(Mogelijk) fout(en) gevonden in pricewatch (Pioneer DM-40)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NalaDinW
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik was aan het zoeken naar een studiomonitor/dj monitor, en heb het idee dat er een aantal dingen niet helemaal kloppen in de pricewatch. Nou ben ik vrij onbekend met hoe audiotechniek precies werkt etc., maar ik denk toch dat het niet klopt.

Ten eerste staat de Pioneer DM-40 (Zwart) in de sectie "Boekenplank speakers", terwijl het mij echt lijkt dat dit in de sectie "DJ monitor" zou moeten.

Ten tweede staat bij de Pioneer DM-40 (Zwart) de prijs van Mediamarkt er niet tussen.

Daarnaast heb ik nog enkele opmerkingenen/vragen:
Ik vind het als eerste erg verwarrend wat de sectie DJ monitors inhoud, zijn deze dan alleen voor DJen, of ook voor muziek producen? En waarom zou je niet met een boekenplank speaker muziek kunnen DJen of producen, zijn deze dan niet neutraal genoeg qua geluid?

Ten tweede waarom is er wel een DJ monitor sectie en geen studio monitor sectie?

Ten derde vind ik het verwarrend dat je bij de sectie DJ monitor speakers van 1.0 en 2.0 zit te vergelijken. Misschien kan dit niet anders hoor, maar ik vind het erg vervelend dat ik de prijzen moeilijk kan vergelijken misschien is het een idee om een optie te hebben dat de prijs gebaseerd is op 1 losse speaker ipv op de set of een losse speaker.

Alvast bedankt voor uw reactie!

Ps. Ik heb ook een forum waar ik vraag wat de beste studio monitor is voor max 200 euro, dus als u toevallig suggesties heeft dan hoor ik dat daar graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 16:38

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik haak @Mooijekind hier even aan, die heeft destijds deze speakers onderverdeeld. Hij is echter een druk baasje de komende tijd, dus kan zijn dat een antwoord even op zich laat wachten.

Wel denk ik dat deze onderverdeling vanuit onze dataleverancier is bedacht. Wij laten de categorie speakers namelijk grotendeels automatisch importeren vanuit die dataleverancier. Maar voor het precieze antwoord (of compleet ander antwoord als ik het fout heb), moeten we even wachten op mijn collega.