Subwoofer Tannoy Arena - 3 draden aansluiten op versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik ga mijn Tannoy Arena 2.1 luidspreker verkopen , komt morgen iemand voor luisteren.

Heb hem al een 2 jaar niet meer gebruikt (stond in een zijkamer) en weet niet meer hoe ik de de 3 draden op de versterker aan moet sluiten, ik heb een gele, rode en zwarte draad.

Die zwarte was dacht ik voor "aarde" maar waar sluit ik op de versterker bij de luidspreker ingangen de rode en gele draad nu aan ? Vraag het liever even voordat ik de boel verkeerd aansluit en het setje als nog "opblaas" .

Beste antwoord (via FeaR op 02-12-2020 17:24)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 10:14

FeaR

In GoT we trust

Negakinu schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:03:
Dit heet subwoofer high level aansluiten. Zwart is voor de aarde. Hier onder zie je hoe het moet:

[Afbeelding]

Vergeet je crossover niet in te stellen! :)
Ja en nee. Het is inderdaad een vorm van High Level maar de foto die jij linkt is om aan te sluiten op een Klasse D versterker, als je een gewone A/B hebt dan gaat het anders:
Afbeeldingslocatie: https://2y2ro62wfbas3svllg2i0s1t-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2018/07/Class-AB-Receiver-High-Level-Connection-01-e1532376312287.jpg

Dus ja, het is 99,99% zeker een vorm van High Level die de Tannoy Arena 2.1 hier gebruikt maar waar de zwarte ader heen moet hangt af van de versterker.

Edit:
ramrodwillem schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:07:
Ah , duidelijk nu dan , 2x op de + en toch 1x op aarde , thx .
Zie mijn screenshot hierboven (en eerste post). Waar de zwarte kabel heen gaat/welke methode van aansluiten je nodig hebt hangt dus van de receiver/versterker af.

Edit 2:
Topic titel iets aangepast en ook de spelfout er uit gehaald :>

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 01-12-2020 17:21 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:07

Baggeraar

Wat een gebagger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Nee niet goed, het zijn 3 losse draden ,geen plug. En het is niet de 5.1 maar de 2.1 versie.

De 2 draden die over zijn geel en rood , de aarde weet ik al wel , die moeten bij of de + of - op de luidspreker aansluiting op de versterker.

[ Voor 9% gewijzigd door ramrodwillem op 01-12-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ramrodwillem schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:32:
De 2 draden die over zijn geel en rood , de aarde weet ik al wel , die moeten bij of de + of - op de luidspreker aansluiting op de versterker.
Fotootje? Gaat het hier om de subwoofer aansluiten op de versterker? Hoe zeker ben je van die "aarde"? Als ik geel, rood en zwart lees dan moet ik denken aan de High Level zoals REL en BK hem hebben. Dan is zwart de min van één speaker en rood gaat op de plus van Front Right en geel op plus van Front Left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Nee op de versterker zit geen aparte sub ingang , er moet 1 draad bij het linker kanaal , 1 draad bij het rechter kanaal en 1 bij de aarde aansluiting op de versterker,dacht ik

Eigenlijk niet zo zeker meer dat zwart op aarde moet nu ik dit van jou lees ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Dit heet subwoofer high level aansluiten. Zwart is voor de aarde. Hier onder zie je hoe het moet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msiOOBe458v6AqPO-xqfpeg2AzE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eKTxZarTwPFTgoJvy2N2SwwM.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 01-12-2020 17:07 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Negakinu schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:03:

[Afbeelding]

Ja en nee. Het is inderdaad een vorm van High Level maar de foto die jij linkt is om aan te sluiten op een Klasse D versterker, als je een gewone A/B hebt dan gaat het anders:
Afbeeldingslocatie: https://2y2ro62wfbas3svllg2i0s1t-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2018/07/Class-AB-Receiver-High-Level-Connection-01-e1532376312287.jpg

Dus ja, het is 99,99% zeker een vorm van High Level die de Tannoy Arena 2.1 hier gebruikt maar waar de zwarte ader heen moet hangt af van de versterker.

Edit:
ramrodwillem schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:07:
Zie mijn screenshot hierboven (en eerste post). Waar de zwarte kabel heen gaat/welke methode van aansluiten je nodig hebt hangt dus van de receiver/versterker af.

Edit 2:
Topic titel iets aangepast en ook de spelfout er uit gehaald :>

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 01-12-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamefull
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-06 06:55
Even een quote uit het subwoofer topic Het Grote Subwoofer Topic :
- Rode kabel van sub gaat naar rode terminal van rechter speaker-aansluiting op receiver.
- Gele kabel van sub gaat naar rode terminal van linker speaker-aansluiting op receiver.
- Zwarte kabel van sub gaat naar zwarte terminal van linker OF rechter speaker-aansluiting op receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Rood en Geel op de + versterker en de zwarte op de - links , werkte prima , setje verkocht :-|
Pagina: 1