Advies bij oveverrhittende 10850k

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-08 22:09
Hey Tweakers,

Voor iemand die veel met 3d modelleren en renderen werkt heb ik een pc helpen bouwen met de volgende specs.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-10850K Boxed€ 419,-€ 419,-
1MoederbordenGigabyte Z490 UD€ 128,90€ 128,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC€ 918,39€ 918,39
1Interne harde schijvenSeagate ST2000DM008, 2TB€ 52,90€ 52,90
1BehuizingenNZXT H510 Zwart/Wit€ 72,90€ 72,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 48,99€ 48,99
1Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB3K2/16€ 59,35€ 59,35
1VoedingenCorsair RM850 (2019)€ 150,04€ 150,04
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.959,47

Het probleem is nu dat deze PC crasht na verloop van tijd.
Renders maken in blender met GPU gaat prima en benchmarks draaien gaat ook prima (Cinebench, Unigine Superposition). Als we echter in blender iets renderen op CPU, zien we op Realtemp de temperatuur binnen een minuut richting de 95C vliegen en freezed de pc waarna er een hard reboot nodig is. Bij prime95 is dit gek genoeg niet.
Eenzelfde freeze vind plaats na een half uur Call of Duty. Als hij het spel echter speelt zonder side panel op zijn kast, vindt er geen crash plaatst.

Misschien zie ik iets over het hoofd maar volgens vinden die crashes gewoon plaats puur door onvoldoende koeling. We hebben inmiddels de CPU koeler gereseat en de thermal paste gereapplied, MCE uitgeschakeld in de bios maar de PC crashte nog steeds.

Het klinkt alsof de combinatie van een slecht gebinde 10850k + case met waardeloze airflow zorgt voor heatsoak, wat op te lossen is met meer fans (nu enkel cpu koeler + 1 exhaust), maar de CPU spike die bijna instant de computer crasht is onacceptebel.

Hoe zouden jullie dit probleem aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:03
Hoe zit het met de fan setup,hoeveel fans zitten erin,hoe blazen ze,ect

En bij Real Temp en andere stresstest,zet de vcore altijd op een vaste waarde.Moederborden gaan bij die test vaak de vcore opschroeven,wat er voor zorgt dat die cpu aan het frituren is

Verder gebruikt Realtemp AVX,wat er voor zorgt dat de warmte nogal oploopt.Ik zie in de reviews dat de cpu dan over de 240 gaat qua verbruik.

Dat is erg hoog en zeer waarschijnlijk ook teveel voor de Scycthe koeler,echter zie ik niet hoeveel watt aan warmte deze koeler kan verwerken.

Zeker als dus de vcore ook nog eens omhoog gaat,dan heb je dit als resultaat,dat de boel oververhit.
Je had in dit geval beter voor een AMD kunnen gaan die veel minder verbuikt produceerd als deze Intels.

Kijk bv hier maar als er een stresstest word gedraaid wat het verbruik dan is:
https://www.techpowerup.c...el-core-i9-10850k/18.html

Je moet dan ook wel een Moederbord hebben met erg goede VRM's om dit te kunnen trekken en dus wel erg goede koeling,liefst denk ik zelfs watercooling indien die bv ook voor Renderen gebruikt word

[ Voor 68% gewijzigd door freaky35 op 29-11-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

Ik verwacht geen oververhitting met die koeler. VCore aanpassen hoeft niet, CPU's moeten op auto ook gewoon hun werk doen met de bijgeleverde koeler.
Heb je de koeler goed gemonteerd? Plastic onderop de koeler verwijderd en de koelpasta goed aangebracht?

[ Voor 5% gewijzigd door Fordox op 29-11-2020 12:01 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Fordox schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:00:
Ik verwacht geen oververhitting met die koeler. VCore aanpassen hoeft niet, CPU's moeten op auto ook gewoon hun werk doen met de bijgeleverde koeler.
Heb je de koeler goed gemonteerd? Plastic onderop de koeler verwijderd en de koelpasta goed aangebracht?
300 watt verwerken is nogal veel voor een aircooler.

