LG OLED 65B7V burn in en verticale balk na 2.5 jaar

Pagina: 1
Acties:
  • 3.606 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-09 16:57
Hey Tweakers,

In juni 2018 heb ik bij *knip* (web)winkel een LG OLED 65B7V gekocht voor 2200 euro. Kortgeleden kwamen wij erachter dat de TV burn in heeft. Tevens is aan de rechterzijde van de TV een soort verticale balk zichtbaar waarbij de kleuren lichter zijn en er wat vlekken lijken te ontstaan.

Via *knip* (web)winkel heb ik een reparatieverzoek ingediend en aangegeven dat ik dit niet vind kunnen na slechts 2.5 jaar regulier gebruik.

Inmiddels heb ik een offerte ontvangen van CE-Repair van 770 euro voor de reparatie van de TV. Ik vind dit buitensporig hoog. Zijn jullie het hier mee eens of is dit een redelijk aanbod? Als dit geen redelijk aanbod is, welke stappen kan ik dan het beste ondernemen?

Alvast bedankt voor jullie tijd!

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 27-11-2020 19:45 . Reden: Naam winkel verwijderd, gezien deze (nog) niets toevoegt aan de discussie. ]

Beste antwoord (via Yorinn op 14-02-2021 23:29)

• YoungStarDC
Het heeft even geduurd, maar het probleem is uiteindelijk netjes opgelost. Ik heb een kleine bijbetaling gedaan voor een LG CX 65 met opnieuw twee jaar garantie. Hij hangt sinds vanmiddag aan de muur en we zijn erg tevreden.

Ik heb geen brieven of dergelijke hoeven schrijven gelukkig. Iedereen dank voor het advies! :)

[ Voor 18% gewijzigd door YoungStarDC op 14-02-2021 23:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@YoungStarDC Heb je al in deze sectie gelezen naar informatie ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
Hackus schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:43:
@YoungStarDC Heb je al in deze sectie gelezen naar informatie ?
Ik heb zeker al een en ander doorgelezen. Omdat dit voor mij echter redelijk onbekend gebied is (garantie kwesties buiten de standaard 2 jaar fabrieksgarantie) vond ik het toch fijn om verder te informeren hier.

Ik begrijp dat, als ik er met *knip* (web)winkel niet uit kom, ik bijvoorbeeld kan overgaan op het versturen van een dagvaarding.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 27-11-2020 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

YoungStarDC schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:51:
[...]

Ik heb zeker al een en ander doorgelezen. Omdat dit voor mij echter redelijk onbekend gebied is (garantie kwesties buiten de standaard 2 jaar fabrieksgarantie) vond ik het toch fijn om verder te informeren hier.

Ik begrijp dat, als ik er met verkoper niet uit kom, ik bijvoorbeeld kan overgaan op het versturen van een dagvaarding.
Eerst ingebrekestelling sturen.
Je hebt recht op gratis reparatie, of vervangen van gekocht goed binnen deze termijn. Fabrieks - of verkopersgarantie staan hier buiten. Beroep je op de wettelijke garantie. Conformiteit.

pricewatch: LG OLED65B7V

Hier uit blijkt dat het om een toestel gaat die voor meer dan €3500,- in de markt is gezet. Daar mag je wel 60mnd gebruik van verwachten, zonder enige gebreken. Bij gebrek, kosteloos herstel of vervangen.

[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 27-11-2020 19:13 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Oud artikel inmiddd, maar wel leerzaam: https://fwd.nl/2018/10/ac...www.homecinemamagazine.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam van de (web)winkel uit de TS verwijderd. Deze mag achterwege blijven zolang die niet van belang is. Ook het hinten ernaar is niet de bedoeling.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
Bedankt beide! Ik heb ze net eerst maar eens een bericht gestuurd via Messenger omdat er geen email contactformulier te vinden is voor zover ik kan zien.

Afhankelijk van de reactie zal ik mijn vervolgstappen plannen en dit topic updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Loopt (of liep) hier eenzelfde topic, daar kun je behoorlijk wat info in vinden. Ging ook over een LG OLED als ik me niet vergis :)

Deze dus.

