Hoi, mijn internetaansluiting zit in de meterkast, de meterkast zit buiten mijn woning. Het wifibereik in de woonkamer is daardoor niet sterk; te zwak. Ziggo bood daarvoor de oplossing een extra router in de woonkamer te plaatsen. Prima oplossing, maar betekent dat er een lange kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer moet om daar de router te kunnen koppelen. Die kabel (cat6) gaat door de muren en komt in de woonkamer uit.
Deze kabel wil ik netjes wegwerken d.m.v. een inbouw wandcontactdoos. Deze heb ik gevonden: https://www.praxis.nl/ger...Cg0K2IMG_6SxoCeuYQAvD_BwE. Ik heb de kabel gestript en de kleuren op volgorde er in gedaan:
:strip_exif()/f/image/k0nZlhHgPpKbwei8FbahGsEd.jpg?f=fotoalbum_large)
Getekend ziet dat er zo uit:
:strip_exif()/f/image/BuOWSwnrZ9cF2gPrfsEiaeVt.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij is dit de juiste manier. Toch haal ik maar 70mbps via deze kabel. Soms valt de wifi van de extra router in de woonkamer weg. Komt dat door de lengte, door de manier van strippen of speelt er iets anders? Ziggo monteur is geweest, heeft proberen snelheid te meten met zijn apparatuur maar kwam helemaal niks uit. Hij dacht dat de kleuren niet goed zaten, maar volgens mij wel. Direct via de router in de meterkast krijg ik 250mbps. Doe ik iets fout? Zijn er andere mogelijkheden?
Dank!
Deze kabel wil ik netjes wegwerken d.m.v. een inbouw wandcontactdoos. Deze heb ik gevonden: https://www.praxis.nl/ger...Cg0K2IMG_6SxoCeuYQAvD_BwE. Ik heb de kabel gestript en de kleuren op volgorde er in gedaan:
:strip_exif()/f/image/k0nZlhHgPpKbwei8FbahGsEd.jpg?f=fotoalbum_large)
Getekend ziet dat er zo uit:
:strip_exif()/f/image/BuOWSwnrZ9cF2gPrfsEiaeVt.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij is dit de juiste manier. Toch haal ik maar 70mbps via deze kabel. Soms valt de wifi van de extra router in de woonkamer weg. Komt dat door de lengte, door de manier van strippen of speelt er iets anders? Ziggo monteur is geweest, heeft proberen snelheid te meten met zijn apparatuur maar kwam helemaal niks uit. Hij dacht dat de kleuren niet goed zaten, maar volgens mij wel. Direct via de router in de meterkast krijg ik 250mbps. Doe ik iets fout? Zijn er andere mogelijkheden?
Dank!