Afwerken dakkapel

Pagina: 1
Acties:

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:53
Afgelopen week is er een dakkapel geplaatst en deze moet nog worden afgewerkt.
Ik had een timmerman 'gereserveerd' maar dit gaat allemaal erg moeizaam. Ook andere timmermannen zijn niet te bereiken, hebben het te druk en ik wil het dit jaar nog klaar hebben.

Nu zit ik altijd tegen dergelijke zaken op te hikken om het zelf te doen maar volgens mij moet het niet te moeilijk zijn.

De binnenwanden van de kapel uitvullen waar nodig en dan platen erop schroeven (gegrond MDF).
Wat me lastiger lijkt zijn de ruimtes tussen buitenmuren en dakkapel. Dit wil ik (denk ik) dicht hebben om de montage van het kapel te verbergen.

Echter de originele slaper ligt lager dan de nieuw aangebrachte staander. Wat moet ik hiermee doen? Staander ook uitvullen?

Welk gereedschap heb ik hiervoor nodig?

Ben in bezit van o.a. verstek/afkortzaagtafel, decoupeerzaag en genoeg handgereedschap.
Wellicht dat een handcirkelzaak handig is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4dSU8syAnsHSMEUo-kwh1BUjgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DPiwccpDdy7cD1cI4XKwP21Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Frontysco op 26-11-2020 14:38 ]

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Plafond kan je gewoon met gipsplaten (of MDF) afwerken en de wanden eventueel ook.
Is de ruimte tussen buitenmuur en dakkapel wel geïsoleerd? Anders deze eerst nog isoleren en daarna eventueel ook afwerken met een gipsplaat (of MDF).
Niet een heel spannend klusje

• Frontysco
Boel is rondom al geïsoleerd het is zuiver aftimmeren. En dan de vraag hoe en wat precies.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-05 22:49
Het is afhankelijk van de afwerking die je zelf wilt. Wil je het gaan/laten stucen? Gipsplaat. Wil je het alleen verven, dan is hout een optie.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:23
Wil je het strak?
ik mis een foto van de bovenkant.
Links en rechts stukje oude balk wegzagen/steken, geeft dat de basis voor een strakke afwerking met de nieuwe balk als vlak? Tot in de nok doorzetten?

gewaarwordingshorizon

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:58
Frontysco schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:37:
Afgelopen week is er een dakkapel geplaatst en deze moet nog worden afgewerkt.
Ik had een timmerman 'gereserveerd' maar dit gaat allemaal erg moeizaam. Ook andere timmermannen zijn niet te bereiken, hebben het te druk en ik wil het dit jaar nog klaar hebben.
Sterkte TS. Heel veel sterkte, dat gaat je namelijk niet lukken. Dit jaar heeft nog 2 effectieve weken en een afbouw/opruim/opleverpuntenweek, tenzij er een klus uit valt nemen ze geen nieuwe klussen meer aan voor dit jaar, dat had je al in september/oktober moeten regelen. Laatste weken van het jaar vergaat de wereld in de bouw, net als de laatste weken voor de zomervakantie.
Echter de originele slaper ligt lager dan de nieuw aangebrachte staander. Wat moet ik hiermee doen? Staander ook uitvullen?
Afwerklat van de juiste dikte (en breedte) erlangs.
Ben in bezit van o.a. verstek/afkortzaagtafel, decoupeerzaag en genoeg handgereedschap.
Wellicht dat een handcirkelzaak handig is?
Dat ligt er helemaal aan hoe recht jij met een handcirkelzaag kan werken. Als jouwe overal naartoe loopt kan je het beter laten en gewoon met het handje zagen.

Waar je op moet letten is dat je de waterkerende lagen op de juiste manieren behandeld, zodat je geen vocht naar binnen gaat trekken, maar het ook niet op sluit in de nieuwe ruimtes die je maakt. Maar wij kunnen vanaf hier niet zomaar zien wat wel en niet dampdoorlatend/vochtwerend is en hoe dat is ingericht.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe is het dak geisoleerd? Ik zie kingspan folie aan de onderzijde van het dak?

Is daarnaast de doorvoerbuis van je airco nog wel lang genoeg? Er komen nog gipsplaten bij...