En verder als ik deze test bekijk:

YouTube: Intel Z490 Motherboard VRM Temp Test, Sub $200 Roundup

De VRM's op dit bord in combinatie met die cpu met een stresstest ook nog eens oververhit met stresstest.
Kortom je hebt nogal een slechte situatie zo,naar mijn mening :X

[ Voor 28% gewijzigd door freaky35 op 29-11-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

freaky35 schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:01:
[...]

300 watt verwerken is nogal veel voor een aircooler
300 Watt? De CPU's hebben een TDP van 125 Watt. Daarnaast is een beefy luchtkoeler even goed als de meeste AIO's.
Het moederbord is wel een beetje ondermaats voor deze CPU inderdaad. De VRM's gaan aardig warm lopen dat kan lijden tot een crash.

Ik heb TS ook nog even nagelezen. Als het zijpaneel eraf is draait het systeem wel goed, dat klinkt als een slechte airflow zoals WitchHunter zelf al heeft geconstateerd. Dat wordt dus even investeren in een paar meer ventilatoren al is de kast niet ideaal voor goeie airflow.

[ Voor 14% gewijzigd door Fordox op 29-11-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Fordox schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:04:
[...]

300 Watt? De CPU's hebben een TDP van 125 Watt. Daarnaast is een beefy luchtkoeler even goed als de meeste AIO's.
Het moederbord is wel een beetje ondermaats voor deze CPU inderdaad. De VRM's gaan aardig warm lopen dat kan lijden tot een crash.

Ik heb TS ook nog even nagelezen. Als het zijpaneel eraf is draait het systeem wel goed, dat klinkt als een slechte airflow zoals WitchHunter zelf al heeft geconstateerd. Dat wordt dus even investeren in een paar meer ventilatoren al is de kast niet ideaal voor goeie airflow.
ja 300 watt, die 125 watt staat mooi op papier,maar dat verandert compleet met stresstest.Zeker met een cpu met zoveel cores

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:04
Fordox schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:04:
[...]

At stock settings, the 10850K has the same 125W PL1 (power level 1 - at base frequency) and 250W PL2 (power level 2 - at all-core boost frequency) rating as the Core i9-10900K.

https://www.tomshardware....core-i9-10850k-cpu-review
WitchHunter schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:36:
Hey Tweakers,

Voor iemand die veel met 3d modelleren en renderen werkt heb ik een pc helpen bouwen met de volgende specs.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-10850K Boxed€ 419,-€ 419,-
1MoederbordenGigabyte Z490 UD€ 128,90€ 128,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC€ 918,39€ 918,39
1Interne harde schijvenSeagate ST2000DM008, 2TB€ 52,90€ 52,90
1BehuizingenNZXT H510 Zwart/Wit€ 72,90€ 72,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 48,99€ 48,99
1Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB3K2/16€ 59,35€ 59,35
1VoedingenCorsair RM850 (2019)€ 150,04€ 150,04
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.959,47

Het probleem is nu dat deze PC crasht na verloop van tijd.
Renders maken in blender met GPU gaat prima en benchmarks draaien gaat ook prima (Cinebench, Unigine Superposition). Als we echter in blender iets renderen op CPU, zien we op Realtemp de temperatuur binnen een minuut richting de 95C vliegen en freezed de pc waarna er een hard reboot nodig is. Bij prime95 is dit gek genoeg niet.
Eenzelfde freeze vind plaats na een half uur Call of Duty. Als hij het spel echter speelt zonder side panel op zijn kast, vindt er geen crash plaatst.

Misschien zie ik iets over het hoofd maar volgens vinden die crashes gewoon plaats puur door onvoldoende koeling. We hebben inmiddels de CPU koeler gereseat en de thermal paste gereapplied, MCE uitgeschakeld in de bios maar de PC crashte nog steeds.

Het klinkt alsof de combinatie van een slecht gebinde 10850k + case met waardeloze airflow zorgt voor heatsoak, wat op te lossen is met meer fans (nu enkel cpu koeler + 1 exhaust), maar de CPU spike die bijna instant de computer crasht is onacceptebel.

