Bitcoin voor €10 onder de 18?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd.stougie
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-07-2023
Ik zou graag bitcoin willen kopen, waarom? joost mag het weten
Maar de eerste twee sites die ik tegen kwam hadden restricties die het onmogelijk (of zeer onhandig maakten) om te investeren.

Ik moest verifiëren dat ik ouder was dan ik ben of ik moest 10x zoveel investeren als ik kan/wil.
Is er er goede alternatieve site waar ik voor €10 bitcoin kan kopen als minderjarige?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:17
Heb je hier al gekeken en e.v.t. gevraagd?

Bitcoin en overige cryptocurrencies #3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Weinig kans, alle consument-vriendelijke on-ramps maar crypto voldoen allemaal aan AML/KYC wetgeving.

Maar waarom kan je ouder/voogd je daar niet bij helpen dan?

Overigens, bedenk wel dat de Bitcoin transaction fees op het moment weer behoorlijk hoog zijn. Dat zal een substantieel percentage van die €10 innemen.

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2020 21:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je zou een bitcoin ATM kunnen proberen.

https://coinatmradar.com/.../bitcoin-atm-netherlands/

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Beste advies is om gewoon geen €10 aan Bitcoin te kopen. Wat een gedoe.

Als Bitcoin in 2024 op €150k staat, heb je €90,- verdiend. Die €90,- is dan waarschijnlijk €60,- waard ivm inflatie.

Dan kun je beter armbandjes vlechten en verkopen op Marktplaats. Levert je veel meer op.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:44
"In the Netherlands anonymous transactions are no longer possible. All customers must be verified"

Ook bij een BTC ATM kom je hier niet meer mee weg. Hier moet je ook een ID en een SMS verificatie doen.

Verder volledig eens met @Mooooody.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:18
Mooooody schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:04:
Beste advies is om gewoon geen €10 aan Bitcoin te kopen. Wat een gedoe.

Als Bitcoin in 2024 op €150k staat, heb je €90,- verdiend. Die €90,- is dan waarschijnlijk €60,- waard ivm inflatie.

Dan kun je beter armbandjes vlechten en verkopen op Marktplaats. Levert je veel meer op.
Wat een negativiteit. Nu wil hij misschien wel elke maand 10 euro erin leggen en later misschien wel 50 of 100 euro per maand, praat je toch weer over andere bedragen. Beste is iig om een ouder een account bij een exchange te laten openen

• Mooody

Mooody

elmoody

Bartske schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:24:
[...]

Wat een negativiteit. Nu wil hij misschien wel elke maand 10 euro erin leggen en later misschien wel 50 of 100 euro per maand, praat je toch weer over andere bedragen. Beste is iig om een ouder een account bij een exchange te laten openen
Ik noem het liever realisme.
€50 per maand in Bitcoin werkt niet, het is geen magische geldmachine.

Als je in Bitcoin gelooft, moet je een roadmap to glory bedenken.
Tientjes zijn niet de key, Je moet met deze Bitcoin-prijs min of meer all-in om een verschil te maken. De asset Bitcoin is redelijk volwassen geworden.

[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 10-12-2020 01:00 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mooooody schreef op donderdag 10 december 2020 @ 00:54:
[...]

Ik noem het liever realisme.
€50 per maand in Bitcoin werkt niet, het is geen magische geldmachine.
Da's ook onzin. Als je dat al jaren hebt volgehouden dan heb je nu een behoorlijk zakcentje.

Hier is een leuk artikel daarover: https://news.bitcoin.com/...-between-reward-halvings/

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2020 01:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Mooody

Mooody

elmoody

.oisyn schreef op donderdag 10 december 2020 @ 00:59:
[...]

Da's ook onzin. Als je dat al jaren hebt volgehouden dan heb je nu een behoorlijk zakcentje.
Jij snapt ook dat een groeicurve buigt. Waar je 10 jaar geleden met Bitcoin in 4-5 jaar 10000% kon maken, hopen we nu op een 100-200% groei in de komende cycle.

€10,- in 2010 doet wat €1000 in 2020 doet. Je moet dus 100x zoveel fiat inbrengen voor hetzelfde resultaat. Gelukkig daalt de waarde van fiat. Neemt niet weg dat je met tientjes geen partij bent. Je moet echt een plan hebben en er aan vasthouden om iets te betekenen in Bitcoin. Nooit te laat om te beginnen overigens.

[ Voor 15% gewijzigd door Mooody op 10-12-2020 01:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mooooody schreef op donderdag 10 december 2020 @ 01:08:
[...]

Jij snapt ook dat een groeicurve nivelerend is.
Klopt
Waar je 10 jaar geleden met Bitcoin in 4-5 jaar 10000% kon maken, hopen we nu op een 100-200% groei in de komende cycle.
"We"? Er zijn maar weinig mensen het met je eens. De vorige cycle was 40x. Men hoopt zo'n 5x tot 15x in deze cycle, dat is dus zo'n $100k volgend jaar, de meeste voorspellingen zijn veel bullisher dan dat.

Bovendien moet je helemaal niet kijken naar 1 cycle. Hou het 10 jaar vol en kijk dan nog eens.

• Mooody

Mooody

elmoody

.oisyn schreef op donderdag 10 december 2020 @ 01:13:
[...]

Klopt

[...]

"We"? Er zijn maar weinig mensen het met je eens. De vorige cycle was 40x. Men hoopt zo'n 5x tot 15x in deze cycle, dat is dus zo'n $100k volgend jaar, de meeste voorspellingen zijn veel bullisher dan dat.

