tiger Hidden Dragon, Desperado en The Fifth Element.

Afbeeldingslocatie: http://www.cnl.com/ads/Image5.jpg

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hey gaaf die SUPERBIT DVD tjes
Ik vraag me eigelijk af waneer die DVDs verkrijgbaar zijn in nederland ?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Deze DVD's zijn helemaal kaal en bevatten dus totaal geen extra's.
vanilla versions dus... :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:08

JT

VETAK y0

Superbit DVD's hebben zowel een dts als een Dolby Digital geluidsspoor, en daarnaast een zo hoog mogelijke bitrate voor het beeld, zodat de dual layer DVD stampvol komt te zitten met beeld en geluidsinformatie.
AT LAST !!!! Ik heb niet voor nix een Yammie met DTS decoder gekocht !!!!!! :9~ :9~ B-)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik vind DVD nu al haarscherp.. ik vraag me af of het verschil wel merkbaar zal zijn, of alleen mooi staat op de verpakking.

Verwijderd

zwaar relax gewoon!!!! :9~ (maar tog maar es een plasmascherm kopen :P)

maar tegen die code kan je em tog unlocken zodat je dvd's uit de hele wereld kan kijken?

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:47
Dat is dus alleen voor Progressive scan spelers. En ik zou zeggen ook alleen voor HDTV's dus vergeet het maar!
Aangezien ik 1000% zeker weet dat niemand van jullie een HDTV heeft gna gna *D

Menn0

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 03:47 schreef menn0 het volgende:
Dat is dus alleen voor Progressive scan spelers. En ik zou zeggen ook alleen voor HDTV's dus vergeet het maar!

Menn0
Jij wel dan :?

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:47
Nee ook ik niet !

• JoeCool

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Topicstarter
Dit is niet helemaal waar !
Bij DVD's ligt de video bitrate (welke variabel is) tussen de 3 en de 10 Megabits per seconde.

Doordat er nu dus meer ruimte op een schijf beschikbaar is, kan de gemiddelde bitrate veel hoger zijn, waardoor een nog betere beeld kwaliteit onstaat die ook op een "normale" televisie merkbaar zal zijn.

Het zelfde geldt voor het geluid.
De maximale geluids bitrate bij Dolby Digital is 448Kb/s.
Maar vaak wordt er gekozen voor een "verlaagde" bitrate van 384Kb/s om zo meer plaats over te houden voor extra's en voor meerdere talen.
Men leverd dus "geluids kwaliteit" in voor meer plaats op de schijf.

Wat dat betreft hebben we hier in europa (Regio 2) ook de pech dat er gekozen is voor het Dolby Digital systeem.
Aan de ene kant is dit wel een beetje begrijpelijk omdat op een regio 2 DVD rekening moet worden gehouden met het feit dat er meerdere talen en ondertitels op moeten en dit kost nu éénmaal meer plaats.

De mooiste oplossing zou dus zijn om één schijfje te reserveren voor de film, met de maximale beeld en geluids bitrate (dts), en één schijfje waar alle extra's en andere prut op staat.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13

Menn0
Je kunt je DVD speler upgraden met een Cinematrix PSM-1 (interne scaler) zodat je zonder verlies van kwaliteit van progressive scan kunt genieten. Ook zijn er externe scalers te verkrijgen, maar die zijn van mindere kwaliteit. Daarnaast heb je geen HDTV nodig, maar werkt het bijv. ook met een progressive scan CRT beamer.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-02 05:31
off topic:
Best triest dat ze bij de ontwikkeling van de DVD-speler geen rekening gehouden met DTS. Ik bedoel eigenlijk: waarom kan er niet wat meer info op zo'n DVD. Ze konden toch aan zien komen dat de ruimte wat beperkt is??

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

ik heb gister de Eerste film met DTS gezien (u-571) en ik kan je vertellen, ik liep vandaag de videotheek in, en ik zei: "welke film heeft DTS :9~" Whaaaaa, echt SUPER dat DTS geluid, ik wil nie meer anders (ik heb vandaag Gladiator gezien) :9~ echt, je weet nie wat je hoort...

mijn T.net systeemspecspagina

• JoeCool

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 14:17 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]

Je kunt je DVD speler upgraden met een Cinematrix PSM-1 (interne scaler) zodat je zonder verlies van kwaliteit van progressive scan kunt genieten.
Heb je daar meer informatie over.
Welk merk/type DVD-Speler kun je laten up-graden en waar ?

