All-in one meetsysteem Elektriciteit, Gas, Water, PV.

Pagina: 1
Acties:

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:06
kabeltjekabel schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:46:
Je kunt altijd zelf nog een meter er tussenzetten die makkelijker uitleesbaar is. Maar water meten... tja... waarom? Het kost bijna niks en als het ergens lekt dan merk je dat normaliter nogal snel.
Vertel dat aan mijn tante die een lekkage had in de (afgesloten) kruipruimte...

En tja, waarom zou je iets meten? Elektriciteit kost ook bijna niets en als het ergens lekt springt de aardlekschakelaar. :+ Meten doe je natuurlijk om inzicht te krijgen, en mogelijk iets te besparen. Misschien ontdek je wel hoe onmogelijk lang één van de gezinsleden onder de douche staat ofzo.

Ik meet het waterverbruik hier ook, met een pulsgever van de fabrikant van mijn watermeter, 2 schroefjes vastdraaien en je hebt een pulsuitgang. :) Zelf hobbyen met een optische of magneetsensor kan natuurlijk ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a20NTZT11YQvJ4FBhTkWvMH6ZiU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z2wJzfwouZ5pKEqJPLgXJx83.jpg?f=user_large

Heb voor de zonnepanelen ook nog een kWh meter met een pulsuitgang, maar de rest haal ik uit de P1 poort (elektriciteitsverbruik en gas). Dus @roeldm heeft verder niet zoveel aan mijn oplossing denk ik...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1