Oud Nederlands voetbalmanagerspel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spopke
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-11-2020
Ik ben op zoek naar een heel oud Nederlands voetbalmanagerspel

Wat ik er nog van weet:
Stond op en cd-rom (als ik het me goed herinner met iets van de Nederlandse vlag op het hoesje)
Zal ongeveer 25-30 jaar geleden zijn
Ging om Nederlandse competitie waarbij je in de hoofdklasse kon beginnen. (ik weet nog dat ik altijd begin met urk haha)
Hoofdscherm bestond uit 9 blokken (o.a. stadion, financiën, team, sponsors, standen)
Stadion kon je echt op detail (per stoeltje) uitbreiden.
Maximale waarde van een speler was 999
Rechtboven moest je een dag verder klikken (dubbel klik of rechter muisknop was dit naar volgende wedstrijd)
Kon meerdere teams in een keer hebben (speelde altijd met een maat van me. Ieder had een team)

Wie kan me helpen aan de naam?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Spopke op 28-11-2020 08:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthFarmer
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 14:36
Was dat niet Davilex Competitiemanager? Met commentaar van Hans Kraaij senior. Volgens mij nog geen 30 jaar oud, maar wel een eindje in die richting. Ik weet niet meer exact hoe het ging, maar dit is het enige voetbalmanagerspel dat ik me zo kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
DarthFarmer schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:33:
Was dat niet Davilex Competitiemanager? Met commentaar van Hans Kraaij senior. Volgens mij nog geen 30 jaar oud, maar wel een eindje in die richting. Ik weet niet meer exact hoe het ging, maar dit is het enige voetbalmanagerspel dat ik me zo kan herinneren.
Hehe, daar dacht ik ook gelijk aan! Die heb ik nog liggen ook. :+
Volgens mij waren er niet zoveel andere Nederlandse games van dit soort. Maar wel meerdere edities van.

Pro-tip: er is een verzameltopic voor deze vragen: [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 28-11-2020 08:44 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spopke
DarthFarmer schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:33:
Nee die had ik ook maar die was het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spopke
Cyphax schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:35:
[...]

Hehe, daar dacht ik ook gelijk aan! Die heb ik nog liggen ook. :+
Volgens mij waren er niet zoveel andere Nederlandse games van dit soort. Maar wel meerdere edities van.

Pro-tip: er is een verzameltopic voor deze vragen: [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5 :)
Dank voor de link. Zal mijn vraag ook dat posten d:)b