[ Voor 38% gewijzigd door Question Mark op 26-11-2020 15:16 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Frontysco
beascob schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:08:
Wil je het strak?
ik mis een foto van de bovenkant.
Links en rechts stukje oude balk wegzagen/steken, geeft dat de basis voor een strakke afwerking met de nieuwe balk als vlak? Tot in de nok doorzetten?
Ik wil het vlak en ik wil het gaan schilderen. Er zal een hoek in komen omdat de nok hoger is en ik het plafond niet recht door wil trekken naar de muur (ivm ruit in de tussenwand).

De oude balk zit vast met een metale dragen dus zomaar afzagen gaat niet.
Pizza_Boom schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:09:
[...]
Sterkte TS. Heel veel sterkte, dat gaat je namelijk niet lukken. Dit jaar heeft nog 2 effectieve weken en een afbouw/opruim/opleverpuntenweek, tenzij er een klus uit valt nemen ze geen nieuwe klussen meer aan voor dit jaar, dat had je al in september/oktober moeten regelen. Laatste weken van het jaar vergaat de wereld in de bouw, net als de laatste weken voor de zomervakantie.

[...]
Afwerklat van de juiste dikte (en breedte) erlangs.

[...]
Dat ligt er helemaal aan hoe recht jij met een handcirkelzaag kan werken. Als jouwe overal naartoe loopt kan je het beter laten en gewoon met het handje zagen.

Waar je op moet letten is dat je de waterkerende lagen op de juiste manieren behandeld, zodat je geen vocht naar binnen gaat trekken, maar het ook niet op sluit in de nieuwe ruimtes die je maakt. Maar wij kunnen vanaf hier niet zomaar zien wat wel en niet dampdoorlatend/vochtwerend is en hoe dat is ingericht.
Ik heb maanden geleden al iemand geregeld, dat is nu dus gezeik... Daarom zit ik te kijken of ik genoeg moed kan verzamelen om het zelf te doen.

MBT op vocht en isolatie, het kapel is zo afgeleverd dat daar niet meer overna gedacht hoeft te worden. Bot gezegd, plaat erop en klaar. Kapel is aftimmerklaar geleverd.

Handcirkelzaag heb ik niet maar opperde ik als optie.

Dakdoorvoer vd airco is voldoende voor een gips/mdf plaat.

Hoop dat ik zo alle vragen beantwoord heb!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:58
Frontysco schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:25:
Ik heb maanden geleden al iemand geregeld, dat is nu dus gezeik... Daarom zit ik te kijken of ik genoeg moed kan verzamelen om het zelf te doen.
Gereserveerd schrijf je, maar dus nog geen formele opdracht? Als je wel opdracht hebt gegeven nog eens op je strepen gaan staan, er is ook nog een weekend.
MBT op vocht en isolatie, het kapel is zo afgeleverd dat daar niet meer overna gedacht hoeft te worden. Bot gezegd, plaat erop en klaar. Kapel is aftimmerklaar geleverd.

Handcirkelzaag heb ik niet maar opperde ik als optie.

Dakdoorvoer vd airco is voldoende voor een gips/mdf plaat.

Hoop dat ik zo alle vragen beantwoord heb!
In dat geval paar afdeklatten erop, Knappe plaat halen en timmeren maar. Haal dan meteen een aftimmerlijst om op de hoek te zetten aan de kant waar je tegen de kopse kant van een plaat gaat aankijken. Daarmee voorkom je dat eventuele kieren en naden zichtbaar blijven.

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Frontysco schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:55:
Boel is rondom al geïsoleerd het is zuiver aftimmeren. En dan de vraag hoe en wat precies.
Dat is natuurlijk wat je zelf wilt 8)7

Bij ons is het dakkapel rondom afgewerkt met Gyproc gipsplaten.
Naden afplakken met band en afsmeren. Wil je het echt egaal glad, dan nog stuccen (heb ik niet gedaan en ik vind het er goed genoeg uitzien voor een zolder).

Dit is een klusje wat je met een dag gedaan hebt als je iemand hebt die je kan helpen de platen vast te houden terwijl de ander schroeft (of spijkert met een spijkerpistool).

De balk die uitsteekt (op je betonnen muur) kan je in principe gewoon inkorten. Is dat te veel moeite, kan je daar een inkeping maken in de plaat die je gaat plaatsen.

