Ervaring met Renault Mégane GT Estate?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:39
Goedemorgen!

Aankomende zaterdag gaan mijn vriendin en ik een proefrit maken in een Renault Mégane GT Estate uit 2017 (1.6 TCe met EDC automaat).

Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met deze auto en weten waarop te letten? Ik heb gelezen dat de automaat soms problemen kan geven, maar lees ook weer hele goeie ervaringen. Wij rijden er maar heel weinig mee, waarschijnlijk max 15k per jaar.

Het is een origineel Nederlandse auto en heeft maar 1 eigenaar gehad, voor zover dat nog belangrijk is.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Martijn1990 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:17:
Goedemorgen!

Aankomende zaterdag gaan mijn vriendin en ik een proefrit maken in een Renault Mégane GT Estate uit 2017 (1.6 TCe met EDC automaat).

Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met deze auto en weten waarop te letten? Ik heb gelezen dat de automaat soms problemen kan geven, maar lees ook weer hele goeie ervaringen. Wij rijden er maar heel weinig mee, waarschijnlijk max 15k per jaar.

Het is een origineel Nederlandse auto en heeft maar 1 eigenaar gehad, voor zover dat nog belangrijk is.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
https://www.anwb.nl/exper...rsnellingsbak-van-renault

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 14:42
Ik zou je vraag hier stellen:

Het grote Renault topic - Deel 7

Volgens mij zit er 1 iemand die ook een megane 1.6tce gt estate rijdt.

Ik was zelf ook in de markt voor deze auto maar ik ben uiteindelijk gegaan voor de nieuwere 1.3 tce met 160pk EDC in de BOSE uitvoering.

Rijdt heerlijk soepel, aangeschaft met 22.000km en momenteel 26000 gelopen, 0 issues so far.

[ Voor 3% gewijzigd door apexia0087 op 01-12-2020 10:32 ]

Strava Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf een tijdje een GT line estate gereden, die moest op zodat ie de lease uit kon. Prima auto, vond hem achterin wat klein en de stoelen vond ik voor geen meter zitten - maar da's echt persoonlijk. Wel belanrijk genoeg om op te letten though :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Bedankt voor jullie reacties! Ik al de vraag ook in het Renault topic stellen. Fijn om te lezen dat meer mensen goeie ervaring hebben met de EDC, de 1.3 TCe zal ik eens naar kijken :)

De stoelen is inderdaad heel persoonlijk, maar gelukkig snel achter te komen tijdens een proefrit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijn pa heeft die gehad, alleen dan niet in de GT. Net als de vorige een perfecte auto, totdat er iemand achterop klapte. Daarna met enige regelmaat elektrische storingen. Maar dat is natuurlijk geen maatstaaf :)

Versnellingsbak werd na 80k km wel wat minder soepel. Denk dat de koppelingsplaten stiekem aan vervanging tot waren. Maar goed, een leaseauto die eruit gaat.. :p

Nu toch wel ingeruild voor een Lexus RX350H.

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 01-12-2020 10:45 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1