[ Voor 24% gewijzigd door Dagion op 27-11-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
Dagion schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:25:
Loopt (of liep) hier eenzelfde topic, daar kun je behoorlijk wat info in vinden. Ging ook over een LG OLED als ik me niet vergis :)

Deze dus.
Bedankt, heel veel nuttige informatie inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De vraag is of de televisie conform is of niet. Dat hangt onder meer af van hoe de televisie is gebruikt, de mate van inbranden en mededelingen van de koper voordat je de televisie kocht. Een lichte mate van inbranden bij OLED is volgens mij na enige jaren te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
GlowMouse schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 01:45:
De vraag is of de televisie conform is of niet. Dat hangt onder meer af van hoe de televisie is gebruikt, de mate van inbranden en mededelingen van de koper voordat je de televisie kocht. Een lichte mate van inbranden bij OLED is volgens mij na enige jaren te verwachten.
De TV is altijd heel normaal gebruikt. Hij hangt aan de muur en staat een aantal uur per dag aan. Gevarieerde content want iedereen in huis kijkt weer wat anders.

Voor de mate van inbranden zal ik een foto toevoegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrZYrn9XIocIN_4gJuuX3fZ7iYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L7WYY7KNnJXr21hGCDBhv1zO.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de rechterzijde kun je de balk met "vlekken" zien. Ik weet niet wat de correcte term hiervoor is. Links onder zie je wat lijkt op een dartbord. Ik kijk zelf vaak darts wanneer het live op TV is, dus het zal geen toeval zijn. Er wordt wel regelmatig van shot gewisseld en je hebt reclames, voor en nabeschouwing, etc. Dus vreemd is het voor mij wel!

Er is tijdens de koop verder niets over het inbranden gezegt voor zo ver ik mij kan herinneren.

Ik kwam toevallig tegen dat mijn TV een van de modellen was die mogelijk problemen had met oververhitting door de voedingskaart: nieuws: LG begint ook in Benelux met vervangen oled-tv's vanwege kans op over.... Kan dit een oorzaak zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Valt dit op als je gewoon tv kijkt, of alleen als je een testbeeld opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
GlowMouse schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 03:00:
Valt dit op als je gewoon tv kijkt, of alleen als je een testbeeld opent?
Het dartbord valt op bij gewoon TV kijken en de balk vooral bij een velle achtergrond, zoals bij voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:27
Heeft zo'n TV geen (service) menu waar het aantal branduren te zien is, dat kan mogelijk ook helpen bij het bepalen van normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
Dennism schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:57:
Heeft zo'n TV geen (service) menu waar het aantal branduren te zien is, dat kan mogelijk ook helpen bij het bepalen van normaal gebruik.
In het reguliere menu kan ik niet het niet vinden. Ik zie online staan dat je een service remote nodig hebt om in het service menu te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
De batterij van de afstandsbediening is bijna leeg.

Lijkt meer op een 'dirty screen'?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe is dit nou afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
Ik wacht nog op reactie van de winkel. Die zal ik hier delen en vervolgens kijk ik verder of verdere stappen nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Dit helpt TS niet verder met zijn probleem.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 30-11-2020 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende moderator toe. Hier is het offtopic.

[ Voor 120% gewijzigd door Yorinn op 30-11-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 02:00
*knip*, een eigen topic rondom je TV is voldoende.

[ Voor 91% gewijzigd door Perkouw op 01-12-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
Ik krijg maar geen reactie via Messenger of de Live Chat. Ik wil het niet telefonisch afhandelen omdat ik dan niks zwart op wit heb. Of moet ik dat toch maar doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:36
YoungStarDC schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:56:
Ik krijg maar geen reactie via Messenger of de Live Chat. Ik wil het niet telefonisch afhandelen omdat ik dan niks zwart op wit heb. Of moet ik dat toch maar doen?
Je kan bellen en het opnemen(hoef je niet te melden). En daarna zwart op wit laten mailen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

YoungStarDC schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:56:
Stuur een e-mail, aangetekende brief en per gewone post. Chat heb je niets aan.
info@
contact@
verkoop@
klantenservice@
er zal echt wel ergens een e-mailadres te vinden zijn.