Hoe zouden jullie dit probleem aanpakken?
Denk dat je toch echt aan andere koeling moet gaan denken.

We used the 280mm Corsair H115i water cooler with the fans cranked to full blast for testing, and just like with the 10900K, the 10850K pushed up to 100C during any type of AVX stress test.

[ Voor 76% gewijzigd door spookz0r op 29-11-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik heb dezelfde case, een vooral de voorkant is niet goed in lucht binnentrekken.
Zeker in mijn geval waar de aio radiator daar ook nog eens voor zit.

Dus zorg dat je alle fan plekken bezet, die logisch zet (van voren naar achter, of net andersom. niet alles naar binnen) En check je fan curves dat ze ook gaan draaien.

Bij mij was een probleem dat de fans niet op rampten in games.
omdat de cpu relatief bleef, in tegenstelling tot de vrm chips en mijn 5700xt die liepen te koken

Heb nog getwijfeld naar een meshify te gaan, maar zeker in het wit is de h510 wel mooi :)

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 29-11-2020 12:11 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag die toch altijd gesteld moet worden - ook al hoor je hem niet te vragen.

Heb je de beschermende sticker van de bodem van je CPU koeler afgehaald?

Ik had hier een paar werken geleden (weer) een PC op het buro die al "jaren slecht was, altijd problemen mee gehad, blabla". Na het openen en de koeler demonteren, een mooi stickertje tussen de koelpasta en het koelblok.

Tja, dan krijg je wel problemen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Fordox schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:00:
Dan heb jij nog nooit een Intel10xxx CPU gehad. Als je alles op auto laat staan in je BIOS dan gebeurt wat TS omschrijft. Ik zou mijn topic eens lezen voor wat tips. Dit is wel met een 10900K maar vrijwel vergelijkbaar met jou 10850K. Komt er kortgezegd op neer dat je je Vcore van auto moet halen. Ik heb ditzelfde gehad bij een andere build met een 10600K.

[ Voor 4% gewijzigd door Techno Overlord op 29-11-2020 12:15 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:12:
Even een vraag die toch altijd gesteld moet worden - ook al hoor je hem niet te vragen.

Ik had hier een paar werken geleden (weer) een PC op het buro die al "jaren slecht was, altijd problemen mee gehad, blabla". Na het openen en de koeler demonteren, een mooi stickertje tussen de koelpasta en het koelblok.

Tja, dan krijg je wel problemen.....
Dan zou je met de kap eraf datzelfde probleem moeten hebben.
Als het met kap eraf wel werkt, is dat gewoon een symptoon van te weining/verkeerde airflow in de case

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Techno Overlord schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:14:
[...]

Dan heb jij nog nooit een Intel10xxx CPU gehad. Als je alles op auto laat staan in je BIOS dan gebeurt wat TS omschrijft. Ik zou mijn topic eens lezen voor wat tips. Dit is wel met een 10900K maar vrijwel vergelijkbaar met jou 10850K. Komt er kortgezegd op neer dat je je Vcore van auto moet halen. Ik heb ditzelfde gehad bij een andere build met een 10600K.
Het lijkt me zeer ongebruikelijk van Intel/gigabyte dat ze een 'auto' setting meeleveren die niet werkt. De hele reden van de auto setting is dat het hoort te werken ongeacht de slechte binning van het silicium.
Tuurlijk krijg je m kouder/beter als je de vcore vast zet/undervolt, maar dan ben je al aan het tweaken. Stock hoort elk systeem te werken.
In dit geval is de airflow ondermaats, iets dat jij ook had bij je Fractal Design kast. Dan kun je dat ook fixen met een stevigere koeler/undervolt zoals jij dat hebt gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Fordox op 29-11-2020 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Fordox schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:24:
[...]