Bovendien moet je helemaal niet kijken naar 1 cycle. Hou het 10 jaar vol en kijk dan nog eens.
Eens met de cijfers hoor....

Struikelblok is dat iemand die maandelijks €10 stort, er te weinig urgentie aan geeft om het longterm te hoddlen. Daar gaat deze discussie namelijk over. Je moet er wel met een bewustmakend deel van je centjes in zitten, om de urgentie te voelen om jarenlang mee te dijnen met de cycles. Het is geen tovernarij, je moet er gewoon moeite voor doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 10-12-2020 01:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Niks mis met een paar tientjes investeren. Hell: hou het lekker safe, heel verstandig! En als je het een paar maanden volhoud tikt het echt wel aan. Wellicht beter dan op een spaarrekening als de huidige trend een beetje doorzet toch...

Anyhow, wel eens met @Mooooody dat je gaat leeglopen op fee's met dergelijke bedragen. Je kan wat dat betreft beter 120 euro in 1x doen dan 12x een tientje :P

Door wetgeving is het onder je 18e eigenlijk niet te doen in Nederland. Ik zou er daarom toch netjes met een ouder of voogd over praten en het zo oplossen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Richh schreef op donderdag 10 december 2020 @ 01:58:
Anyhow, wel eens met @Mooooody dat je gaat leeglopen op fee's met dergelijke bedragen. Je kan wat dat betreft beter 120 euro in 1x doen dan 12x een tientje :P
Je hoeft natuurlijk niet elke keer een tientje in je eigen wallet te zetten. Voor dat bedrag maakt het ook niet zoveel uit om het even op een exchange te laten staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:13

QuattroNL

It is I.

sjoerd.stougie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:53:
Ik zou graag bitcoin willen kopen, waarom? joost mag het weten
Maar de eerste twee sites die ik tegen kwam hadden restricties die het onmogelijk (of zeer onhandig maakten) om te investeren.

Ik moest verifiëren dat ik ouder was dan ik ben of ik moest 10x zoveel investeren als ik kan/wil.
Is er er goede alternatieve site waar ik voor €10 bitcoin kan kopen als minderjarige?
Als je 10,- (eenmalig of per maand) wil investeren in Bitcoin prima, maar zie het vooral als leergeld.
Ga er dan ook al gelijk van uit dat dat geld weg is. Schrijf het af.
Verwacht dus zeker niet er rijk mee te worden. Zelfs enige winst kan, zeker door de hoge fees (kosten om je geld om te zetten in Bitcoin), erg onzeker zijn.
Dus bepaal wel van te voren wat je doel is: geld verdienen of ontdekken hoe het werkt en accepteren dat er een reële kans is je inleg te verliezen.
Dat laatste kan ik alleen maar aanmoedigen, zolang het om kleine bedragen gaat. Met de opgedane kennis kan je later, met je eigen verdiende geld, wellicht wél leuke (winstgevende) dingen doen.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:49
Je hebt niet toevallig een Hollandsnieuwe simonly? www.thoorn.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• baxxie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-07 09:59
Je begint met een klein bedrag te investeren. Je maakt wat fouten, leert hieruit en probeert opnieuw. Tegen de tijd dat je ouder bent en een grotere spaarpot hebt, heb je al veel geleerd zodat je niet meer betaalt voor je beginnersfouten.
Volgens mij is het erg verstandig van de topic starter om zo vroeg mogelijk te leren investeren. Iets met samengestelde interest enzo...

• Remcojurjus
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-05-2022
Probeer het eens via Bitvavo

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Helaas, ook daar moet je 18+ zijn.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:19
Je zou iets kunnen verkopen op marktplaats of hier op V&A o.i.d., aangeven dat je ook betaling in bitcoin accepteert en hopen dat je een koper krijgt die daadwerkelijk met bitcoin wil betalen.

Maarja wat een gedoe en aan een investering van €10 ga je waarschijnlijk ook niet zoveel hebben.
In een heel optimistisch scenario zou die €10 aan bitcoin over een paar jaar €100 waard zijn.
Gaat een winst van €90 in de toekomst voor jou echt een verschil maken? Kun je wellicht voor een week boodschappen ( voor evt. je gezin dan ) halen, maar dat is het dan wel :p

Niets is helemaal uit te sluiten natuurlijk, maar de tijden dat je van een investering van €10 uiteindelijk echt rijk kunt worden is wel uitgesloten durf ik wel te stellen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IceQb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
Jezus wat een stapel ongevraagd advies hier! Wel/niet meer waard, inflatie, groeicurvecycles yadayadayada.

Misschien is het gewoon leuk bitcoin te kopen om te leren over de techniek erachter? Om er mee te spelen? Apps uit te proberen of wallets te testen? Te snappen hoe een exchange werkt?

Ik heb zelf geen ervaring met bitcoin kopen als minderjarige. Via marktplaats iets verkopen voor bitcoin is zeker geen slecht idee. Vroeger was er localbitcoins.com, is dat nog? Verder zou ik een kijkje nemen bij de gevestigde centralised exchanges zoals Bitstamp, Kraken of Binance. Daar kan je gratis EUR naar overmaken via SEPA of soms zelfs iDeal en dan tegen een fee van <.1% aankopen doen. Of neem een kijkje op https://www.livecoinwatch.com/exchanges en probeer er een paar—er zal hier en daar anders omgesprongen worden met het wel of niet minderjarig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Je kan toch gewoon door iemand die je vertrouwd en al in bitcoin zit (maw al ergens een Exchange account heeft) de bitcoin laten kopen en het dan naar jouw Wallet laten overboeken?
Pagina: 1