• Frontysco
Pizza_Boom schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:39:
[...]
Gereserveerd schrijf je, maar dus nog geen formele opdracht? Als je wel opdracht hebt gegeven nog eens op je strepen gaan staan, er is ook nog een weekend.

[...]
In dat geval paar afdeklatten erop, Knappe plaat halen en timmeren maar. Haal dan meteen een aftimmerlijst om op de hoek te zetten aan de kant waar je tegen de kopse kant van een plaat gaat aankijken. Daarmee voorkom je dat eventuele kieren en naden zichtbaar blijven.
Afspraak mee gemaakt dat hij het ging aftimmeren. Hij heeft alleen nooit tijd gehad om langs te komen om echt te bespreken hoe en wat. Maakt verder niet uit, daar gaat de vraag in het topic niet over :)
BastaRhymez schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:42:
[...]

Dat is natuurlijk wat je zelf wilt 8)7

Bij ons is het dakkapel rondom afgewerkt met Gyproc gipsplaten.
Naden afplakken met band en afsmeren. Wil je het echt egaal glad, dan nog stuccen (heb ik niet gedaan en ik vind het er goed genoeg uitzien voor een zolder).

Dit is een klusje wat je met een dag gedaan hebt als je iemand hebt die je kan helpen de platen vast te houden terwijl de ander schroeft (of spijkert met een spijkerpistool).

De balk die uitsteekt (op je betonnen muur) kan je in principe gewoon inkorten. Is dat te veel moeite, kan je daar een inkeping maken in de plaat die je gaat plaatsen.
Ik zie nogal veel beren op de weg voordat ik aan een klus begin, koudwatervrees zal ik het maar noemen.
Ik wil het niet stuccen, gewoon aftimmeren en netjes schilderen. Ik denk dat ik globaal wel een idee heb, zit voornamelijk met de oude slapers in de maag hoe ik dat opvang.

Ik denk aan 2 opties

1) oude slaper (dat balkje wat uitsteekt) verwijderen en nieuwe dwarstukje maken op dezelfde hoogte en diepte als de staander

2) oude slaper inkorten maar dan moet ik ook wat doen met die metale beugel waarmee die vast zit.

Welk gereedschap is onmisbaar in een dergelijke klus? Voornamelijk zaag gereedschap?
Hoeveel mm MDF is gebruikelijk?

• Lordp!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Frontysco schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:47:

Welk gereedschap is onmisbaar in een dergelijke klus? Voornamelijk zaag gereedschap?
Hoeveel mm MDF is gebruikelijk?
Handzaag, stanleymes, schroevendraaier of accuboor, bitje voor gipsplaten, wat meetgereedschap. Kan heel simpel...

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Frontysco schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:25:
MBT op vocht en isolatie, het kapel is zo afgeleverd dat daar niet meer overna gedacht hoeft te worden. Bot gezegd, plaat erop en klaar.
Als je dak aan de binnenzijde geisoleerd is (waar het wel een beetje op lijkt), moet je wel ontzettend goed rekening houden met het feit dat je de folie niet mag doorboren of beschadigen. Vandaar dat ik het vraag.

Afhankelijk van de opbouw kan het dus een ontzettend belangrijk aandachtspunt zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Frontysco
Klopt, dat gaf de monteur ook aan (al zie ik al een scheur die ik niet veroorzaakt heb...

@Peter86 het word mdf. Geen zin om weer op een stucadoor te wachten

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

hmmm... nergens om, maar ik vind het eigenlijk schandalig om iets nieuws te plaatsen en dan op de meest ongunstige manier te isoleren. Is er een reden waarom niet voor een warm dak gekozen is?

De constructie die je nu hebt, kent erg veel risico's op vochtproblemen:

https://www.dakisolatie-advies.nl/koud-dak

• Frontysco
Geen idee, ik ga er vanuit dat de kapelboer weet wat hij doet. Ik ben maar een leek wat dat betreft.
Ik heb wel voor een hoge(re) RC waarde gekozen, HR+++ en betere isolatie.