Het lijkt me zeer ongebruikelijk van Intel/gigabyte dat ze een 'auto' setting meeleveren die niet werkt. De hele reden van de auto setting is dat het hoort te werken ongeacht de slechte binning van het silicium.
Tuurlijk krijg je m kouder/beter als je de vcore vast zet/undervolt, maar dan ben je al aan het tweaken. Stock hoort elk systeem te werken.
En juist dit is vaak het probleem.Om de boel stabiel te houden hgeven de borden vaak meer vcore,waardoor de boel juist oververhit.

Zeker met deze cpu die al erg veel verbruikt is dat een slechte combinatie,zeker dus als je de boel flink stressed

TS kan dit ook zien als je bv een tool als HWInfo draait met een stresstest,dan zie je wel wat er met de vcore gebruikt

https://www.hwinfo.com/

Verder is dus de koeling van de VRM's op de dit bord onvoldoende,waardoor de boel ook wel makkelijk wil vastlopen en ook het bord kan beschadigen door de stresstest.Door oververhiting

[ Voor 17% gewijzigd door freaky35 op 29-11-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

freaky35 schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:27:
[...]

En juist dit is vaak het probleem.Om de boel stabiel te houden hgeven de borden vaak meer vcore,waardoor de boel juist oververhit.

Zeker met deze cpu die al erg veel verbruikt is dat een slechte combinatie,zeker dus als je de boel flink stressed

TS kan dit ook zien als je bv een tool als HWInfo draait met een stresstest,dan zie je wel wat er met de vcore gebruikt

https://www.hwinfo.com/
Ja ik ben het met je eens. Maar ik vind undervolten geen nette oplossing voor dit probleem. Er zijn genoeg consumenten die bang worden om de BIOS op te starten en te spelen met voltages. De basis van het systeem hoort gewoon goed te zijn, en de fout in dit systeem is eigenlijk een ongelukkig gekozen kast. De kast is aardig ondermaats voor een systeem met een 3080 en een CPU van dit kaliber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Fordox schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:24:
[...]

In dit geval is de airflow ondermaats, iets dat jij ook had bij je Fractal Design kast. Dan kun je dat ook fixen met een stevigere koeler/undervolt zoals jij dat hebt gedaan.
Helemaal mee eens natuurlijk maar in de praktijk werkt het in ieder geval niet zo op het Z490 platform. Genoeg info te vinden op internet waaronder onderstaande video.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
freaky35 schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:48:
Hoe zit het met de fan setup,hoeveel fans zitten erin
1 exhaust boven en 2 op de cpu koeler. Ik heb nog even gewacht met het aanschaffen van meer fans want de AIO rout staat nog altijd open hier zitten al fans bij.
spookz0r schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:09:
[...]
At stock settings, the 10850K has the same 125W PL1 (power level 1 - at base frequency) and 250W PL2 (power level 2 - at all-core boost frequency) rating as the Core i9-10900K.
[...]
Dat verklaart een hoop, bedankt. Ik had de TDP van de CPU vergeleken met de TDP van de koeler, en deze hw.info review gelezen waar ook wordt getest met "130w vermogen op een 2011 socket". Verder heb ik zelf meestal de voorkeur voor luchtkoelers aangezien hier een stuk minder bewegende onderdelen opzitten en het voor veel toepassingen goed genoeg is, maar dit is idd echt een usecase voor waterkoeling.
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:12:

Jep en dus ook nog gedubbelchecked en gereseat
Techno Overlord schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:14:
[...]

Het filmpje wat we in je 2e post plaats heb ik ook gekeken, en als gevolg daarvan MCE uitgeschakeld. Tijdens stress tests blijft de Vcore dan ook onder de 1.27V

Maar bedankt allemaal! ik ga een AIO koeler uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Alleen1 exhaust fan. Dat is helaas veel te weinig. Je zal ook de nodige intake fans moeten hebben om koele lucht aan te voeren met deze hardware. Ik zou zeker dus een aantal intake fans plaatsen.