Dit heeft gewerkt bij ander forumlid=> https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65063000

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 05-12-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb ook de Oled65B7 gekocht in maart 2018. In mei 2018 is het paneel vervangen vanwege hevige artifacts aan de rechterkant van het scherm.
Nu 2 jaar later heb ik last van een ingebrande logo en balken over de breedte.
Dit terwijl we de tv normaal gebruiken en regelmatig van kanaal wisselen.
Ook de voeding van mijn TV is niet vervangen. Ik weet niet in hoeverre dit heeft bijgedragen aan de problemen.

Ik heb LG gebeld en die hebben CE repair ingeschakeld voor een offerte. Jawel Totaal € 1.518,57 reparatiekosten.
Daar gaat dan de coulance van LG van af - € 863,24. Rest mij een bedrag van Totaal € 730,33 + BTW 153,37 =
Totaal incl. BTW € 883,70 te betalen voor reparatie. En dat voor een tv van 3499,00 EUR.
Ook ik ga hier niet mee akkoord natuurlijk. Inmiddels heb ik het bedrijf gebeld waar ik het heb gekocht.
Mijn doel is dat ze het restant betalen zodat ik niet voor de reparatie hoeft te betalen.
Ik wordt binnen 5 werkdagen terug gebeld.

voorbeeld ingebrande logo en balken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yo6FWjSyCawlLRBZrgyP-nJie3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNXlthn9Hf1D6efrdWdakl9A.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien offtopic. Maar waarom zetten die tvzenders eigenlijk permanent een logo in beeld en dan ook nog met felle kleuren. meeste apparaten hebben tegenwoordig toch epg.
Je zou ze eigenlijk aansprakelijk moeten stellen voor het ongevraagd adverteren van hun logo op jou scherm. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@pleen
offtopic: Je koopt iets in een winkel, dus heb je een overeenkomst met hen. de winkel moet conformiteit nakomen(Wettelijke Garantie) niet de fabrikant. bij klachten ga je naar de verkoper/winkel, en niet naar de fabrikant,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 13:00

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Heb hetzelfde probleem vorige week via LG traject gestart en nu contact met CE repair. Begrijp uit jullie verhaal dat ik tegen hetzelfde probleem ga aanlopen en dat dit een heel proces gaat worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Clqs9XKULa6pgX0_4iHUIlPWd7g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVnm77TjnWpxBVyDZHy9xWmf.jpg?f=fotoalbum_medium

Had hier al wat meer gevonden over problemen met 2017 modellen. Eerst zou LG alles gratis reparenen maar daar zijn ze nu blijkbaar van afgestapt. Misschien gezamelijk naar consumentenbond gaan ?

https://www.consumentenbo...-reparatie-in-de-praktijk
https://www.reddit.com/r/...tm_source=amp&utm_medium=

Je heb met zulke kosten dus redelijkheid dat het toestel gemakkelijk 6 jaar naar behoren moet functioneren.

Hackus schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:08:
@pleen
offtopic: Je koopt iets in een winkel, dus heb je een overeenkomst met hen. de winkel moet conformiteit nakomen(Wettelijke Garantie) niet de fabrikant. bij klachten ga je naar de verkoper/winkel, en niet naar de fabrikant,
Vindt het vreemd een winkel verantwoordelijk te stellen als de fabrikant duidelijk een slecht product heeft gemaakt.

[ Voor 26% gewijzigd door NLKornolio op 08-12-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NLKornolio schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:18:
Heb hetzelfde probleem vorige week via LG traject gestart en nu contact met CE repair. Begrijp uit jullie verhaal dat ik tegen hetzelfde probleem ga aanlopen en dat dit een heel proces gaat worden.

