Ziggo en MediaMarkt tegoedbon van 200,- Pleeg ik fraude?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sanntje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02 10:01
Hi!

Mijn moeder is al behoorlijk wat jaren aangesloten bij Ziggo. Nu zag ik dat ze bij de MediaMarkt een actie hebben lopen; Sluit je aan bij Ziggo en krijg 200,- terug. Met de vakantiedagen in aankomst, is dit natuurlijk hartstikke mooi.

Ik heb Ziggo gebeld en het enige wat zij kunnen doen is korting geven op haar bestaande abbo. Voor 6 maanden betaalt ze dan enkel +-30,-. Over een periode van 6 maanden komt ze dan natuurlijk uit op ongeveer hetzelfde bedrag wat de MediaMarkt uitkeert.

Hierop besloot ik het abbo stop te zetten om bij de MediaMarkt weer aan te sluiten bij Ziggo. Nu wordt mij verteld dat ik hiermee fraude pleeg. Hoe in godsnaam pleeg ik fraude? Dit is een actie van de MediaMarkt. Ik zeg het abbo op en ben in principe vrij om een ander provider te kiezen. In dit geval zal dat wederom Ziggo zijn...Dus wat precies wordt hier gedaan wat wettelijk niet zou mogen?

Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door sanntje op 26-11-2020 15:46 ]

Beste antwoord (via sanntje op 26-11-2020 16:16)

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:00

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Controleer even hun voorwaarde, ik vermoed dat je die 200,- enkel krijgt als je tenminste x aantal jaar geen klant bent geweest bij ziggo.

Asus Zenbook i7 256gb

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:00

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Controleer even hun voorwaarde, ik vermoed dat je die 200,- enkel krijgt als je tenminste x aantal jaar geen klant bent geweest bij ziggo.

Asus Zenbook i7 256gb

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-10 16:35
Het kan zijn dat de aanvraag door Ziggo zal worden geweigerd.
Vaak hebben zulke aanbiedingen bepaalde voorwaarden waar in staat dat je in de afgelopen 6 maanden geen klant mag zijn geweest van Ziggo.

(wat mijn bovenbuurman dus al heeft gepost)

[ Voor 10% gewijzigd door Jeffrey87 op 26-11-2020 15:48 ]

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:01
Abo stopzetten en nieuwe abo aanvragen?
Is geen fraude, maar je zal dit denk ik niet kunnen doen.

Je zal namelijk opzeggen bij ziggo. Dat zal denk ik maandje kosten. In die maand kan je dan nieuwe aanvraag doen, maar zal ziggo waarschijnlijk zelfde naam/adres/bank zien en de opzegging annuleren.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@sanntje fraude zou ik het niet noemen. Het zou wel kunnen dat er ergens in de voorwaarde staat dat je 'x' tijd geen klant bij Ziggo mag zijn geweest.

Mocht dat er niet opstaan, kan het ook zomaar zijn dat je downtime gaat krijgen. Je 'oude' en 'nieuwe' abonnement sluiten namelijk nooit aan.

Verder vraag ik mij ook een beetje af waarom je niet gewoon voor de korting bent gegaan, zeker als het aan het eind van de streep maar weing uitmaakt.

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 12:26
6 maanden korting is ook al een behoorlijk bedrag (alleen niet in 1 keer).
Normaal gesproken zul je een aantal maanden geen abonnee van Ziggo hebben gehad om in aanmerking te komen voor acties en aanbiedingen. Zal hier niet veel anders zijn denk ik.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Deze actie was er vorig jaar ook: [Mediamarkt] Ziggo cashback

Ga er voor het gemak van uit dat de actievoorwaarde het zelfde zijn, dus even kijken in dit topic wat de actievoorwaarden toen waren, en wellicht dit jaar dus ook gelden:
• Abonnees die in de afgelopen 6 maanden internet van Ziggo hadden, kunnen geen gebruik maken van deze actie.

Ey!! Macarena \o/

• sanntje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02 10:01
Had ik natuurlijk kunnen doen 8)7

Jullie hebben allemaal gelijk!
Leuk dat dit mij telefonisch niet werd gemeld. Enkel dat ik dan fraude zou plegen.

Ach, we gaan lekker voor de korting van 6 maanden. Niets mis met Ziggo verder :>

Topic kan dicht :)!
Pagina: 1