RC waarde wandconstructie 6.0
RC waarde dak constructie 6.45

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Frontysco schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:22:
Geen idee, ik ga er vanuit dat de kapelboer weet wat hij doet.
Ik zou dit toch echt even navragen. Belletje richting kapelboer kan geen kwaad. Je wilt garantiekwesties voor zijn... Wie is er verantwoordelijk voor vochtproblemen als er discussie gaat ontstaan of jij al dan niet de dampdichte laag doorboort?

De dakconstructie zou overigens ook op de offerte of bouwtekening moeten staan. Bij mij stond letterlijk de volgende tekst in de offerte:
Opbouw dakconstructie:
Het type dak wat wij toepassen is een zogenaamd "warmdak".Bij een warm dak is er sprake van een dakopbouw waarbij de isolatie op de dragende constructie ligt. een groot voordeel t.o.v. een “kouddak”, omdat de kans op condensatie, bij een “warmdak”, uitgesloten is.

• Frontysco
Letterlijke tekst vd monteur; zodra je de folie doorboort vervalt je garantie. Dit gezegd hebbende ga ik nog wel even mailen of de al zittende scheur.

Kapel specs:

Bouwwijze
Prefab sandwichconstructie | 3262mm binnenmaat | 3462 buitenmaat ( buitenkant wang tot buitenkant
wang )
| totale hoogte dakkapel 1500mm
Zijwangen Gecertificeerd Trespa in de kleur antraciet RAL 7016
Boeideel Gecertificeerd Trespa in de kleur antraciet RAL 7016
Afwerking Casco met regewerk
Opmerkingen 3 x 38 bovenbalk t.b.v. eventuele toekomstige raamdecoratie
Hoogte
Starthoogte dakkapel op bestaande gording +/- 1000 mm
Plafondhoogte dakkapel +/- 2300 mm
Afdichting Loodvervanger 300 mm kleur zwart | in de vorm van de pannen geklopt en geplakt

Daktype
Platdak | synthetische EPDM rubber (ethyleenpropyleendieen-monomeer) van Firestone
hemelwaterafvoeren aan beide kanten – rond inpandig
KOMO® attest met productcertificaat K77698/01
Dakrand Rechte aluminium daktrim (aluminium kleur)
Overstek JA
Dakhelling 33.8 Graden
Isolatie Dak 6,45 m2K/W | zijwangen 6,0 m2K/W

Kozijnen
Kunststof vlak Blokprofiel NL met staalversterking in kozijn en vleugel |
5 kamersysteem | omlopend aanslagdichtingssyteem |
Kleur binnen wit RAL 9016 zonder houtnerf | lasnaad in verstek
Kleur buiten wit RAL 9016 zonder houtnerf | lasnaad in verstek

Ramen
Handgrepen zijn afsluitbaar met sleutel (conform politie keurmerk)
Kleur binnen wit RAL 9016 zonder houtnerf | lasnaad in verstek
Kleur buiten wit RAL 9016 zonder houtnerf | lasnaad in verstek
Rolluik N.V.T.
Glas HR+++ trippel beglazing | U-waarde 0.8W/m²k
Ventilatie Meervoudig kierstand in draaikiep raam + ventilatieroosters in de vaste ramen

--opmaak is een beetje lullig, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Hoe zou ik dit kunnen doen; de metalen drager is dikker dan het hout, dus direct de plaat op balk monteren geeft geen mooie sluiting. De plek waar de metalen dragen de met plaat raakt bewerken? Gezienere kern van mdf vraag ik me af hoe, beitel zal niet gaan, met een drempel bewerken wellicht?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69X2f69BxBmuM1KSawh1z2JHMcQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VM0vaHlu2aIKB5B9MdVarOka.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Is het niet handiger om het af te werken via de blauwe lijnen die ik hieronder getekend heb? Dan heb je ook geen last van de andere grijze gordingen die niet in lijn lijken te liggen met de balk waar je nu naar kijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kN8RcZJvmzZNkEvU7cwtH2b2Oq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGnkKBQcXaoeYsEXoSeaRWbN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 10:02

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Zet een lat op de balk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Question Mark schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:49:
Is het niet handiger om het af te werken via de blauwe lijnen die ik hieronder getekend heb?Dan heb ook geen last van de andere grijze gordingen die niet in lijn lijken te liggen met de balk waar je nu naar kijkt.

