We zijn het huis aan het renoveren en ik wil een goed bedraad netwerk aanleggen, voorbereid op 10GBit (maar voorlopig 1GBit, ik heb nog geen enkele 10GBit apparatuur).
Ik sta op het punt wat spullen daarvoor te kopen, maar wil graag even checken of mijn plan hout snijdt, en of ik niets vergeet.
Dit is mijn plan:
/f/image/FPoa8G81lzoZ1k5l8HkTmxab.png?f=fotoalbum_large)
De leidingen naar de verschillende ruimtes komen allemaal op zolder uit. Daar wil ik het patch panel maken, aangesloten op verschillende inbouw-RJ45-aansluitingen, en 1 leiding naar de meterkast met een opbouw-RJ45 aansluiting.
Het internet komt via een Fritzbox in de meterkast binnen en ik heb al een 12-poort patch panel (Cat 6/6A), 8-poort switch en een NAS die ik wil aansluiten.
De groene lijnen zijn stugge CAT6A UTP kabel, en de oranje lijnen zijn flexibele (pre-fab) UTP snoeren. (lijntje tussen fritzbox en opbouw-RJ45 moet ook oranje zijn
)
Ik zou de volgende onderdelen willen bestellen om dit te realiseren:
UTP kabel met stugge kern
LSA tooltje om de kabels in de dozen en het patch panel aan te sluiten
RJ45 opbouwdoos
Korte UTP kabeltjes tussen patch panel en switch.
Buizen en inbouw-RJ-45 even buiten beschouwing gelaten.
Mijn vragen: Is dit een goede topologie en heb ik nog extra tools nodig? (Een striptang voor UTP kon ik niet vinden bijvoorbeeld).
Ik wil graag vandaag bestellen want black friday korting
Ik sta op het punt wat spullen daarvoor te kopen, maar wil graag even checken of mijn plan hout snijdt, en of ik niets vergeet.
Dit is mijn plan:
/f/image/FPoa8G81lzoZ1k5l8HkTmxab.png?f=fotoalbum_large)
De leidingen naar de verschillende ruimtes komen allemaal op zolder uit. Daar wil ik het patch panel maken, aangesloten op verschillende inbouw-RJ45-aansluitingen, en 1 leiding naar de meterkast met een opbouw-RJ45 aansluiting.
Het internet komt via een Fritzbox in de meterkast binnen en ik heb al een 12-poort patch panel (Cat 6/6A), 8-poort switch en een NAS die ik wil aansluiten.
De groene lijnen zijn stugge CAT6A UTP kabel, en de oranje lijnen zijn flexibele (pre-fab) UTP snoeren. (lijntje tussen fritzbox en opbouw-RJ45 moet ook oranje zijn

Ik zou de volgende onderdelen willen bestellen om dit te realiseren:
UTP kabel met stugge kern
LSA tooltje om de kabels in de dozen en het patch panel aan te sluiten
RJ45 opbouwdoos
Korte UTP kabeltjes tussen patch panel en switch.
Buizen en inbouw-RJ-45 even buiten beschouwing gelaten.
Mijn vragen: Is dit een goede topologie en heb ik nog extra tools nodig? (Een striptang voor UTP kon ik niet vinden bijvoorbeeld).
Ik wil graag vandaag bestellen want black friday korting
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.