Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een Sony Experia XZ2 compact met een abonnement van Hollands Nieuwe met 2gb aan data. Nu is gisteren zomaar opeens 1.5gb aan data gebruikt en ik kan niet vinden hoe dat is gebeurd. Weten jullie een manier waarop ik er achter kan komen welke app dit heeft verbruikt, zodat ik deze kan deinstalleren.
Hierbij een screenshot van het dataverbruik, met apps, maar de 1.5gb die gebruikt is staat niet bij de apps aangegeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rkAkSNL3xczfqIviBSe6RsNhU1Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x8ZaDyY9uJGEeuqdmxMS3ifY.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt een dual sim, zo te zien? Ik weet niet of je de andere sim kunt kiezen voor dit overzicht? En hoe lang is de lijst verder naar beneden? Een heleboel keer een klein beetje data kan nog steeds oplopen. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Room42 op 08-08-2020 16:06 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
verdachte slurpers:
* android system update terwijl je niet op wifi zat
* navigatie open laten staan
* netflix of youtube zonder wifi (half uurtje?)
* backup programma
* file transfer (google drive, wetransfer, etc.)

ook mogelijk is het heel veel wegvallen van wifi verbinding, volgens mij rondt hollandsnieuwe af per mb, dan ben je met elke keer opnieuw wifi verbinding maken snel door de bundel heen(?)

en heeft hollandsnieuwe niet zelf ook een overzicht? misschien dat je daar nog iets uit kan afleiden.

[ Voor 11% gewijzigd door dyrc op 08-08-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:05:
Je hebt een dual sim, zo te zien? Ik weet niet of je de andere sim kunt kiezen voor dit overzicht? En hoe lang is de lijst verder naar beneden? Een heleboel keer een klein beetje data kan nog steeds oplopen. ;)
De lijst gaat niet lang door en de andere sim had 0mb verbruikt.
dyrc schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:32:
verdachte slurpers:
* android system update terwijl je niet op wifi zat
* navigatie open laten staan
* netflix of youtube zonder wifi (half uurtje?)
* backup programma
* file transfer (google drive, wetransfer, etc.)

ook mogelijk is het heel veel wegvallen van wifi verbinding, volgens mij rondt hollandsnieuwe af per mb, dan ben je met elke keer opnieuw wifi verbinding maken snel door de bundel heen(?)

en heeft hollandsnieuwe niet zelf ook een overzicht? misschien dat je daar nog iets uit kan afleiden.
Al die apps hadden toch wel in de lijst voor moeten komen? En als hollandsnieuwe het verkeerd afrondt zou het toch niet als verbruik moeten tellen op mijn Android, alleen bij HollandsNieuwe? Ik vind het gewoon zo vreemd dat ik data verbruikt heb zonder dat het aan een app is toe te schrijven.

Hollandnieuwe heeft alleen een overzicht met hoeveel mb ik wanneer ik heb gebruikt, niet waaraan het is opgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Het gemeten verbruik van Hollandnieuwe kan anders zijn dan je telefoon meet (zo te zien is je screenshot van de telefoon zelf en niet van Hollandnieuwe).

Mijn ervaring met de datateller is dat de inderdaad om een of andere reden niet alle apps laat zien en/of niet op volgorde sorteerd.

Heb onder Google play 'apps automatisch updaten' op alleen via wifi staan? Kan zijn dat er een app geüpdate is via mobiele data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Android en HollandsNieuwe geven beiden hetzelfde verbruik aan, maar onder de apps in Android is het gebruik gewoonweg niet te zien. Dan kom ik op zo'n 620MB.

En apps worden alleen geüpdatet via wifi.

[ Voor 12% gewijzigd door Pikoe op 11-08-2020 16:35 ]

Pagina: 1