• Panzy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11-2020
Even een waarschuwing over deze provider.

Budget Mobiel (voorheen Robin Mobile) adverteerd met een 'onbeperkt internet' abonnement. Dit abonnement is echter niet bepaald onbeperkt kwam ik achter na het afsluiten. Er zit een datalimiet van 4GB per dag aan het abonnement, wanneer die verbruikt is kan deze door middel van SMS telkens met 1GB verhoogd worden.

Ik vind het nogal wat om te adverteren met Onbeperkt en dan vervolgens met zo een limiet te komen. Ik heb gevraagt om restitutie van de aansluitkosten (35 euro, niet weinig) maar daar wilde men niet aan meewerken.

Naast deze tegenvaller heb ik ook voortdurend problemen met de internet verbinding, deze valt soms weg, het lijkt een soort DNS storing omdat de 4G verbinding niet wegvalt. Nooit eerder dit probleem gehad met deze telefoon die ik toch al een hele tijd heb.

Laatste irritatie is de klantenservice welke alleen per e-mail te bereiken is. Constant wachten op antwoord.

Kan deze provider zeer afraden, graag hoor ik jullie ervaringen.

• prutser001
  • Laatst online: 24-06 20:09

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Dit is bij meerdere providers, dacht ook bij Tele2 / Tmobile?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 13:30
Ik denk dat die limiet vooral bedoeld is om tegen te gaan dat mensen thuis de telefoon aan de pc koppelen en zo internetten. Daar is in het verleden wat mee te doen geweest.

• Panzy
Wat is daar het probleem van dan? Het is toch onbeperkt internet met een zeer lage snelheid (5mbps), maakt het uit waar het voor gebruikt wordt?

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-06 06:42
Beetje een vreemde "waarschuwing". Providers hanteren al jaar en dag een fair use policy. Zo ook jouw provider, die daar bij het selecteren van een abonnement met een *onder heeft staan dat er een FUP op van toepassing is met een link.

https://www.budgetthuis.nl/mobiel/fair-use-policy

Hier staat duidelijk dat er een FUP is van 4gb per dag. Daarboven zien zij als excessief gebruik (omdat volgens hen het gemiddelde verbruik in 2019 per maand 3gb was).

Overigens hebben providers als T-Mobile, Tele2, KPN allemaal een FUP op een max aantal gb per dag.

Geven ze in mijn ogen duidelijk genoeg aan.

[ Voor 25% gewijzigd door timwijn op 26-11-2020 17:20 ]

• Panzy
Dit is heel wat anders dan een Fair Use Policy wat providers al jaar en dag hanteren. Een Fair Use Policy was altijd een policy waarbij men bij excessief gebruik iemand kon waarschuwen of blokkeren, meestal was dit bij 10x meer dan het gemiddelde gebruik.

Heel wat anders dan een daadwerkelijke limiet zoals hier. Dus ik begrijp niet waar je het over heb eigenlijk.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-06 11:06

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Het forum is niet bedoeld voor een apart topic om te klagen, of het aan de schandpaal nagelen, van providers ed. Hiervoor zijn de shopreviews of de Ervaringen topics (Budget Mobiel [Ervaringen & Discussie]) Dit topic gaat daarom dicht.

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 26-11-2020 18:22 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.