[Afbeelding]

Had hier al wat meer gevonden over problemen met 2017 modellen. Eerst zou LG alles gratis reparenen maar daar zijn ze nu blijkbaar van afgestapt. Misschien gezamelijk naar consumentenbond gaan ?

https://www.consumentenbo...-reparatie-in-de-praktijk

Je heb met zulke kosten dus redelijkheid dat het toestel gemakkelijk 6 jaar naar behoren moet functioneren.

[...]

Vindt het vreemd een winkel verantwoordelijk te stellen als de fabrikant duidelijk een slecht product heeft gemaakt.
Hoe een verkoper het vergoed krijgt of het voor je verhelpt, heb jij als consument-koper niets mee van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 13:00

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Hackus schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:30:
[...]

Hoe een verkoper het vergoed krijgt of het voor je verhelpt, heb jij als consument-koper niets mee van doen.
Kijk ik echt heel anders naar na zoveel jaar. Die zaak heeft wel wat beters te doen lijkt mij. Al paar defect buiten garantie maar binnen de economische waarde. Beide met de fabrikankt contact opgenomen en wordt beide door hun behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NLKornolio schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:36:
[...]

Kijk ik echt heel anders naar na zoveel jaar. Die zaak heeft wel wat beters te doen lijkt mij. Al paar defect buiten garantie maar binnen de economische waarde. Beide met de fabrikankt contact opgenomen en wordt beide door hun behandeld.
wettelijke garantie, is wat anders dan verkopers- of fabrieksgarantie. bij wet hoort de verkoper conformiteit na te komen, en niet de fabrikant. zo is het nu eenmaal ingericht. lees je in over wat ik hier vertel, dan lee(r)s je het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-05-2024
@ iedereen.
Ik kreeg vandaag een belletje van LG nadat ik zowel de winkel *knip* Ook het hinten naar de naam van de webwinkel is niet de bedoeling. als LG aangetekend een ingebrekestelling had gestuurd.

De medewerker van LG wist mij te vertellen dat LG eenmalig mijn paneel kosteloos gaan vervangen :9
Ben ik erg blij mee. Wel netjes van LG en dat mag ook gezegd worden.
Dus soms loont het wel om de fabrikant te betrekken.

Succes iedereen die nog problemen ervaart.

[ Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 06-01-2021 18:15 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• YoungStarDC
Het heeft even geduurd, maar het probleem is uiteindelijk netjes opgelost. Ik heb een kleine bijbetaling gedaan voor een LG CX 65 met opnieuw twee jaar garantie. Hij hangt sinds vanmiddag aan de muur en we zijn erg tevreden.

Ik heb geen brieven of dergelijke hoeven schrijven gelukkig. Iedereen dank voor het advies! :)

[ Voor 18% gewijzigd door YoungStarDC op 14-02-2021 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietPiraat80
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-06-2021
Hier ook een tv van 3,5 jaar oud met een permanent Netflix logo rechts onder in het scherm. Mooie is, dit is het logo wat tijdens het scrollen zichtbaar is in de ingebouwd app. Ik scroll geen uren/ dagen achtereen door dit scherm.

De verkoper geeft aan slechts een doorgeefluik te zijn wanneer het op service aankomt. En bij LG hoef je niet aan te kloppen, die sturen CE Repair graag een keer lang á €100,-. Dit terwijl ik ze al foto's van het probleem gestuurd heb. Ik vindt dit werkelijk een schandalige gang van zaken.

Ik ben altijd zeer tevreden geweest over deze tv maar ik kan je wel vertellen, dit was mijn 3e en laatste LG tv.

Heeft iemand misschien nog advies? zou het in gebreke stellen van LG nut hebben na 3,5 jaar?

[ Voor 6% gewijzigd door PietPiraat80 op 30-03-2021 21:36 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit is geen algemeen 'garantie-ervaringen voor LG televisie'-topic. Eigen ervaringen delen rondom garantiezaken en het vragen hiernaar is dan ook offtopic hier.

Gezien TS zijn oplossing heeft, zet ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.