Wij hebben reeds enkele jaren zonnepanelen op het hellend dak van de woning.
Doordat meer en meer elektrisch verbruik gaan we dit jaar niet op 0 eindigen.
Vandaar willen we bijkomende zonnepanelen leggen.
Op het hellend dak liggen momenteel 10 300Wp-panelen ZW georienteerd.
Op het plat dak van het bijgebouw kunnen tot 12 panelen geplaatst worden maar we gaan hier 8 of 10 340Wp plaatsen. Dit is OW georiënteerd.
Hier zal ook een omvormer van 2,5kw geplaatst zal worden.
Nu speel ik echter wel ook met het idee om een batterij te plaatsen.
Voorstel ontvangen van Alpha ESS 2x 2,9 kW.
Waar moet ik vooral op letten? Een thuisbatterij is dat absoluut af te raden? En/of is een bepaald merk wat er boven uit springt? Of moet ik meer capaciteit voorzien?
En nu ineens al een digitale meter nemen (zou ik volgens de verkoper niet meer kunnen weigeren)
Maar dan het terugdraaiprincipe of net niet doen.
Geen idee welke factoren en berekeningen ik kan maken om te zien hoe snel de batterij vol geraakt, hoeveel je daar dan mee kan doen, terugdraaiprincipe alsnog laten lopen, ...
Alle tips zijn welkom!
Doordat meer en meer elektrisch verbruik gaan we dit jaar niet op 0 eindigen.
Vandaar willen we bijkomende zonnepanelen leggen.
Op het hellend dak liggen momenteel 10 300Wp-panelen ZW georienteerd.
Op het plat dak van het bijgebouw kunnen tot 12 panelen geplaatst worden maar we gaan hier 8 of 10 340Wp plaatsen. Dit is OW georiënteerd.
Hier zal ook een omvormer van 2,5kw geplaatst zal worden.
Nu speel ik echter wel ook met het idee om een batterij te plaatsen.
Voorstel ontvangen van Alpha ESS 2x 2,9 kW.
Waar moet ik vooral op letten? Een thuisbatterij is dat absoluut af te raden? En/of is een bepaald merk wat er boven uit springt? Of moet ik meer capaciteit voorzien?
En nu ineens al een digitale meter nemen (zou ik volgens de verkoper niet meer kunnen weigeren)
Maar dan het terugdraaiprincipe of net niet doen.
Geen idee welke factoren en berekeningen ik kan maken om te zien hoe snel de batterij vol geraakt, hoeveel je daar dan mee kan doen, terugdraaiprincipe alsnog laten lopen, ...
Alle tips zijn welkom!