[Afbeelding]
Dat is ook een optie, echt dan heb ik wel meer op te vullen gezien de nieuwe balken v h kapel dieper liggen.
Met als gevolg dat het kapel bovenin iets lager wordt ten nadelen van het licht wat naar de voorzolder kan komen.

Dank voor de ideen zover, heb ik echt veel aan!

--edit-- ik ga denk ik een uitsparing frezen bij de metalen houders :)

[ Voor 4% gewijzigd door Frontysco op 27-11-2020 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Frontysco schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:19:
Hoe zou ik dit kunnen doen; de metalen drager is dikker dan het hout, dus direct de plaat op balk monteren geeft geen mooie sluiting. De plek waar de metalen dragen de met plaat raakt bewerken? Gezienere kern van mdf vraag ik me af hoe, beitel zal niet gaan, met een drempel bewerken wellicht?

[Afbeelding]
Zitten die schroefjes wel met pluggen in de wand? Die twee bovenin zitten wel heel erg dicht bij elkaar :?

Of is het een houten wand oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Is een houten balk idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik vind de hele constructie een beetje zonde. Als de dakkapel iets beter uitgemeten of anders geplaatst zou zijn, was hij lijn geweest met de bestaande gordingen. Dan was het afwerken véél en veel makkelijker geweest. Nu ontkom je niet aan het moeten opvullen van veel balken en randen. Uiteindelijk lukt alles wel, maar het had je wel veel werk gescheeld.

Ter vergelijk even mijn dakkapel (ook prefab en in één (halve) dag geplaatst):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euy8vxkceK_GBLMe-fIUJyCD8XE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XU8xIJlLlTQ0i0ApYQMtfX0S.jpg?f=fotoalbum_large

De "schuine balk" van de dakkapel ligt mooi vlak met de bestaande gordingen en was eenvoudig af te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aK50tmOZ83OsD0iT0So8rM5JKaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3TebjdFodkTKZwiy9xJ6umQx.jpg?f=fotoalbum_large

Overige dikke kudo's dat je het gewoon zelf gaat proberen! :)

Vergeet niet je voortgang te posten in [DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Ik heb de knoop definitief doorgehakt en ga het echt zelf oppakken. Spannend maar wel leuk!
Ik ga alles met MDF afwerken. Hoeveel mm zou voldoende zijn? 9mm is prijstechnisch interessant, is dat voldoende?

Overigens afgelopen dagen een andere timmerman over de vloer gehad voor een offerte. Die kon volgende week beginnen.

Prijs, 1800 euro incl materiaal, excl btw. Ik heb hem een prettige dag gewenst :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:15

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Succes en ik ben benieuwd naar de vordering! Ik heb 21 december iemand over de vloer voor een dakkapel, die ook onafgewerkt aan de binnenkant wordt geleverd. Dus ik lees graag mee ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Tjebakka op 08-12-2020 16:03 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gezien het toch open ligt en je de ruimte links en rechts hebt toch hebt is het wellicht interessant om verlichting in de zijkanten van te verwerken. Je kan eventueel de ruimtes tussen de dakkapel en de muren open laten om er een lichtkoof van te maken door middel van een led strip aan de binnenkant.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Hout is besteld, <300 euro aan hout en schroeven. Met wat machines erbij <500 euro. Volgende week komt het binnen en gaan we eens kijken wanneer we aan de slag gaan!

Ik houd zeker het topic op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-05 22:49
Question Mark schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:00:
Ik vind de hele constructie een beetje zonde. Als de dakkapel iets beter uitgemeten of anders geplaatst zou zijn, was hij lijn geweest met de bestaande gordingen. Dan was het afwerken véél en veel makkelijker geweest. Nu ontkom je niet aan het moeten opvullen van veel balken en randen. Uiteindelijk lukt alles wel, maar het had je wel veel werk gescheeld.
Dit verschilt per wijk. Iets met welstand enzo. Stel dat je een straat hebt aan eengezinswoningen, dan is de eerste die de dakkapel plaats degene die ook bepaalt hoe de rest van de straat er hoort uit te zien.
Er zullen vast wel uitzonderingen zijn, maar je kan niet zomaar eventjes een hogere/lagere dakkapel nemen dan die van je buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
De reden waarom hij 1 pan hoger ligt dan je zou willen (en ook hoger dan de buren) is omdat ik de Schotten wilde behouden. Deze zouden anders (deels) verloren gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:40
Frontysco schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:55:
Wat ik zou doen: de oude stukken dak isoleren met stukken pirplaat, goed aftappen, met die tape ook de kingspanfolie goed vasttapen en verschil met de zijwand uitvlakken en gipsplaat erop zetten.
Het stuk vlak dat uitsteekt afzagen en ook gips over de schuine delen. Gips over het plafond. Dat uitvullen, nog eens en nog eens uitvullen, schuren en schilderen...klaar

Heb dit 14 jaar geleden gedaan, neem je tijd maar je kunt het!!