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03 18:36
Op vrijdag 17 augustus 2001 03:42 schreef RRX het volgende:
ik heb gister de Eerste film met DTS gezien (u-571) en ik kan je vertellen, ik liep vandaag de videotheek in, en ik zei: "welke film heeft DTS :9~" Whaaaaa, echt SUPER dat DTS geluid, ik wil nie meer anders (ik heb vandaag Gladiator gezien) :9~ echt, je weet nie wat je hoort...
DTS ruled idd. Chicken Run heeft het ook :)

ALeen haperde het hier enigzins (kheb een 4x DVD speler, en een Yamaha TSS-1 DD en DTS set). Weet iemand zo waar dat door komt?

Ik het dus af en toe een paar ms (500 ofzo) gewoon dat ik niets hoor.

Verwijderd

Die DTS versie van U-571 is idd erg wreed. Helemaal met een REL subwoofer in je homecinema!

Ik heb geruchten gehoord dat Gladiator DTS eigelijk een remastering is van de Dolby Digital track. Dus zou niet een echte DTS release zijn.
In de USA verkopen ze ook een versie van Gladiator die alleen maar DTS geluid :D heeft (zonder dolby digital 5.1). Ik heb hier die versie die in NL te koop is en ik moet je eerlijk gezegd zeggen dat ik het verschil tussen DTS en DD5.1 van deze DVD niet echt hoor. Normaal gesproken heb je met DTS veel meer geluid en ook veel meer power uit je speakers :9~
Maar het geluid van DD5.1 bij de Gladiator versie die ik nu heb is al zo vet, dat het mij weinig uit maakt :)

Verwijderd

Columbia Tristar brengt volgende maand een aantal 'Superbit' DVD's uit. Deze DVD's zijn helemaal kaal en bevatten dus totaal geen extra's. De extra ruimte die op de DVD vrijkomt door het verwijderen van de extra's wordt echter geheel gebruikt voor het verbeteren van de beeld- en geluidskwaliteit. Superbit DVD's hebben zowel een dts als een Dolby Digital geluidsspoor, en daarnaast een zo hoog mogelijke bitrate voor het beeld, zodat de dual layer DVD stampvol komt te zitten met beeld en geluidsinformatie. Of, en zo ja wanneer er ook een Nederlandse versie zal komen van de Superbit DVD's is niet duidelijk.

Ej JoeCool,

Als je volgende keer een Nederlandstalig nieuwbericht van onze site ript, vermeldt dan aub ff de bron!

Eric
www.dvd.nl

• JoeCool

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Topicstarter
Oke, zal ik doen.... Sorry ;)

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 15:16 schreef JoeCool het volgende:
Oke, zal ik doen.... Sorry ;)
Owkee Thanks ! >:)

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 08:44 schreef Eric_van_Ballengooier het volgende:

[..]

Ej JoeCool,

Als je volgende keer een Nederlandstalig nieuwbericht van onze site ript, vermeldt dan aub ff de bron!

Eric
www.LOOSER.nl
[boosmode]
Hier word ik ff heel misselijk van,onder elke post je homepage zetten ,en dan nog zeiken over bronvermelding ook :(
[/boosmode]

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 03:22 schreef galious het volgende:

Hier word ik ff heel misselijk van,onder elke post je homepage zetten ,en dan nog zeiken over bronvermelding ook
He vriendelijke figuur, als je deze draad ff door had gekeken dan had je gezien dat ik hier totaal nog niet had gepst voordat ik mijn opmerking plaatse.

Je opmerking slaat dan ook als een drol op de achterdeur...

• JoeCool

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Topicstarter
Even een klein vergelijking:

Maximale geluids bitrate DD 448 Kb/s
Maximale geluids bitrate dts 1536 Kb/s

Ik geef toe dat deze vergelijking niet helemaal eerlijk is omdat de compressie methode van DD en dts verschillend zijn.

Pagina: 1