Verder blijft het een punt dat het moederbord slechte koeling heeft voor de vrm’s ik zou serieus overwegen om een beter bord aan te schaffen die betere koeling daarvoor heeft en een zo sterk mogelijke vrm setup. Dat los je met geen enkele andere verandering op, behalve een ander moederbord

[ Voor 43% gewijzigd door freaky35 op 29-11-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
@freaky35 lees even 1 regel verder 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Een radiator fans zijn er vooral dus voor de koeling van de radiator,die blazen dus geen koele lucht de kast in. Je bent intake fans nodig

Maar in de bodem zeg maar zitten ook fan dus?
Maak als het mogelijk is even een foto van de binnenkant. Als je wilt

Ik zou een andere kast overwegen. De enige plaats voor een AIO is voorin. Dat is met deze hardware niet wenselijk. En er blijven dan te weinig mogelijkheden over om fatsoenlijke airflow te krijgen. Je wilt in dit geval toch naar mijn mening de AIO bovenin kunnen plaatsen. Met een fan achterin als exhaust een aantal fans voorin die verse koele lucht aanvoeren.

Als je bij de huidige kast de AIO voorin plaatst dan blaast deze alleen maar hete lucht de kast binnen.
Eigenlijk precies wat Heuveltje al aangeeft .

[ Voor 81% gewijzigd door freaky35 op 29-11-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:18:
[...]

Dan zou je met de kap eraf datzelfde probleem moeten hebben.
Als het met kap eraf wel werkt, is dat gewoon een symptoon van te weining/verkeerde airflow in de case
Goed punt. Daar had ik even overheen gelezen.

@ts dit ga je met een AIO dus ook niet oplossen he - je hebt juist luchtverplaatsing in je kast en over je VRMs nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Ik draai sinds kort ook de 10850K, en de enige luchtkoeler die ik tot nu toe getest heb ( uit velen! ) die hem nog onder de 100C houdt ( rond 92 max. ) bij heavy workloads, is de Noctua NH-D15. Bij vele andere ( o.a de Mugen, of goedkopere Noctua's etc. ) kom je op 100C en Thermal Throttled de CPU. Dit alles met een stock 10850K zonder MCE, en Intel spec PL1/2 en Tau....
Let wel op, dit zijn synthetische workloads, vooral met AVX loopt de temp snel op.. zonder AVX is het beeld heel anders. Gamen geeft bijvoorbeeld veel lagere temps, denk aan 70 tot 75C.

Je keuze is dus beperkt, zelfs met de BeQuiet! Dark Rock 4 kwam het niet goed.. het is dus imho, of een goede AIO, of de NH-D15..

Deze hoge temps zijn gedurende de 56 seconden durende Tau op PL2.. zodra je CPU naar PL1 springt dalen de temps opzich wel, maar dat wil je eigenlijk niet.

Met de NH-D15 heb ik PL1 op 195W staan ipv 125, en dat blijft stabiel rond de 96C.

En dit alles inderdaad sterk afhankelijk van je moederbord/VRM oplossing.
Ik heb zelf de Asus Prime Z490-P, en Vcore auto of handmatig maakt geen verschil.

Als je deze video erbij pakt zie je een enorm verschil tussen de verschillende moederborden..jou mainboard staat er ook tussen.
YouTube: Intel Z490 VRM Testing, Budget Buyers Beware of Lies & Misleading Ma...

[ Voor 51% gewijzigd door mvz op 04-12-2020 09:43 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik kom er even op terug, ik had het in eerste instantie fout. Het is blijkbaar dus wel een chip die uitzonderlijk warm wordt door een te hoge Vcore in auto settings.
Ik had beter verwacht van Intel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

- Koop een moederbord met betere stoomvoorziening.
- Vcore niet te hoog zetten. Zeker niet op auto.
Zorg voor goede koeling/airflow. Tenminste Front twee intake en back exhaust.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Update:

We hebben een Bequiet Pureloop van 280mm toegevoegd. Inclusief de radiator fans zijn er nu 2 intake en 2 exhaust fans.

Na synthetische stresstests, CoD en wat Blender renders is de CPU niet boven de 65C uitgekomen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHxHbI8noLmO956k_ybszVmrfD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3mIXfwFdaSS0vVIwZBg0MDIf.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1