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s138
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 19:07
Frontysco schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:05:
Ik heb de knoop definitief doorgehakt en ga het echt zelf oppakken. Spannend maar wel leuk!
Ik ga alles met MDF afwerken. Hoeveel mm zou voldoende zijn? 9mm is prijstechnisch interessant, is dat voldoende?

Overigens afgelopen dagen een andere timmerman over de vloer gehad voor een offerte. Die kon volgende week beginnen.

Prijs, 1800 euro incl materiaal, excl btw. Ik heb hem een prettige dag gewenst :o
9 mm MDF is wel aan de dunne kant. Het werkt een stuk fijner met dikkere platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Oke, hout is binnen en ik loop tegen een (verwachtte) probleem aan.
De nieuw geplaatste slaper ligt 1 centimeter LAGER dan de rachelwerk.

Ik zou het rachelwerk kunnen verlagen maar dan kom ik naar waarschijnlijkheid niet goed uit met de aansluiting vd airco. 1cm (over de gehele breedte) weghalen vd slapen lijkt me ook niet verstandig.

Wat zouden jullie adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Frontysco schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:25:
Oke, hout is binnen en ik loop tegen een (verwachtte) probleem aan.
De nieuw geplaatste slaper ligt 1 centimeter LAGER dan de rachelwerk.

Ik zou het rachelwerk kunnen verlagen maar dan kom ik naar waarschijnlijkheid niet goed uit met de aansluiting vd airco. 1cm (over de gehele breedte) weghalen vd slapen lijkt me ook niet verstandig.

Wat zouden jullie adviseren?
Zeer waarschijnlijk kan ik het raggelwerk opdikken zonder problemen te krijgen met de airco, dat zou alle problemen oplossen. Soms moet je je vraag gewoon even uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 12:47
Frontysco schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:42:
Letterlijke tekst vd monteur; zodra je de folie doorboort vervalt je garantie. Dit gezegd hebbende ga ik nog wel even mailen of de al zittende scheur.
Matig uitgevoerde constructie, lastig contact met uitvoerende partij en zwart op wit akkoord gegaan met een tekst waarin zo ongeveer staat dat bij het afwerken van de binnenkant de garantie vervalt. Dit project gaat niet echt een goede kant op.

MDF gaat ook vroeger dan later doorhangen en zou ik niet in een plafond gebruiken. Kan wel maar moet je hem op heel veel punten vast zetten. Ik had liever gips gepakt, is ook wat fijner in geval van brand.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Frontysco
Zoals beloofd wat foto’s, ik ben er blij mee.
Dank voor jullie motivatie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFjrS1DjXmXImPxjTVa5y-jrpkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CWDaDSzES0TMxNbmELJFdG9d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUQrmQMkq3L9TfrPOqPCpa-fD58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6LsHSB0ROXVoN072RMd80iW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xmeb1SJkAvW_mJV5vTltZmG1-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GtDRoYsu9S8si5FL2O3L0SN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrcdSsPy5tEEnqhyv-rN_6tRJ30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZiwHOkuWTOl97rWJH1jfrQDG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XS-D71GqMXJWHuk9C7MK-CwsQVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfbU6fAiPRecoLs9fMYHv39A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddvyGOj_NxdsyPvSBMU-CpmWaJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWScZyWS55xFaPtCheAsmaMx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JW0RUoD-uiTNvezU3X2erevt7hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sajtcC5blCMgV4pIXzqAn4tt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68PLXH68VMUDQi_Yrgz0FSHqQkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OA7ENJbkNl3rsk93TKaNllbN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Frontysco op 04-02-2021 18:34 ]

Pagina: 1