Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-11 14:14
Voor mijn verbouwing had ik 1X35a fase en een slimme meter welke ik kon uitlezen.
Deze registreerde netjes om de paar seconden het stroomverbruik.

Tijdens de verbouwing en door Airco en inductie heb ik een 3 fase groep 3x 25a gekregen.
Daarbij zat ook gelijk een nieuwe slimme meter.

Op de een of andere manier krijg ik mijn slimme meter niet meer goed uitgelezen.
Ik krijg soms om de 5 minuten een meeting maar daar kan ook een uur tussen zitten.

Software welke ik gebruik is DSMR-Reader, met een P1 kabel.
De software krijgt dus wel netjes meldingen maar de pauzes zijn gewoonweg veel te lang.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zolang je niet aangeeft welk type/model slimme meter je nu hebt,wordt het lastig iets zinnigs te zeggen ben ik bang ;)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• marcel19
@Breezers je hebt helemaal gelijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iulENzUNCuwA_b2RRTkISzwB4Os=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8v5ZHSooaTUhcEhZjMGPzba.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door marcel19 op 08-12-2020 08:54 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11 23:48

MsG

Forumzwerver

En welke meter had je eerder? De P1-kabel is verre van universeel, bij sommige moet je bijvorbeeld een 10K weerstand tussen bepaalde lijnen solderen, voordat hij hem pakt.

Wat als je op een computer met Putty of iets dergelijks op die lijn kijkt? Krijg je dan net zo random waarden binnen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• marcel19
MsG schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:26:
En welke meter had je eerder? De P1-kabel is verre van universeel, bij sommige moet je bijvorbeeld een 10K weerstand tussen bepaalde lijnen solderen, voordat hij hem pakt.

Wat als je op een computer met Putty of iets dergelijks op die lijn kijkt? Krijg je dan net zo random waarden binnen?
Deze had ik eerder:

Afbeeldingslocatie: https://www.blikopnieuws.nl/sites/default/files/styles/nieuws-full-tn/public/artikel/slimme-meter-electra.jpg?itok=fsyWoMyY

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11 23:48

MsG

Forumzwerver

Kaifa is geen Landys-Gyr. Dus dan zul je, als het nu niet goed werkt, een geschikte P1-kabel moeten maken voor jouw nieuwe meter.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• marcel19
https://www.sossolutions.nl/slimme-meter-kabel deze heb ik.
En nu je het zegt zie ik de E360 daar niet tussen staan.

Maar ik zie geen verschil in de E350 en de E360. dus daarom snapte ik het al niet.

Ik kan het eens proberen om met Putty uit te lezen op me laptop.
Enig idee of een beschrijving hoe dat moet?

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Hier dezelfde meter met een P1-meter van HomeWizard. Dat gaat feilloos.

• marcel19
Gramser schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:45:
Hier dezelfde meter met een P1-meter van HomeWizard. Dat gaat feilloos.
Dat ziet er netjes uit.

is dit te koppelen met DSMR-Reader of met Home Assistant?

• Gramser
  • Nu online
Dat weet ik niet, ik maak slechts gebruik van hun Energy-app. Maar zoiets kun je vast terugvinden in het dedicated topic voor de P1-meter van Homewizard: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter

• marcel19
Gramser schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:58:
Dat weet ik niet, ik maak slechts gebruik van hun Energy-app. Maar zoiets kun je vast terugvinden in het dedicated topic voor de P1-meter van Homewizard: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter
Top.

Kun je mij vertellen als gebruiker hiervan of je dan realtime kan inzien wat het stroomverbruik is?

[ Voor 13% gewijzigd door marcel19 op 30-11-2020 15:59 ]

• Gramser
  • Nu online
Ja, je kunt realtime je stroomverbruik zien. En het kan met speciale kWh-wifi-meters nog meer, zoals bij zonnepanelen je eigen verbruik monitoren of het verbruik van je EV bijhouden.

Maar check die openingspost. Staat alles inmiddels wel zo'n beetje in.

• marcel19
Gisteren avond nog even een check gedaan met mijn kabel rechtstreeks op mijn laptop met putty en een serial connectie en ik krijg om de seconden berichten.

• Wasverzachter
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hoi, heb identieke uitdaging. Als je het aan de gang hebt verneem ik dat graag :-)
Ik zag bij Home Assistant wel een topic.. https://www.home-assistant.io/integrations/dsmr/
maar ik haak af aangezien ik een beginnens HA gebruiker ben...

• marcel19
Wasverzachter schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:38:
Hoi, heb identieke uitdaging. Als je het aan de gang hebt verneem ik dat graag :-)
Ik zag bij Home Assistant wel een topic.. https://www.home-assistant.io/integrations/dsmr/
maar ik haak af aangezien ik een beginnens HA gebruiker ben...
Ik heb het opgelost door een Homewizard P1 meter te kopen: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter

Heeft ook een integratie mogelijkheid in Home assistant.
En uitlezen doormiddel eigen app.
Pagina: 1