Dag helden, mogelijk kan iemand mij helpen met het onderstaande probleem. Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een nieuwe PC. Deze donderdag kwam alles binnen, na een paar uurtjes knutselen leek alles goed te zitten, maar...
Na een druk op de power button krijg ik geen beeld op mijn monitor. Geen start scherm, geen bios, helemaal niets. Het blijft gewoon zwart: no signal. Wat blijkt? De boot led blijft branden op het moederbord. Verder lijkt wel de hele pc van stroom voorzien. Fans draaien allemaal en de andere waarschuwings-leds blijven uit.
Boot led volgens de handleiding: Indicates the booting device is not detected or fail. Er zitten twee nieuwe SSD's in het systeem, maar ik kan beide niet selecteren, want ik kom niet eens in de bios.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Starten met 1 stick Ram ipv 2
- Alles behalve de monitor en stroom loskoppelen (Monitor werkt trouwens op m'n andere pc, dus niet kapot)
- Moederbord reset door batterij eruit halen en 5 minuten wachten
- Stroomkabel van de GPU op een ander slot(?) van de voeding aangesloten.
- SSD 870 QVO losgekoppeld en weer aangesloten
- Starten met en zonder Windows boot USB
Mijn vraag is vooral: Waar kan de fout zitten en hoe kan ik dit oplossen zodat ik Windows kan installeren?
Mocht ik iets vergeten zijn om dit verhaal te verduidelijken dan hoor ik dat uiteraard graag.
Twee foto's van de situatie: Klik1, Klik2
De build zoals die er nu staat:
Na een druk op de power button krijg ik geen beeld op mijn monitor. Geen start scherm, geen bios, helemaal niets. Het blijft gewoon zwart: no signal. Wat blijkt? De boot led blijft branden op het moederbord. Verder lijkt wel de hele pc van stroom voorzien. Fans draaien allemaal en de andere waarschuwings-leds blijven uit.
Boot led volgens de handleiding: Indicates the booting device is not detected or fail. Er zitten twee nieuwe SSD's in het systeem, maar ik kan beide niet selecteren, want ik kom niet eens in de bios.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Starten met 1 stick Ram ipv 2
- Alles behalve de monitor en stroom loskoppelen (Monitor werkt trouwens op m'n andere pc, dus niet kapot)
- Moederbord reset door batterij eruit halen en 5 minuten wachten
- Stroomkabel van de GPU op een ander slot(?) van de voeding aangesloten.
- SSD 870 QVO losgekoppeld en weer aangesloten
- Starten met en zonder Windows boot USB
Mijn vraag is vooral: Waar kan de fout zitten en hoe kan ik dit oplossen zodat ik Windows kan installeren?
Mocht ik iets vergeten zijn om dit verhaal te verduidelijken dan hoor ik dat uiteraard graag.
Twee foto's van de situatie: Klik1, Klik2
De build zoals die er nu staat:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 373,89 | € 373,89 |
1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi | € 170,05 | € 170,05 |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6800 | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Tempered Glass Clear Tint Wit | € 147,90 | € 147,90 |
1 | Monitoren | LG 27UD69P Wit | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
2 | Ventilatoren | Arctic F14 PWM, 140mm | € 7,99 | € 15,98 |
1 | Toetsenborden | CM Storm QuickFire XTi - Brown Switch | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Steelseries Sensei [RAW] Rubberized | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 123,04 | € 123,04 |
1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 2TB | € 193,90 | € 193,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 99,- | € 99,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.283,65 |