Nee wat ik zeg is dat het hanteren van een 0-regel nogal kosten inefficiënt is. Er is veel meer winst te halen met het hanteren van andere regels tegen minder kosten. En ja jouw maatregel is in mijn ogen te zwaar omdat de grens van te dronken vs een lichte overschrijding naar .6 te groot is. Hetzelfde geldt voor te hard rijden, 10km te hard is boete, meer dan 50 te hard is rijbewijs kwijt. Waarom zouden we voor alcohol strengere regels maken als de impact van een lichte overschrijding niet in verhouding is? Bovendien is het momenteel al zo dat bij een overschrijding van de promillage je al een rijverbod krijgt van x-aantal uur bovenop de boete. Bij 30 te hard mag je daarna gewoon weer je weg vervolgen.HTT-Thalan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:55:
[...]
Nu hanteer je weer dezelfde (niet correcte) redenatie. Mijn maatregel zou te zwaar zijn omdat andere lichtere gevolgen kennen? Door rood rijden levert ook vreselijke ongelukken op en iedereen weet waar een rood licht voor staat, dus wat mij betreft hoeven ze daar ook niet licht mee om te gaan.
Begrijp me niet verkeerd, er zijn een hoop zaken in het verkeer waarvan ik vind dat ze onevenredig zwaar worden gestraft. Ik ben absoluut tegen afval uit je raam dumpen, maar de boete is 380 euro waardoor veel agenten hem niet durven uit te schrijven, wat de maatregel een beetje een lachtertje maakt.
Sommige zaken zijn echter niet voor dubbele interpretatie vatbaar. Rood licht is rood licht en daar mág je niet meer door rijden, daarom hebben we die briljante uitvinding genaamd 'oranje' waarbij je al moet stoppen. Maar ook daar zie je dat men de rand opzoekt en bij oranje nog gas geeft want ze denken 'dan mag het nog'.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube