Vraag

• MrB77
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 17:20
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als Pikoe die tot nu toe nog niet volledig beantwoord lijkt te zijn.

Hoe kan een telefoon data verbruiken zonder dit te registreren? :/

Bij mij is ongeveer hetzelfde overkomen. Onverwachts was ik door mijn data bundel heen wat mij nooit overkomt omdat ik een kleine gebruiker ben, volgens de provider heb ik op 1 ochtend 1,8GB verbruikt. (zie de screenshot hieronder.) De medewerker aan de telefoon gaf dezelfde mogelijkheden op als Tweaker dyrc hierboven, mogelijk storing op de WiFi, etc.

Het verbruik volgens de app van de provider
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Txtwt1fQDQ849oZFISKtYNkdMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suVUmWGHJStZOmKTTSUtf1Jp.jpg?f=fotoalbum_large

Het verbruik volgens mijn Android telefoon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1L_7FzfS-KsSQH2CYlV_XSHbJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFHouYLcYeHYC0ANWiSloDHT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb geprobeerd mijn stappen terug te herleiden maar ik kan het niet vinden waar het aan is opgegaan. Ook kan ik mij niet herinneren dat ik mijn telefoon deze bewuste zondag ochtend überhaupt heb gebruikt. Het zit mij niet helemaal lekker. (De provider reageerde overigens heel coulant en hebben mij zonder te vragen extra beltegoed gegeven om de periode te overbruggen.)

Zijn er andere plekken waar ik kan kijken, bepaalde systeem logs wellicht? Ik gebruik een Redmi Note 7 met MIUI 12 (Android 10)

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@MrB77 Software-update gehad op die tijd ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MrB77
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 17:20
Hackus schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:40:
@MrB77 Software-update gehad op die tijd ?
Nee, niet dat ik kan herleiden. Ik zat al enige tijd op de laatste MIUI versie. De update instellingen staan zo ingesteld dat deze alleen binnen worden gehaald via WiFi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ed0GJcTYKqv_CLVf588ymTM4hg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcvmDSx9Pwpr2j60IN92R6CB.jpg?f=fotoalbum_large

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MrB77 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:46:
[...]

Nee, niet dat ik kan herleiden. Ik zat al enige tijd op de laatste MIUI versie. De update instellingen staan zo ingesteld dat deze alleen binnen worden gehaald via WiFi.

[Afbeelding]
Oke, provider moet je vertellen waar het verbruik vandaan komt. Ze kunnen niet zomaar paar GB aan verbruik opvoeren in een factuur.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• rens-br
  • Laatst online: 19:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je vraag even afgesplitst vanuit [Sony Xperia XZ2C] Data verbruikt, maar onduidelijk waardoor. Dit gaat om een ander toestel en het kicken en overnemen van het topic van iemand anders is niet gewenst.